2018-07-20, 17:17
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Härligt att vara så pk?

Hör av dig när det är dig eller någon i din famillj d gäller och uppdatera oss.
Jag är bara rationell. Tänkt dig en person som läkaren i det här fallet. Utan möjlighet till poliseskort vid farliga besök hade detta jobb varit livsfarligt. En låg sannolikhet att bli dödad per dag, men sett till ett helt arbetsliv är risken att bli dödad eller svårt skadad mycket hög. För att människor överhuvudtaget ska ta sådana här jobb krävs poliseskort i vissa lägen.
Citera
2018-07-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
En galning mindre att oroa sig för.

Win win.
👍

Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det kanske var tur- annars kunde de ha varit döda vid det är laget.
Fett najs med flax
Citera
2018-07-20, 17:18
Medlem
Citat:
Exakt. Poängen.

Tålamod med kaosbrorsor som kan skjuta när som helst, men psykotiska svenskar i utsatt läge skjuter man av. Fan om det inte va n blatte polis.

#9/11

Kan staten inte sakta döda dig med psykiatridroger, går dom gärna in och skapar drama och skjuter av folk.

Det är dyrt/jobbigt för staten med låst avdelning. Inte alla som har tur avseende uppföljning/stöd av familj osv.

Hela psykiatrin samt medicinering är rysk roulett. Ska folk dessutom riskera att bli avskjutna i en redan kraftigt ifrågasatt dålig vård samt bristande metodik i handräckning.

De har skjutit babbar också
Citera
2018-07-20, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DolceOgrabbarna
Du måste se saker objektivt. Alla har vi personliga erfarenheter av mycket, men är du inte objektiv och dömER utan att läsa FUP .. ja då tycker jag inte att du har rött att ha en åsikt. Att sitta och skriva att poliserna skött det fel utan att ha en susning om bad som faktiskt hände...är inte normalt.

Hade trade`at mihajlovics liv mot Anna Lindhs alla dagar i veckan, men antar du du tyckte att det riktiga utfallet var det bästa ... ?

Myntet har två sidor. sen kanterna runt det, innehållet.

Du tycker inte jag har rätt att ha en åsikt.... hmmmm.

Jag menar att MO är under all kritik. Annars kan vi godkänna massa avskjutande på alla ssri tickande bomber psykiatrin planterat ut.

Ska man ha ett ansvarsfullt arbete (lol) med psykiatri droger / faljerande psykiatri behövs insatser som denna ses över.

Vad det gäller Anna Lindh har det inget att göra med en standard handräckning hembesök knivbeväpnad psykotisk man.

Alla har kniv i hemmet, mår man så dåligt är den inte långt borta.

Går inte att skjuta av personer bara därför.

Återigen, om det var ditt barn.

Utsatt, ensam galen hemma med kniv.

Varför inte se över hur vi på bäst sätt kan oskadligöra folk vid en handräckning.

Varför nöja sig och klappa på axeln, "bra jobbat fan asså fattar det är svåra grejer på jobbet".

"En galning mindre" kommentarerna kommenterar jag inte. Det finns gore forum.
Senast redigerad av snuttis 2018-07-20 kl. 17:22.
Citera
2018-07-20, 17:21
Medlem
Citat:
Tycker du sköter klagandet bättre än mig.

Jag vidhåller fortfarande att insatsen tål och ska ifrågasättas.

Återigen måste man be en person visualisera om det var eget barn.

Suck.
Då ska man kanske alltid visualisera sig torkan i Afrika när man står i duschen, fattiga i Thailand när man sätter sig vid matbordet, barn i Indien när man handlar på hm...
en psyksjuk blir ihjälskjuten ~ och du vill att man ska visualisera sig om att det ör ens barn det handlar om.. nja.. inte riktigt.
Citera
2018-07-20, 17:23
Medlem
Citat:
Myntet har två sidor. sen kanterna runt det, innehållet.

Du tycker inte jag har rätt att ha en åsikt.... hmmmm.

Jag menar att MO är under all kritik. Annars kan vi godkänna massa avskjutande på alla ssri tickande bomber psykiatrin planterat ut.

Ska man ha ett ansvarsfullt arbete (lol) med psykiatri droger / faljerande psykiatri behövs insatser som denna ses över.

Vad det gäller Anna Lindh har det inget att göra med en standard handräckning hembesök knivbeväpnad psykotisk man.

Alla har kniv i hemmet, mår man så dåligt är den inte långt borta.

Går inte att skjuta av personer bara därför.

Återigen, om det var ditt barn.

Utsatt, ensam galen hemma med kniv.

Varför inte se över hur vi på bäst sätt kan oskadligöra folk vid en handräckning.

Varför nöja sig och klappa på axeln, bra jobbat, det är svårt.

Om det hade varit min polares unge så hade jag lagt skulden på föräldrarna

Att snorungar blir kriminella lägger jag på deras föräldrar
Citera
2018-07-20, 17:25
Bannlyst
Citat:
Då ska man kanske alltid visualisera sig torkan i Afrika när man står i duschen, fattiga i Thailand när man sätter sig vid matbordet, barn i Indien när man handlar på hm...
en psyksjuk blir ihjälskjuten ~ och du vill att man ska visualisera sig om att det ör ens barn det handlar om.. nja.. inte riktigt.

Ja? Empati, Ansvar.

Din mat kommer till dig med hjälp att ett system, som medborgare/människa har vi ett ansvar att göra val.

Eller så görs valen åt oss, för oss. I ditt namn, utan att du vart med och påverkat.

