2018-07-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooyx
Unfortunately I do not think we will ever know what happened those last days..... but I think they are hiding stuff.. sadly

Jag är helt säker på att Tereza och Tim gjorde slut i februari då Bobby Oduncu (som kände Tim personligen) berättade att de hade tagit slut mellan dem för mig. Jag har också fått veta av olika källor att Tereza skickat bilder när hon e naken med Trent (som är pappa till hennes som Luka) efter att de hade gått skilda vägar tidigare i år och att någon av hans vänner sa vid den tiden att Tim berättat att han endast hade tjejproblem. Tiesto, har också sagt att Tim berättat att han mådde så pass bra att han ville börja turnera. Dessutom la muscat hill resort ut en bild den 17 april med en bild på Tim, en dj som jobbade där och ett fan där de tackade för vistelsen, därmed kan jag totalt utesluta att han dog på sitt hotellrum som alla tidningar skrivit, de döljer något, något mörkt om hans död, och jag ska snoka reda på sanningen, kan inte få frid utan o veta. Hur ont de än gör..
Citera
2018-07-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit
Hur tänker ni kring de tre bilderna Tim publicerade på Instagram den 19/4 kl 17 och sedan raderar efter en stund (oklart hur länge de låg där)?! Bilderna finns dock kvar på Facebook i mappen för Instagram-bilder.. Vad jag förstått är det bara Sean och Tim som hade lösenordet..

Är det de tre bilderna från studion (vilken studio är det?) som kallas Studiomode. De kan väl inte vara tagna 19 april, bara publicerade då? Och hur vet du det där med vem som hade lösenord?
Citera
2018-07-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwardised.17
Jag är helt säker på att Tereza och Tim gjorde slut i februari då Bobby Oduncu (som kände Tim personligen) berättade att de hade tagit slut mellan dem för mig. Jag har också fått veta av olika källor att Tereza skickat bilder när hon e naken med Trent (som är pappa till hennes som Luka) efter att de hade gått skilda vägar tidigare i år och att någon av hans vänner sa vid den tiden att Tim berättat att han endast hade tjejproblem. Tiesto, har också sagt att Tim berättat att han mådde så pass bra att han ville börja turnera. Dessutom la muscat hill resort ut en bild den 17 april med en bild på Tim, en dj som jobbade där och ett fan där de tackade för vistelsen, därmed kan jag totalt utesluta att han dog på sitt hotellrum som alla tidningar skrivit, de döljer något, något mörkt om hans död, och jag ska snoka reda på sanningen, kan inte få frid utan o veta. Hur ont de än gör..

I utländsk media dog han på ett hotellrum och i svensk media dog han på ett gods.. Jag ska också luska tills jag vet, kan inte släppa detta..
Citera
2018-07-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedvig-x
Är det någon som känner till något om denna hyllning som ska ha skett?

https://www.edmsauce.com/2018/07/19/sergio-ramos-and-james-harden-attend-avicii-tribute-in-ibiza/

Ur texten: "American Superstar Basketball player, James Harden (of the Houston Rockets) and fresh off the World Cup 32-year-old Spanish Soccer Star Sergio Ramos made an unlikely bond at the World's #1 Open Air Club, Ushuaia at TOMORROWLAND PRESENTS DIMITRI VEGAS & LIKE MIKE GARDEN OF MADNESS which paid heavy tribute to the late Time Bergling (aka Avicii)."

Har inte hittat nåt på nätet (google, youtube, insta) förutom själva artikeln.

3 månader idag. Skänk gärna en slant till Tims syster Lindas insamling till Suicide Zero och sprid den. Det kan vara ett sätt för fans att känna att de faktiskt gör något i all sorg och maktlöshet. Jag tror dock inte den riktigt nått ut till världen. https://egeninsamling.suicidezero.se/fundraisers/min-fodelsedagsinsamling-forlangs

Vet inget om det men har sett att Tims ena vän har postat på IG en filmsnutt från Ushuaia. Dom åkte dit för några dagar sen.
Citera
2018-07-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
.
Tror inte Salalah-hotellet är den platsen han dog på. All info som presenterats i pressen är Muscat. [..]

