2018-07-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kan det vara så enkelt att han tycker att AfS är idioter och MED är vettiga? Kan det vara så att folk har åsikter för att han har dom utan att det nödvändigtvis ligger en större agenda bakom?

Fast argumentet att de snor röster är ju oberoende av eventuell vettighet. Tilläggas kan att AfS naturligtvis är hundra gånger vettigare än stollepartiet MED, men det är en annan diskussion.
Citera
2018-07-19, 13:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Naturligtvis kan det ligga till på det viset. Men det är ändock märkligt att en person som hyser ett så starkt förakt visavi den korrumperade politikeradeln plötsligt inleder ett nästan lika starkt propagerande för det beskedligt etablissemangskritiska MED som för SD. Många utav medlemmarna var därtill tidigare aktiva i till exempel Centerpartiet och Folkpartiet, alltså partier tillhörande 7-klövern.
Om jag får gissa. Då gissar jag att han tycker att MED säger sig stå för en mer äkta borgerlig politk i modern tappning och att han uppskattar just deras äkthet. Att han tycker att det är ett seriöst alternativ om man inte gillar SD:s mer gammeldags sossepolitik.

Att han ser dom som droppat av från Sjuklövern som människor som har sett en chans att äntligen få driva en modern borgerlig politik istället för den här mellanmjölkssörjan som vi har haft i flera år nu.

Jag gissar även på att han inte nödvändigtvis sympatiserar med vare sig det ena eller andra partiet utan mer ser dom som dom minst dåliga alternativen.

Men det är som sagt bara spekulationer baserat på hur han har resonerat i sina videos.
Citera
2018-07-19, 13:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
Fast argumentet att de snor röster är ju oberoende av eventuell vettighet. Tilläggas kan att AfS naturligtvis är hundra gånger vettigare än stollepartiet MED, men det är en annan diskussion.
Ja? Han kastar skit på ena sidan för att han tycker att dom är ett skitparti och att dom helt enkelt inte är ett alternativ. Men att MED är det. Du tycker något annat och det är gott så.

Du måste ju kunna skilja på när han lägger fram åsikter och när han lägger fram fakta.
Citera
2018-07-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja? Han kastar skit på ena sidan för att han tycker att dom är ett skitparti och att dom helt enkelt inte är ett alternativ. Men att MED är det. Du tycker något annat och det är gott så.

Du måste ju kunna skilja på när han lägger fram åsikter och när han lägger fram fakta.

Känns som att vi pratar förbi varandra här, men visst, jag köper din poäng.

Angående trådens huvudperson undrar jag lite vad folk tycker är intressant med honom. Det är utmärkt att folk med invandrarbakgrund kritiserar vansinnet i Sverige, men det är typ en vanlig normalbegåvad snubbe med vettiga åsikter?
Citera
2018-07-21, 02:43
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Har MED mutat honom?
Jag kan väl besvara den här frågan, likväl den substanslösa motsvarigheten jag fått sedan början av min karriär: "Får han betalt av SD?" samt "Får han betalt av Israel?" samt "Får han betalt av Ryssland?"

Nej. De enda som livnär mig är min publik/patreons, och trots att jag uppskattar dom kommer jag be personen fara åt helvete ifall de får för sig att ställa åsiktskrav på mig. Man kan till och med se detta i kommentarsfälten, jag har noll respekt för folk som gnäller över att de vill avprenumerera för XXXXX skäl.

AfS är etnonationalister som vill sparka ut 1,4 miljoner invandrare. När har jag någonsin sagt något som ens kan tolkas som ett stöd för sådana idéer? Det finns inte ens så pass många importerade kriminella + socblattar + shariapoliser i det här landet. Läs mellan raderna och tänk lika kritiskt som ni brukar göra om Miljöpartiet, AfS vill sparka ut folk enbart för att de inte är vita och det är en kass idé.

På twitter säger en av deras toppar att han vill sparka ut en kvinna med jobb, för att hon ser sig som "världsmedborgare": https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1004309643492052992 (läs artikeln innan ni får damp av clickbait-rubriken)

AfS har lika bred definition av "assimilering" som vänstern har av "rasism". De vill i princip sparka ut invandrare som provocerar dom, av vilt olika skäl, och jag ska inte behöva förklara varför det är katastrofalt för demokratin. HMF-lagen är en dålig idé, vare sig den vill "skydda" blattar eller svennar.

Problemet är inte ens vad som kommer hända med invandrare i slutändan, med deras ledning, problemet är vad som kommer hända med svenskar. Kan en rasblandande miljöpartist som hatar svensk kultur och vill avskaffa nationalstaten verkligen räknas som "assimilerad"?

Ni kanske vill säga nej nu, men hur långt kan det gå i slutändan? FRA-lagen var ämnad att jaga tunga kriminella men slutade med att den användes mot fildelare. Man ska aldrig underskatta hur kassa lagändringar kan rulla iväg mot snöbollseffekten.

