2018-07-20, 12:24
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det skrevs tidigt i tråden att resan var planerad sedan innan, att SD och HD fått den i present om jag inte minns fel.
Men kan ju varit bestämt att SD skulle åka själv, med tanke på separationen, även att de var en present.
Och att HD ändrade sig i sista stund och följde med.
Att resan var en present till dem båda har jag uppfattat iaf

Tanke om USA-resan: Har också förstått att det var en julklapp till båda från HDs föräldrar. Det har spekulerats i huruvida den kom för lägligt i tid, och om den verkligen var planerad eller kan ha varit ett hastigt beslut/ombokning.
Jag tänker att det kan vara både och. De jag vet som har fått (eller gett) en resa i present, har fått "öppna" biljetter, alltså resan betalas men mottagaren får själv välja vilket datum som passar. (Ofta svårt för andra att veta vilka dagar som funkar, särskilt redan vid jul då företag inte har schemalagt sommarens semestrar ännu). Isf kan ESTA varit fixat sedan länge, eller inte alls, och biljetterna enkla att boka/boka om, eller lösa in som två separata resor om man velat åka själv. Svårt att veta när - och i vilket upplägg - man bokade ursprungsresan (som skulle ha skett någon dag tidigare men fick bokas om pga förhör). Det kan ju ha varit bestämt sen länge, eller någolunda spontant. Det enda vi vet är att de i slutänden valde att resa tillsammans, och troligtvis på onsdagen.
Citera
2018-07-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tanke om USA-resan: Har också förstått att det var en julklapp till båda från HDs föräldrar. Det har spekulerats i huruvida den kom för lägligt i tid, och om den verkligen var planerad eller kan ha varit ett hastigt beslut/ombokning.
Jag tänker att det kan vara både och. De jag vet som har fått (eller gett) en resa i present, har fått "öppna" biljetter, alltså resan betalas men mottagaren får själv välja vilket datum som passar. (Ofta svårt för andra att veta vilka dagar som funkar, särskilt redan vid jul då företag inte har schemalagt sommarens semestrar ännu). Isf kan ESTA varit fixat sedan länge, eller inte alls, och biljetterna enkla att boka/boka om, eller lösa in som två separata resor om man velat åka själv. Svårt att veta när - och i vilket upplägg - man bokade ursprungsresan (som skulle ha skett någon dag tidigare men fick bokas om pga förhör). Det kan ju ha varit bestämt sen länge, eller någolunda spontant. Det enda vi vet är att de i slutänden valde att resa tillsammans, och troligtvis på onsdagen.

Jag kanske har missuppfattat men trodde att resan sammanföll med
ett evenemang som hade med deras hobby att göra.
Citera
2018-07-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
SD kanske visste hur han skulle få Lena att dra tillbaka anmälan? Han kanske hade en hållhake på Lena ang tex barnen eller nåt han visste att hon inte ville skulle komma ut? Kan vara en anledning till hans självsäkerhet.
Om inte så hade han ju bilder och filmer hon (LW) skickat på sig själv. TROR med bestämdhet att de visade "rätt mycket skinn" då hon uppenbarligen inte ville att de skulle offentliggöras.
Citera
2018-07-20, 12:51
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Det var bland de första buden, tror aldrig det fastställdes men absolut möjligt, eftersom de aldrig kom in i USA finns ju inte heller några loggar därifrån. Jag tror personligen inte alls att resan var en flykt - dels för att de har barn, dels för att det vore för uppenbart, dels för att han inte greps direkt vid hemkomst, och dels för att åklagaren vid häktning bedömde att det inte fanns en flyktrisk.
Citera
2018-07-20, 12:57
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Åldern på ensamlämnade barn är självklart av betydelse.
Jag har inte klart för mig åldern på LW:s tre barn, men av vad som framkommit i tråden, så verkar det inte som att dessa alltid applåderade att få huset för sig själva...
Just saying.

Yngsta är 12 och äldsta 16. Om det är "gammalt" nog för att vara ensamma hemma verkar det råda lite delade meningar om. Men vid 12 år ska det väl vara okej eftersom man inte får vabba längre än så. Och de två äldsta är ju straffmyndiga. Tror inte vi vet vad barnen tyckte om det, eller vilket upplägg som fungerade för just deras familj. Sen är det nog svårt för alla som är ensamstående föräldrar att finnas där dygnet runt. Man kan ju ha olika tankar om hur man själv hade gjort, men alla familjer är olika.
Citera
2018-07-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom du i tråden berättat att SD personligen sagt att han varit otrogen med LW, så kanske han berättat om andra kvinnor han förlustat sig med?

