Citat:
Ursprungligen postat av
DolceOgrabbarna
Om det hade varit min polares unge så hade jag lagt skulden på föräldrarna
Att snorungar blir kriminella lägger jag på deras föräldrar
Psykisk ohälsa kan utlösa kriminell handling. Ofta diffusa impulsiva handlingar av människor i ett verklighetsfrånvarande tillstånd, för att man mår psykiskt dåligt. Männisor som inte har en kriminell bakgrund eller har utåtagerande beteenden.
Hur kan vi förebygga det?
Det är samma sak som att förstå en person, vill vi förstå eller läsa yta om skjuta av?
Sen menar jag att det egentligen inte finns något att förstå annat än är personen medgörlig, svara den på tal, osv. PÅ SÄKERT AVSTÅND. Här verkar polisen blivit för härlig, kommit för nära och själv skapat läge. Som så ofta "händer".
Eller ska vi göra det enklare och försätta folk som mår dåligt i pressade situationer?
OCH har de historik av utåtagerande beteende, då kanske polisen ska ha det med sig när de planerar insats. Speciellt i ett hem.
Kanske bättre kommunikation på avstånd, samt avvaktan för att säkerställa personen är medgörlig, lägger sig ner med armar i luften? tazers i kombination med tårgas?
Vad som helst är bättre än att som polis försätta sig i ett läge där man har möjlighet att vara försmart/avvakta istället för att skjuta av folk.
Suck.... svenska polisen.... Håll Avstånd. Långt avstånd. Ge order. Skicka inte in läkare vafan ska dom göra innan man har fastställt mannens medgörlighet/sinnestillstånd. Det kan endast göras med att se om mannen gör som polisen säger, inget jävla småprat.... dålig utbildning.
Låter som dom gått in och småpratat och hetsat. Men vem vet, inte jag.
Polisen är drivande i det här fallet vad jag kan utröna av den information som finns.
Mannen är inte ute på stan med kniv och går bärsärkargång.
Sakfrågan.
Vi har ett helt samhälle som käkar psykofarmaka och dricker alkohol.
Hur vill vi att stinna poliser ska agera?