Alla kan bli psyksjuka. Kasta inte sten i glashus.
Citera
2018-07-20, 17:27
Medlem
Citat:
”det är fel på psykvården”
”Polisen har skött det fel”
”Om man som polis skjuter skall man dömas som kriminella”

Asså helt ärligt...
Äsch, det är bara typiskt svenskt, det är alltid någon annans fel.
Citera
2018-07-20, 17:35
Bannlyst
Citat:
Om det hade varit min polares unge så hade jag lagt skulden på föräldrarna

Att snorungar blir kriminella lägger jag på deras föräldrar

Psykisk ohälsa kan utlösa kriminell handling. Ofta diffusa impulsiva handlingar av människor i ett verklighetsfrånvarande tillstånd, för att man mår psykiskt dåligt. Männisor som inte har en kriminell bakgrund eller har utåtagerande beteenden.

Hur kan vi förebygga det?

Det är samma sak som att förstå en person, vill vi förstå eller läsa yta om skjuta av?

Sen menar jag att det egentligen inte finns något att förstå annat än är personen medgörlig, svara den på tal, osv. PÅ SÄKERT AVSTÅND. Här verkar polisen blivit för härlig, kommit för nära och själv skapat läge. Som så ofta "händer".

Eller ska vi göra det enklare och försätta folk som mår dåligt i pressade situationer?

OCH har de historik av utåtagerande beteende, då kanske polisen ska ha det med sig när de planerar insats. Speciellt i ett hem.

Kanske bättre kommunikation på avstånd, samt avvaktan för att säkerställa personen är medgörlig, lägger sig ner med armar i luften? tazers i kombination med tårgas?

Vad som helst är bättre än att som polis försätta sig i ett läge där man har möjlighet att vara försmart/avvakta istället för att skjuta av folk.

Suck.... svenska polisen.... Håll Avstånd. Långt avstånd. Ge order. Skicka inte in läkare vafan ska dom göra innan man har fastställt mannens medgörlighet/sinnestillstånd. Det kan endast göras med att se om mannen gör som polisen säger, inget jävla småprat.... dålig utbildning.

Låter som dom gått in och småpratat och hetsat. Men vem vet, inte jag.

Polisen är drivande i det här fallet vad jag kan utröna av den information som finns.

Mannen är inte ute på stan med kniv och går bärsärkargång.

Sakfrågan.

Vi har ett helt samhälle som käkar psykofarmaka och dricker alkohol.

Hur vill vi att stinna poliser ska agera?
Senast redigerad av snuttis 2018-07-20 kl. 17:58.
Citera
2018-07-20, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Äsch, det är bara typiskt svenskt, det är alltid någon annans fel.

Snarare hur bemöter man nån som gör "fel".
Citera
2018-07-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det kanske var tur- annars kunde de ha varit döda vid det är laget.

Kanske borde man taggat ner lite när man kom till platsen.
Det fanns väl ingen anledning att stressa om patienten var
ensam i lägenheten?
Citera
2018-07-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardeerwall
Kan mycket väl stämma det du säger.

Dock har jag själv stött på flera kvinliga poliser som skapat sig en slags macho karaktär som kanske ser stabil ut i ett vanligt svenssonöga när dom tillrättavisar A-lagarna på stan som pissar i en buske eller förtär alkohol på allmän plats, men egentligen är dessa kvinnor rena jävla riskfaktorer när läget väl blir skarpt. Det är inget drogrelaterat pykostänkade, det är fakta. Även många östrogendominerade manliga poliser behöver också använda sig av detta karaktärdrag. Fel folk på fel positioner helt enkelt vilket är fullt normalt här i Sverige. Kolla bara på Löfven och många andra ministrar i regeringen.
Det är dags för någon kriminologstuderande att göra en undersökning på fall där polisen varit tvungna att skjuta och se hur det förhåller sig mellan kvinnliga och manliga poliser. En 60 kg kvinnlig polis kan inte utveckla mycket pondus i ett skarpt våldsläge.
För några år sen sköt polisen ihjäl en psyksjuk gubbe i en sommarstuga utanför Ystad. Mannen hade flera gånger tidigare varit hämtad av psykpersonal från Kristianstad. Denna gång sent på kvällen, efter att grannarna varit oroliga, var det bara polis där. De hade smugit runt huset och sett att mannen satt i vardagsrummet med knivar på bordet. De känner att ytterdörren är olåst och smyger tyst in, varvid mannen kommer utrusande ur vardagsrummet med kniv i högsta hugg och blir ihjälskjuten. Varför beteende sig polisen så klantigt? Vem hade inte fått panik om man hört att någon oannonserat tog sig in i huset på natten?

Troligen att i detta fallet var det motiverat, men man kan fråga sig om det inte kunde skötts annorlunda.

Vad ska dessa två halvfigurer till poliser göra annat än att skjuta om det varit ett skarpare läge?
För att inte tala om dessa FYRA kvinnliga poliser som är helt utmanövrerade av en galen asylsökare. Men en man, en annan asylsökare, brottar själv ner galningen men honom kör de kvinnliga poliserna iväg och situationen urartar helt när de själva ska övermanna galningen. Det enda försvar de haft om det blivit mer kritiskt hade varit skjutvapen.
Medan en resolut polis med fysisk pondus som han i denna videon troligen själv skulle ha rett upp de tidigare situationerna. I den med fylleristen i Angered hade nog inte ens något större bråk uppstått då GM insett det lönlösa.

Sen kan man fråga sig vilka poliser hade du själv velat skulle komma till undsättning om det var skarpt läge och du var attackerad av buset?
Senast redigerad av Efterdradd 2018-07-20 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in