2018-07-20, 23:16
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det där var inget legitimt argument, så prova igen.

Klart det är de. Vem döper sig till Motståndsrörelse och marcherar militärt genom gator och torg hmm?

Vem försöker du ljuga för?
Citera
2018-07-20, 23:17
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Med all respekt så väger en juridikprofessors bedömning något tyngre än random PK-mupps på flashback. Särskilt som muppen ifråga bara ”tycker” om grundlagarna.

Nej du missförstår helt och hållet om du tror att hans argument är ett generellt argument för hela doktrinen. De finns de som inte håller med honom och är professorer de med. Att du hittar stöd för ditt argument gör det inte univseriellt förstår du väl?
Citera
2018-07-20, 23:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Spelar ingen roll om han träffade eller inte. Totalt egalt.

Nödvärnsrätten är inte ens intressant i sammanhanget. Spotta är ofredande och fralla i nyllet är ofredande. Finns ingen nödvärnsrätt i fall av ofredande.

Precis, om två personer ofredar varandra på detta sätt kommer en åklagare låta udda vara jämt. En extremt nitisk åklagare skulle möjligen fundera på att åtala den som först ofredade den andre men det skulle inte bli mer än en fundering.
Citera
2018-07-20, 23:18
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag frågade vad i det jag skrev du inte höll med om men du kom med noll och inget.

Vad irrar du om?

Jag förklarade vad jag menade utförligt tidigare. Om du inte förstod det så fråga. Du drog in SD som något jag redan insinuerat. Däri brister redan ”tråden” där.
Citera
2018-07-20, 23:20
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Klart det är de. Vem döper sig till Motståndsrörelse och marcherar militärt genom gator och torg hmm?

Kul med sommarlov, men hur menar du att man marscherar militärt? Är det slipsarna eller deras svarta skor som är det avgörande?
Citera
2018-07-20, 23:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Eftersom vi inte har en dom har inte något blivit klarlagt, varken att cyklisten spottade eller att han som respons på det fick en smörgås i ansiktet?

Det vi kan göra med den information som finns är alltså att spekulera och om cyklisten fick en smörgås insmetad i ansiktet är det troligt att denne gjorde något innan och uppgiften om spottloskan låter som en trolig orsak. Frågor på det?

Ja. Varför sa nazisterna i så fall att cyklisten bara försökte spotta på dem om han som du spekulerar träffade en av dem i ansiktet? Det hade ju i så fall kunnat åberopas inte som nödvärn men väl som grund för svårighet att besinna sig.
Citera
2018-07-20, 23:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad irrar du om?

Jag förklarade vad jag menade utförligt tidigare. Om du inte förstod det så fråga. Du drog in SD som något jag redan insinuerat. Däri brister redan ”tråden” där.

Det var något i det jag skrev du inte höll med om men när jag frågade vilket det var och du kunde inte ange något alls. Det var ett tydligt besked på att allt jag skrev var korrekt. Om du inte håller med om att det var korrekt får du gärna citera exakt vad som var felaktigt.

Citat:

Skulle namnet ha en juridisk innebörd menar du?
Ska vi döma piratbolaget för piratkopiering då också tycker du?
Citera
2018-07-20, 23:24
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ja. Varför sa nazisterna i så fall att cyklisten bara försökte spotta på dem om han som du spekulerar träffade en av dem i ansiktet? Det hade ju i så fall kunnat åberopas inte som nödvärn men väl som grund för svårighet att besinna sig.

Åberopa vad? Du kan ju inte åberopa nödvärn om någon sprutar vatten på dig. Sluta söndra debatten och håll dig till rimliga resonemang istället.
Citera
2018-07-20, 23:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Det har liten betydelse om han inte träffade alls, bara träffade lite eller fick en fullträff. Det kan vara ofredande oavsett. Och du får sluta prata om nödvärn om någon ska ta dig på minsta allvar, nödvärn mot ett ofredande kan du glömma att åberopa.
Citera
2018-07-21, 01:32
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Det var något i det jag skrev du inte höll med om men när jag frågade vilket det var och du kunde inte ange något alls. Det var ett tydligt besked på att allt jag skrev var korrekt. Om du inte håller med om att det var korrekt får du gärna citera exakt vad som var felaktigt.

Skulle namnet ha en juridisk innebörd menar du?
Ska vi döma piratbolaget för piratkopiering då också tycker du?

Argumenterar du för att det finns saker som inte är riktigt fast de finns?

Likt en vuxen förening som medlemmar i arbetar att göra motstånd för och provocera med marcher?

Ja då har du dragit dina värderingar långt ut i träsket.
Citera
2018-07-21, 01:34
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Kul med sommarlov, men hur menar du att man marscherar militärt? Är det slipsarna eller deras svarta skor som är det avgörande?

Jargongen är dess natur. Därmed kan de falla under förbudet för de siktar sig på arten och naturen av föreningen. [Militär samt liknande natur]. Samt innebär inte här att de måste vara militärt sen liknande. Utan de kan påminna om det och föreställningen av det.
Citera
2018-07-21, 01:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Argumenterar du för att det finns saker som inte är riktigt fast de finns?

Nej

Citat:
Likt en vuxen förening som medlemmar i arbetar att göra motstånd för och provocera med marcher?

Varför sätter du frågetecken efter en mening som inte är en fråga, behöver du hjälp med grammatiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in