2018-07-21, 00:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
När sändes detta specifika program i förhållande till att PR avled av okänd orsak?
Hur framgick det i programmet att det var just PR som avsågs?

Avsnittet med Helena sändes 1996 (21 år innan PR avled). Misstankarna riktas mot en man, 20-30 år gammal som man i programmet kallar "X". Han finns i Helenas närhet och han känner henne väl, kanske t.o.m mycket väl, han vet vilket hus hon bor i. Man avslöjar även att man har fått in 6 anonyma vittnesmål som alla pekar ut just denne "X". Hasse Aro vädjar under programmets gång till de 6 vittnena att höra av sig på nytt.

Det framgick givetvis inte i programmet att det var PR. Frågan är om det ens var PR som just dessa tips gällde?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-21 kl. 00:39.
Citera
2018-07-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
"Hanna" har - men också Jenvén i Veckans brott - varit tydlig med att de höga rösterna kom från "rakt ut i Kohagen" från "Hannas" position räknat - alltså en bit in i skogsdungen från Ekudden-vägen, men inte så långt in att ljuden kom från den stora granen vid lekplatsens östra långsida. Säg högst halvvägs in på skogsstigen. Avståndet från Ekuddenvägen till lekplatsen östra långsida är cirka 165 meter, så kanske typ 80 till 90 meter in? Jenvén säger i programmet att "Hanna" hörde rösterna typ "rakt ut" i Kohagen. Sedan kan det kanske vara svårt att på metern peka ut riktningen, möjligen att rösterna skulle ha kunnat komma från den lilla bergsknallen precis före den stora granen vid lekplatsens östra långsida. Tror inte att jag kan precisera det bättre än så.
Just vid den bergsknallen, och sen vid lekplatsen, sattes de första avspärrningarna om jag inte minns fel. Var också här skorna hittades en bit in på vardera sida. Det var som en liten glänta där, omgiven av tät vegetation, betydligt mer träd och sly än idag.
Citera
2018-07-21, 00:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Just vid den bergsknallen, och sen vid lekplatsen, sattes de första avspärrningarna om jag inte minns fel. Var också här skorna hittades en bit in på vardera sida. Det var som en liten glänta där, omgiven av tät vegetation, betydligt mer träd och sly än idag.

Kommer du ihåg - ungefär - när de första avspärrningarna gjordes?
Citera
2018-07-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kommer du ihåg - ungefär - när de första avspärrningarna gjordes?
Svårt, men en gissning är måndag förmiddag. Kan vara färgad av vad jag har läst.. Sen utvidgades o mrådet när det hittade mer grejer.
Senast redigerad av Judaland 2018-07-21 kl. 01:47.
Citera
2018-07-21, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja hos mig ringer alla varningsklockor och misstankarna stärks givetvis av att det redan finns många saker som pekar mot just BW.

PW och UA sätter dock käppar i hjulen för alla som misstänker BW eftersom dom båda verkar ta honom i försvar. Eller så gör dom inte det, dom kanske bara följer polisens instruktioner (vilket leder tilll obegripliga dimridåer för oss insatta) för att han inte ska outas.
Den mest sannolika mörd=utan tvek denne BW------ign annan misstänkt av så många !

Mkt märkl att offr syster fortsätt att ta hnm i försv år ut+år in !
Citera
2018-07-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Den mest sannolika mörd=utan tvek denne BW------ign annan misstänkt av så många !

Finns det någon kontakt/ samband att BW känner någon polis i Skövde/Mariestad?
Citera
2018-07-21, 13:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Finns det någon som kan svara på följande:

*GW Persson har berättat att han bjöd den tidigare misstänkte GM (i Efterlyst -96) kallad "X" på middag för att be om ursäkt men även för att syna honom lite extra i sömmarna. Vilket år kan detta tänkas ha varit?

*Varifrån kommer uppgiften att det var PR som blev bjuden på middag, har han själv skrivit det här i tråden?

*Om middagen i första hand var för att be om ursäkt, betyder det att "X" härmed blev helt avskriven och friad från alla misstankar?

