Jag har tidigare också undrat om så var fallet, eftersom det under hans SDU-tid gick insinuanta rykten, åt det hållet, samt att han inte ens synes ha någon synlig flickvän.
AfS kollegan, samt under SDU tiden nära festkompisen, Erik Berglund har dock redan i deras gemensamma podcast
Den Kokta Grodan öppet frågat Kasselstrand om han är homosexuell. Varför skulle Kasselstrand vilja ljuga i sitt då klart nekande svar?
Lyssna ca -28:22 in i podcasten
# 72 Prajd, då Kasselstrand dessutom vill
betona att han inte är det:
https://denkoktagrodan.podbean.com/e/72-prajd/
Gustav: Om jag själv vore homosexuell skulle jag ju springa all världens väg ifrån Pride paraden.
Erik: Men det gör Du ju. Är du homosexuell?
Gustav: He he he. Näe det är jag faktiskt inte och jag vill
betona detta om det är någon som helst oklarhet här från dig Erik, så du får nog jaga efter någon annan. Jag är ledsen över att göra dig besviken Erik.
Erik: Jag dömer ingen, vill jag bara säga. Jag dömer ingen!
Gustav. Efter alla dessa år så vågade du fråga nu och svaret blev ett nej rätt i nyllet på dig! Men om jag nu själv vore homosexuell och skulle visa att jag är precis som vanligt folk och förtjänar samma rättigheter, då skulle jag förmodligen inte gå runt halvnaken med läder och sexleksaker tejpade på mig för att bevisa att jag är precis som vanligt folk. Det känns lite kontraproduktivt. Det känns inte som att man gör reklam för bögar om man går i Pride.
I en av årets intervjuer med partiledaren Kasselstrand, vad han annars helst gör på sin fritid, svarade Kasselstrand dessutom att han helst umgås med sin flickvän. Notera att tvillingbrodern också är sambo med en flickvän, så de verkar straighta bägge två.
I sådana fall är jag mycket mer benägen att undra om skvallret runtomkring William Hahnes träningskompisar, har mer bäring? Stämmer det - exempelvis - att Christoffer Dulny har bott ihop med Anton Stigermark, tidigare kulturpolitisk talesman för SDU, men numera tydligen delar boende med Calle Valler och om detta kan innebära att han kanske är homosexuell/bisexuell?
Anton Stigermark påstås ju ingå i "träningsgänget" med Marcus Follin (The Golden One), en JewTube-profil, kroppsbyggare samt debattör inom den nationella rörelsen som varit med i Pride i varje fall, men ger förklaringen varför i sin egen video i bifogad länk, här:
https://www.youtube.com/watch?v=IZNdRc33nro
Christoffer Dulny, då SDU:are har tillsammans med en annan manlig SDU:are en gång även blivit utslängda från ett Pride seminarium som enbart var till för icke-vita bögar. I sin roll som lojal Förbundsordförande för SDU försvarade Kasselstrand då samt sympatiserade den gången med Dulny och menade på att Dulny med SDU-kompis, enbart hade velat belysa rasismen i samhället.
Marcus Follin (The Golden One) delar tydligen bostad med Alexander Syding i Uppsala, som öppet demonstrerade med NMR i november 2016, i Sthlm. Alexander har tidigare deltagit vid aktiviteter anordnade av Nordisk ungdom. Ryding återfinns även som skribent på Motpol.
Ett annat nick på flashback har dessutom i en annan AfS-tråd bekräftat att
homosexuella SD:are var rätt så vanligt förekommande på deras Stockholms möten och att det fanns många SD:are som är homosexuella samt aktiva inom Stockholms stad. Typiskt storstadsfenomen…