Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Vore intressant att se någon tolka den lagtexten.

Än så länge har vi inte åsiktsdomstolar som baseras på personliga känslor. Men det kanske kommer framöver.
Fast det ska vi aldrig ha, det är något jag försökt säga hela tiden. Utan enbart inte tillåta organiseringen av vissa tankar, alltså att de möts och agerar på tankarna i en organisering.
Där måste vi vara allvarliga med att ja organisera er och gör det ni vill med föreningsfriheten. Men där ni ”leker” med saker som är militärt eller påminner om det och också har den typen av karaktär som vill skada/störta statskicktet så ska vi inte dalta. Oavsett om de är vuxna eller barn.
Som igen. De har faktiskt motståndsrörelse i namnet. Det säger så mycket indirekt vart tankegången måste starta. Sen kanske de byter namn, och slutar marchera som en militär-parad. Ja då kanske de inte är lika störande den demokratiska ordningen. För de handlar om vardagliga människor, som utgör den demokratiska ordningen, och de ska inte behöva bli utsatta för den typen av föreningsfrihet i min mening.
AtfS är betyyydligt mer rasistiska än tex SD men de vill jag inte göra olagliga. För de står ändå och argumentera och försöka sig på den väg vi har alla bestämt ska vara öppen för allas räkningar.
Dialogen.