*Om detta nu stämmer, d.v.s att PR med 100% säkerhet var "X" så bör man väl kunna dra slutsatsen att PR inte är GWs kandidat idagsläget?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-21 kl. 13:15.
Citera
2018-07-21, 13:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Finns det någon som kan svara på följande:

*GW Persson har berättat att han bjöd den tidigare misstänkte GM (i Efterlyst -96) kallad "X" på middag för att be om ursäkt men även för att syna honom lite extra i sömmarna. Vilket år kan detta tänkas ha varit?

*Varifrån kommer uppgiften att det var PR som blev bjuden på middag, har han själv skrivit det här i tråden?

*Om middagen i första hand var för att be om ursäkt, betyder det att "X" härmed blev helt avskriven och friad från alla misstankar?

*Om detta nu stämmer, d.v.s att PR med 100% säkerhet var "X" så bör man väl kunna dra slutsatsen att PR inte är GWs kandidat idagsläget?

1. Det var någon gång runt 2010 (2009-2011, har jag för mig).

2. Jag har säkert skrivit det i tråden någonstans. Jag kommer inte ihåg om PR själv skrivit det, men det kan hända.

3 och 4. PR var denne "X" och han är inte längre Leif GW P:s kandidat. Det var flera år sedan som GW ändrade inställning.
Citera
2018-07-21, 13:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
1. Det var någon gång runt 2010 (2009-2011, har jag för mig).

2. Jag har säkert skrivit det i tråden någonstans. Jag kommer inte ihåg om PR själv skrivit det, men det kan hända.

3 och 4. PR var denne "X" och han är inte längre Leif GW P:s kandidat. Det var flera år sedan som GW ändrade inställning.

Ok, tack för svar!

Är det så att "X" var den som blev huvudmisstänkt när man i ett tidigt utredningsskede valde att byta spår och driva det s.k. "narkotikaspåret", vilket senare visade sig vara helt felaktigt? eller blev "X" misstänkt först senare?
Citera
2018-07-21, 14:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok, tack för svar!

Är det så att "X" var den som blev huvudmisstänkt när man i ett tidigt utredningsskede valde att byta spår och driva det s.k. "narkotikaspåret", vilket senare visade sig vara helt felaktigt? eller blev "X" misstänkt först senare?

Jag vet inte när i tid det s k "narkotikaspåret" var aktuellt. Det bör dock ha varit tidigt, då jag tror att det ingick i GW:s kritik av utredningen inledningsvis, men jag är inte säker.

PR hördes första gången i slutet av sommaren -92, efter det att den s k "Dansken" avförts. Han anhölls i maj -96 och avskrevs i november (om jag inte minns fel) -97.
Citera
2018-07-21, 14:51
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley

För mig är det i stort sett dött lopp mellan honom o t.ex KM o PU. Samtidigt är det svårt att helt släppa PR, trots bl.a GW's åsikt. I dagsläget gäller det nog att ha ett öppet sinne i frågan, outsider kan dyka upp.

BW påstås som sagt, till skillnad från bl.a KM o PU, ha ett "vattentätt" alibi i form av ett kvinnligt vittne. Har lite svårt att tänka mig att ett typ "one night stand" skulle gå med på att ljuga i ett sådant här fall. Falska alibi skulle möjligen tänkas från fru (sambo), syster, mamma. I det förstnämnda fallet torde förhållandet vara pågående o välfungerande. Prinzezzan verkar vara en av få (möjligen ende) i tråden som överhuvudtaget har hört något om detta alibi, finns det något mer att hämta där tro?
Citera
2018-07-21, 15:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag vet inte när i tid det s k "narkotikaspåret" var aktuellt. Det bör dock ha varit tidigt, då jag tror att det ingick i GW:s kritik av utredningen inledningsvis, men jag är inte säker.

PR hördes första gången i slutet av sommaren -92, efter det att den s k "Dansken" avförts. Han anhölls i maj -96 och avskrevs i november (om jag inte minns fel) -97.

GW sa i Veckans Brott att man kom in på narkotikaspåret redan efter 3 veckor, dvs i ett väldigt tidigt skede och att man då valde att lägga alla resurser på det. Enligt GW förstörde detta felaktiga val hela utredningen och gjorde att man kom efter redan från början. Hade man gjort rätt hade man kunnat lösa detta på ett tidigt stadium.

Ja "dansken" var ju först misstänkt men avfördes. Kan det ha varit så att när narkotikaspåret dök upp i juli -92 så ledde det till att man hörde PR i slutet av sommaren -92?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-21 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in