Sökte allmänt på vilka kungliga residens som finns i Muscat, Oman och fann detta residens:
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Alam_Palace
Det verkar passa in i många beskrivningar om det sk. "godset" Avicii skulle vistats i ur flera avseenden, men om det är det? Vet inte. Ni kan ju kolla upp det? Al Alam Palace heter det jag hittade det när jag gjorde en sökning på kungliga gods i Muscat.
Citera
2018-07-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Sökte allmänt på vilka kungliga residens som finns i Muscat, Oman och fann detta residens:
Det verkar passa in i många beskrivningar om det sk. "godset" Avicii skulle vistats i ur flera avseenden, men om det är det? Vet inte. Ni kan ju kolla upp det? Al Alam Palace heter det jag hittade det när jag gjorde en sökning på kungliga gods i Muscat.
As far as I know it was not a palace but a farmhouse owned by a member of the Oman Royal Family,
it is a bit outside of Muscat in a place where rich Omanis have their summer residences.
In this article you can see some pictures:
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-5664275/Avicii-dead-28-Pictures-unveiled-Oman-farmhouse-Swedish-DJ-believed-died.html
Citera
2018-07-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwardised.17

This family is hiding details about what happened. His sister got some media reports removed.
As I said we will never know what happened.. all I know is that his friends are all happy etc... strange after a best friend died
Citera
2018-07-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111

Al Alam Palace verkar vara en 'turistattraktion' enligt Google maps.. Känns inte rätt ändå.. Kollade in Le Chedi också, ett rätt stort hotell ju, inte alls litet och intimt som jag trodde från början.. Om Tim sa att han skulle till 'utkanterna av Oman' har han ju åkt en rätt kort bit till Al Alam...
Citera
2018-07-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
As far as I know it was not a palace but a farmhouse owned by a member of the Oman Royal Family,
it is a bit outside of Muscat in a place where rich Omanis have their summer residences.
In this article you can see some pictures:
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-5664275/Avicii-dead-28-Pictures-unveiled-Oman-farmhouse-Swedish-DJ-believed-died.html

In one of the pictures there is a street name but it doesn't exist according to Google maps.. Isn't that weird?!
Citera
2018-07-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit
Al Alam Palace verkar vara en 'turistattraktion' enligt Google maps.. Känns inte rätt ändå.. Kollade in Le Chedi också, ett rätt stort hotell ju, inte alls litet och intimt som jag trodde från början.. Om Tim sa att han skulle till 'utkanterna av Oman' har han ju åkt en rätt kort bit till Al Alam...
The more I hear about these confusing rumors with the conference, meditation, different suicide attempts a.s.o the more I think you are right with your theory in the other thread.

I would really like to know what other Dj's as Tiesto, Martin Garrix or others who were close to Tim think about all that. They all said kind words about Tim, but I think with respect to his family they didn't comment the rumors. It's also strange that they were obviously not invited to the funeral, or am I wrong?
Citera
2018-07-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooyx
This family is hiding details about what happened. His sister got some media reports removed.
As I said we will never know what happened.. all I know is that his friends are all happy etc... strange after a best friend died

Really? I mean REALLY??? How do you know? By looking at some IG pics and storys?

You dont have much student loan do you!?
Citera
2018-07-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Är det de tre bilderna från studion (vilken studio är det?) som kallas Studiomode. De kan väl inte vara tagna 19 april, bara publicerade då? Och hur vet du det där med vem som hade lösenord?

Det är hans studio hemma. Tagna vid olika tillfällen men enligt en fan-sida som uppmärksammat detta lades alla tre bilder upp samma tid och raderas också samtidigt efter ?? Jag får inte tag på henne, vill gärna veta hur länge dem låg uppe.. Han hade också 'likeat' en av Therezas bilder den 20de.. Det där med lösenordet är jag som sagt inte säker på men hade varit intressant att veta vem som hade tillgång till kontot eller om det är Tim som gjort det.. Enligt någon var Sean ansvarig för social media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in