Jag är inte etnonationalist. Jag är kulturnationalist. Självklart stödjer jag inte AfS. Medborgerlig Samling snor röster från Alliansen, inte SD, och jag hatar Alliansen. AfS däremot kommer bara lyckas göra Socialdemokraterna till största parti istället för SD, om de nu ens lyckas nå 4%.
Senast redigerad av ArgBlattePostar 2018-07-21 kl. 02:45.
Citera
2018-07-21, 23:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
Känns som att vi pratar förbi varandra här, men visst, jag köper din poäng.

Angående trådens huvudperson undrar jag lite vad folk tycker är intressant med honom. Det är utmärkt att folk med invandrarbakgrund kritiserar vansinnet i Sverige, men det är typ en vanlig normalbegåvad snubbe med vettiga åsikter?
Nej Big fat kommer alltid prata förbi det uppenbara, tillika att
Små-irriterad Blatte är rädd för återvandrings-frågan, tycker sig ha råd att girigt bredda frågan..jag ska ha ett parti som är drogliberalt också samt andra sekundärfrågor, på bekostnad av att Sverige går under med medborgerlig samlings skojfriska migrationspolitik

Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
AfS är etnonationalister som vill sparka ut 1,4 miljoner invandrare.
Varför använder du dig av det medvetna ordvalet "sparka ut" precis som invandringsförespråkare använt ordet i alla år mot SD, och det var inte ens sant.

Det var en intressant siffra, kan du hosta fram en källa?, vad knäppa dom är som alltså rågar måttet från 1,4 miljoner ner till minst en halv miljon den senaste månaden om du fortfarande hängde med och inte var så fördomsfull

5 00 000 som kan anses såhär provocerande
https://www.google.se/search?q=%C3%A5tervandringsverket&source=lnms&tbm= isch&sa=X&ved=0ahUKEwjG8p3Ik7HcAhUGCZoKHdy6DV4Q_AU ICygC&biw=1920&bih=947#imgrc=9xWFvbqP0wQaIM:

https://www.google.se/search?q=afs+avg%C3%A5ngar&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwiRzPGZmLHcAhVhGZoKHTblBI0Q_AUICygC&b iw=1920&bih=947#imgrc=QfzD4zXwJDGS3M:

Jag vet att du inser själv att du och gelikar av samma grad av oskiljaktighet från en etnisk svensks
beteende INTE kommer få respass, alltså är dom näppeligen etno-nationalister, är man etno-nationalist för att man är intresserad av att etno-svenskar förbli i majoritet?, och som satanist-lärling tror jag du klarar av att leva med att dom betraktar invandrare som assimilerbara gäster med samma rättigheter som andra, gäster för att i framtiden åtm möjligjort indragning utav medborgarskap vid missbruk (alltså inte droger) vilket väl inte är en så dum tanke?

Åandra sidan tycker jag att det här är lite mycket begärt av oss att vi ska kunna förföra dig ut i grumliga vatten, en normal grundskolning är att ha gått ifrån SD till AFS, inte från vänster-liberal till AFS, du doppar lilltån från vänsterliberal till medborgerlig insamling
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-21 kl. 23:58.
Citera
2018-07-31, 19:01
Medlem
Någon som vet vad den andra vita flaggan med heraldiska liljor på som han har bredvid den svenska i bakgrunden representerar? Inte är det hans hemlands flagga i alla fall.

Vidare undrar jag om någon som hållt lite mer koll än jag själv på de berördas twitter som kan säga mig om det hänt något på debattfronten mellan Blatten och Kasslern? Kommer den ens bli ab?

Tack på förhand

/Incestuous
Citera
2018-07-31, 19:19
Avslutad
Hur mycket pengar drar ABT in via sin kanal +patreons?
Citera
2018-07-31, 19:21
Avstängd
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Leibstandarte
Hur mycket pengar drar ABT in via sin kanal +patreons?
Patreon är ju enkelt att kolla.

$2,213 är ungefär 18.744 kronor. Tror inte han drar in så värst mycket på sin youtube kanal.
Citera
2018-07-31, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Patreon är ju enkelt att kolla.

$2,213 är ungefär 18.744 kronor. Tror inte han drar in så värst mycket på sin youtube kanal.

Det är ju inte helt fy skam kan man tycka
Citera
2018-07-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Någon som vet vad den andra vita flaggan med heraldiska liljor på som han har bredvid den svenska i bakgrunden representerar? Inte är det hans hemlands flagga i alla fall.

Det är en äldre bosnisk flagga som användes innan den nuvarande antogs.
Citera
2018-07-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Det är en äldre bosnisk flagga som användes innan den nuvarande antogs.

Jasså där ser man, tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in