Frågan har väl varit uppe tidigare kanske, men jag funderar på om både LW och SD kan ha blivit svartsjuka på den andres "vänskaper".

När i tid kom detta "erkännande" om otrohet med LW till din vetskap? Är det ett vanligt samtalsämne er emellan? Jag kan annars tänka att otrohet inte är något man skulle dryfta speciellt villigt.
Det var min partner som fick redan på det i vintras först. Inget ämne vi berör annars.
Citera
2018-07-20, 13:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Till Flixa81,LimeTime m.fl: Ni verkar veta med säkerhet att SD är skyldig. Varför tar man annars strid för det som ni gör? Ni blir hellre osams med folk här, än håller med om att det kan finnas annan gm.
Det är sjukt.
Eftersom ni är så säkra vore det bra om ni kunde delge oss vad polisen har på honom. Eftersom inte det kommit ut så kan INGEN säga att han är skyldig. Inte att han är oskyldig heller. Men vi andra TROR, utifrån tiden som förflutit samt all dna som skickats in och kommit svar på, att SD ej är skyldig. Det är ganska logiskt.
Så jag vill höra av er vad åklagaren har på honom. Det är väldigt ovanligt enl. kunnigt folk att en åklagare går på pumpen två gånger i rad. Det är väldigt ovanligt att ledningen byts ut under pågående utredning. GW:s uttalande båda två. INGEN kan väl neka till att hela historien luktar illa? Ni som jag nämnt tar alltså strid mot en person ni inte känner,utan att veta ett smack om fakta i utredningen. Det kan man inte göra.
Ps. Jag har inte sett några frågor till mej. F.ö tänker jag inte svara på frågor eftersom jag ej har kunskap. Jag har endast starka misstankar i just detta fallet. D.S

Du spekulerar i olika gärningsmän vilket du såklart har all rätt att göra. Eftersom du skriver öppet om dina spekulationer så får du räkna med att alla inte håller med dig och att dina teorier ifrågasätts.
Enligt mig innehåller dina inlägg rasistiska och kvinnoföraktande åsikter. Dina åsikter skiljer sig markant från mina vilket gör det omöjligt för mig att ens ta dig på allvar.
Samma rätt som du har att spekulera kring en gärningsman har även jag och alla andra. Att jag och många andra tycker annorlunda än vad du gör kan du inte göra något åt.
Jag har ingen aning om vad åklagaren har på SD men till skillnad från dig så tror jag att han är gärningsmannen. Om du har hängt med i tråden så borde du även veta varför jag tror så. Jag har inget personligt agg mot någon av de inblandade i fallet. Skulle det framkomma ny information i utredningen som pekar åt ett annat håll än SD så har jag inga problem att ändra uppfattning. Tydligt nog?
Citera
2018-07-20, 13:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Här finns en förteckning över stora event, bl.a ett i New York med start 19 maj:

https://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=1ebfe506-92c9-410f-b97a-be00e59d5880
Citera
2018-07-20, 13:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det var min partner som fick redan på det i vintras först. Inget ämne vi berör annars.

Aha, var det alltså din partner som fick reda på det först? Okej, du skrev tidigare att SD berättat för dig om otroheten med LW personligen. Därav min fråga om han berättat om andra eventuella sexpartners.
Citera
2018-07-20, 13:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har ingen aning om vad åklagaren har på SD men till skillnad från dig så tror jag att han är gärningsmannen. Om du har hängt med i tråden så borde du även veta varför jag tror så.
Jag har hängt med i tråden, och jag har läst dina inlägg. Än så länge har jag inte sett att du har kunnat lägga fram några sakliga och övertygande argument för att SD skulle vara GM.

Du får gärna rada upp dina starkaste argument här, eller åtminstone länka till de inlägg där du bäst tycker dig ha kunnat argumentera för din uppfattning.
Citera
2018-07-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Aha, var det alltså din partner som fick reda på det först? Okej, du skrev tidigare att SD berättat för dig om otroheten med LW personligen. Därav min fråga om han berättat om andra eventuella sexpartners.
Det ena utesluter väl inte det andra?
Hen fick reda på det och jag frågade nästa gång vi sågs och då pratade han inte om andra sexpartners.
Citera
2018-07-20, 13:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här finns en förteckning över stora event, bl.a ett i New York med start 19 maj:

https://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=1ebfe506-92c9-410f-b97a-be00e59d5880
Då skulle jag gissa på det i Ohio med start den 26/5. Åka till LA för att bara två dar senare flyga fem timmar tillbaka är iaf inte vad jag tycker låter som en skön semester. Men jag tillhör iofs den ocachade delen av befolkningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in