2018-07-21, 01:38
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför sätter du frågetecken efter en mening som inte är en fråga, behöver du hjälp med grammatiken?

Svaret på frågan.
Citera
2018-07-21, 01:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Jargongen är dess natur. Därmed kan de falla under förbudet för de siktar sig på arten och naturen av föreningen. [Militär samt liknande natur]. Samt innebär inte här att de måste vara militärt sen liknande. Utan de kan påminna om det och föreställningen av det.

Vore intressant att se någon tolka den lagtexten. Än så länge har vi inte åsiktsdomstolar som baseras på personliga känslor. Men det kanske kommer framöver.
Citera
2018-07-21, 01:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Svaret på frågan.

Du verkar inte ens förstå vad en retorisk fråga är, det är fortfarande en fråga även om svaret är givet. Fråga gärna så kan jag hjälpa dig med grammatiken innan du postar, vi kan ta det i pm så det inte blir pinsamt för dig.
Citera
2018-07-21, 09:50
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Personligen ogillar jag de värsta våldsverkarna. Den liberalmarxistiska regimen. Men för att hjälpa ditt tröga intellekt på traven så handlar tråden om ett ”rasistförbud” som såssarna föreslagit.
Ja och du verkar tycka att det är fel.
Nu är det lika mycket borgarna som reagerat, men du verkar lite enkelspårig.
Du är alltså rasist?
Citera
2018-07-21, 10:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Du är alltså rasist?

Menar du att det bara är rasister som värnar om demokratin och ogillar förbud mot politiska partier som tycker annorlunda än de befintliga makthavarna? Dvs. ogillar det vi har i Kina.
Citera
2018-07-21, 13:41
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Du är alltså rasist?

Borgarna tillhör regimen som är de värsta våldsverkarna och de största ”rasisterna”. Frågor på det?
Citera
2018-07-21, 14:14
Bannlyst
Citat:
Nä jag tror mig inte vara bättre än dig rent genetiskt, bara ideologiskt.

Du ville gå omkring och peka ut nazister för att föras till avrättning, eller hur? Eller nöjer du dig med att bötfälla och spärra in och tysta ned och det är du som försöker få för dig att du är en bättre människa än vad jag är? Intressant. Problemet med din typ är den där självgodheten som gör er till så pass påfrestande dryga.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-21 kl. 14:17.
Citera
2018-07-21, 18:13
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vore intressant att se någon tolka den lagtexten. Än så länge har vi inte åsiktsdomstolar som baseras på personliga känslor. Men det kanske kommer framöver.

Fast det ska vi aldrig ha, det är något jag försökt säga hela tiden. Utan enbart inte tillåta organiseringen av vissa tankar, alltså att de möts och agerar på tankarna i en organisering.

Där måste vi vara allvarliga med att ja organisera er och gör det ni vill med föreningsfriheten. Men där ni ”leker” med saker som är militärt eller påminner om det och också har den typen av karaktär som vill skada/störta statskicktet så ska vi inte dalta. Oavsett om de är vuxna eller barn.

Som igen. De har faktiskt motståndsrörelse i namnet. Det säger så mycket indirekt vart tankegången måste starta. Sen kanske de byter namn, och slutar marchera som en militär-parad. Ja då kanske de inte är lika störande den demokratiska ordningen. För de handlar om vardagliga människor, som utgör den demokratiska ordningen, och de ska inte behöva bli utsatta för den typen av föreningsfrihet i min mening.

AtfS är betyyydligt mer rasistiska än tex SD men de vill jag inte göra olagliga. För de står ändå och argumentera och försöka sig på den väg vi har alla bestämt ska vara öppen för allas räkningar.

Dialogen.
Citera
2018-07-21, 18:14
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du verkar inte ens förstå vad en retorisk fråga är, det är fortfarande en fråga även om svaret är givet. Fråga gärna så kan jag hjälpa dig med grammatiken innan du postar, vi kan ta det i pm så det inte blir pinsamt för dig.

När du inte har mycket kvar försöker du dig på tafatta sidospår som ska ge dig någon auktoritet. Sött, men försök det på annat håll.
Citera
2018-07-21, 19:09
Bannlyst
Citat:
De har faktiskt motståndsrörelse i namnet..

Ja det där med ord är förbannat viktigt att störa sig på numer. Hu vad hemskt. Motståndsrörelse.

1984...

Som jämförelse kanske man ska lägga ned liite mer energi på vad hela 7-klövern och journalistkåren och näringslivet och facket och kyrkan och medlöparna ställt till med: förmodligen fört hela nationen ut på katastrofkurs utan fredlig återvändo. Men det är ju ingenting för de kallar sig för demokrater. Fan så fina människor de är, eller hur? Inget hot alls. Nejdå. För demokrater låter nästan lika fint som Moster Berit och därifrån förväntar man sig bara en kram och saft och bullar.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-21 kl. 19:13.
Citera
2018-07-21, 19:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Fast det ska vi aldrig ha, det är något jag försökt säga hela tiden. Utan enbart inte tillåta organiseringen av vissa tankar, alltså att de möts och agerar på tankarna i en organisering.

Där måste vi vara allvarliga med att ja organisera er och gör det ni vill med föreningsfriheten. Men där ni ”leker” med saker som är militärt eller påminner om det och också har den typen av karaktär som vill skada/störta statskicktet så ska vi inte dalta. Oavsett om de är vuxna eller barn.

Som igen. De har faktiskt motståndsrörelse i namnet. Det säger så mycket indirekt vart tankegången måste starta. Sen kanske de byter namn, och slutar marchera som en militär-parad. Ja då kanske de inte är lika störande den demokratiska ordningen. För de handlar om vardagliga människor, som utgör den demokratiska ordningen, och de ska inte behöva bli utsatta för den typen av föreningsfrihet i min mening.

AtfS är betyyydligt mer rasistiska än tex SD men de vill jag inte göra olagliga. För de står ändå och argumentera och försöka sig på den väg vi har alla bestämt ska vara öppen för allas räkningar.

Dialogen.

Men vad är din definition av militärt? Jag frågade ju om det var slipsarna eller skorna, du svarade organisationens namn. Det är ju inget riktigt argument.
Citera
2018-07-21, 20:22
Medlem
SektenAnderssons avatar
Etablissemangets rädsla för yttrandefrihet gör att man vill framhärda med förbud. Ett verkligt hot mot demokratin är denna nya lag, som jag verkligen inte hoppas träda i kraft..

Vad är nästa steg ? Förbud mot kritisering av staten ?

Man blir en aningens mörkrädd över att dessa sjuka fanskap sitter med världslig makt då de för allt käpprätt åt helvete.

Folk kommer att bli tystare, men istället bubbla av hat - det är bättre att åsikter får ventileras - på alla plan. Och kom ihåg: ”krig renar”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in