Bonniers VD bekräftar att Bonnier Broadcasting är konkursmässigt genom att officiellt förneka det:
"Bonniers vd Tomas Franzén: Affären görs inte på grund av skrala finanser"
Så Jan Scherman säger att det är pga. skrala finanser.. plussa på att Bonniers folkliga stöd är på väg mot avgrunden. Folk vet mer och mer att det Bonnier håller på med är propaganda och hjärntvätt för att driva "agendan" framåt.
Nu börjar dom dra sig ur och snor med sig så mycket kosing som dom kan medans dom sätter sig i säkerhet.
Sälj skiten medans det finns någon krona att hämta. Sist jag kolla på 4:an var fotbolls vm och det är inget högt betyg.
Storbråk efter Bonnier-köpet: ”Olämplig affär”
TV4:s sändningstillstånd är i fara. Både regering och opposition reagerar starkt mot att Telia köper hela Bonnier Broadcasting för strax under 10 miljarder kronor. I affären ingår kanalerna TV4, Cmore och finska MTV3. Jag är inte helt imponerad, säger näringsminister Mikael Damberg.
Enligt Bonnier-ägda Resumé har en hake i förhandlingarna varit en oro från Telias sida om att Bonnier skulle starta en ny konkurrerande tv-verksamhet efter försäljningen. Enligt tidningen ska Telia nu fått tillräckliga garantier för att de inte kommer att göra det.
Då är det frågan hur bra investeringar det kommer bli. Kommer det att ge god avkastning? Om inte TV4 med nuvarande ägare har valt att göra det är jag skeptisk, skulle Telia ha bättre näsa för sådana affärer?
TV4:s ägare har näsa för affärer när det gäller att skinna skattebetalarna i alla fall.
Ett bolag där staten är största ägare (Telia) köper upp den enda tv-kanal (TV4) som på allvar kan konkurrera med de två statliga tv-kanalerna. Hade detta varit i Ungern eller Polen, då hade det blivit ett djävla liv.
Men nu handlar det om Sverige: En »moralisk stormakt« som är allt för god och präktig för att kunna mätas med samma måttstock som andra. Här kan all tv-produktion av substans läggas under statens kontroll utan nämnvärda protester.
Svenska staten äger 37% av telia. Vad i helvete skall svenska staten driva kommersiella tv-kanaler för? Man äger redan 2 tv-kanaler. Man förstår sig inte på tv's framtid. Tv's framtid ser mörk ut då går idioterna i staten in och köper (linjärt tittande går mot sotdöd...det är ju därför Bonnier vill sälja)