Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Det skrevs tidigt i tråden att resan var planerad sedan innan, att SD och HD fått den i present om jag inte minns fel.
Men kan ju varit bestämt att SD skulle åka själv, med tanke på separationen, även att de var en present.
Och att HD ändrade sig i sista stund och följde med.
Att resan var en present till dem båda har jag uppfattat iaf
Tanke om USA-resan: Har också förstått att det var en julklapp till båda från HDs föräldrar. Det har spekulerats i huruvida den kom
för lägligt i tid, och om den verkligen var planerad eller kan ha varit ett hastigt beslut/ombokning.
Jag tänker att det kan vara både och. De jag vet som har fått (eller gett) en resa i present, har fått "öppna" biljetter, alltså resan betalas men mottagaren får själv välja vilket datum som passar. (Ofta svårt för andra att veta vilka dagar som funkar, särskilt redan vid jul då företag inte har schemalagt sommarens semestrar ännu). Isf kan ESTA varit fixat sedan länge, eller inte alls, och biljetterna enkla att boka/boka om, eller lösa in som två separata resor om man velat åka själv. Svårt att veta när - och i vilket upplägg - man bokade ursprungsresan (som skulle ha skett någon dag tidigare men fick bokas om pga förhör). Det kan ju ha varit bestämt sen länge, eller någolunda spontant. Det enda vi vet är att de i slutänden valde att resa tillsammans, och troligtvis på onsdagen.