2018-07-20, 11:11
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
När Staten betalar 9,3 MILJARDER för TV4 verkar KORRUPTION. - Full Total Retard.

TV4 är värd mycket, mycket MINDRE än Friatider, Samnytt och Nyheter idag tillsammans. Frågan är om inte bara tex FriaTider är värt mer än TV4.

Seriöst vad är det som pågår?

Det enda som förvånar mig är att man denna gång plundrat det svenska folket såpass tydligt, inte genom snåriga upplägg och dolda bolag. Eliten börjar bli bekväm, de märker väl hur dum den svenska medelklassen är.
Citera
2018-07-20, 11:12
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Ja, någon skillnad blir det garanterat inte. Möjligtvis att de vrider upp propagandan en växel till.

Avstå TV helt är mitt råd.
Citera
2018-07-20, 11:33
Medlem
Sunimods avatar
Vi får hoppas de nya ägarna gör något åt den hjärntvättarkurs alla medverkande går igenom.

Oavsett om det är ett matlagnings-, snickeri- eller trädgårdsprogram så pratar de och gestikulerar på samma sätt. Så jävla tillgjort och tramsigt.

De måste ha någon form de pressar alla igenom för att bli sådana.
Citera
2018-07-20, 11:37
Medlem
Vad skall Telia ha TV 4 till? Behöver staten ha en propaganda kanal till? Varför satsar man då döende mediaform? Obegripligt och dålig business.
Citera
2018-07-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jan Scherman tycker det är viktigt att Telia tar till vara journalistiska kompetens som finns i TV4.
Den kompetensen har jag inte sett, vore det inte bättre att lägga ner skiten.
Haha ja det är frapperande hur usel den är, och hur tillrättalagd hela TV4:s framtoning varit, med fokus på vad man trodde skulle attrahera unga moderna familjer. Resultatet är en infantil barnkanal som i usel PK-kvalitet och pekoralvarning är svåröverträffad. Det kan knappast bli sämre med Telia som ägare, som vad jag antar har ett stort finskt inslag i ledningen. Med lite tur tvingas svenska staten dessutom gå ur som ägare i Telia .
Citera
2018-07-20, 11:43
Medlem
Newfields avatar
Grattis Bonnier, dom enda vinnarna på denna affär. Tv-tittande i kanalform är på utdöende. Sörjer med er som äger Telia-aktier.
Citera
2018-07-20, 11:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag sätter på mig foliehatten. Kanske vill regimen göra en Trump. Geom att köpa TV4 via Telia kan man sedan forma om TV4 till ett nytt mindre kostsamt public service och lägga ner det gamla. Det är en kupp!

Som när Obama/Trump vill flytta över Nasa i privat regi till SpaceX och lägga ner NASA.

Det kan omöjligen vara dåligt att agendajudarna på Bonniers tappar inflytande på mediemarknaden.
Mja, som jag förstått det så kan då NASA ägna sig åt mer vetenskapligt arbete, medan de andra kan ägna sig åt att arrangera rymdresor för rika i redan utforskade områden.
Citera
2018-07-20, 11:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mja, som jag förstått det så kan då NASA ägna sig åt mer vetenskapligt arbete, medan de andra kan ägna sig åt att arrangera rymdresor för rika i redan utforskade områden.

NASA. We do science! Science for the children! NASA är mer showbiz än TV4. Vad beträffar Telias ägande av TV4 kommer det nog bli bra. Bättre än Bonnier iallafall. Garanterat.
Citera
2018-07-20, 11:59
Medlem
Jaha ja. Då är affären med att Telia köper TV4 klar. Staten tar över ytterligare mediakanaler. Skämmes!
Citera
2018-07-20, 12:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
NASA. We do science! Science for the children! NASA är mer showbiz än TV4. Vad beträffar Telias ägande av TV4 kommer det nog bli bra. Bättre än Bonnier iallafall. Garanterat.
Håller nog med dig. Reinfeldt skrev boken ”Det sovande folket”, TV4 håller folket sovande...

Olof Lundh är orolig:
Citat:
– Vad händer när Kalla fakta ska granska Telia?, frågar sig Lundh.
Är det nån som på allvar har granskat (läs: ifrågasatt) TV4 (mer än de som slentrianmässigt ifrågasätter PK-media)?

https://www.expressen.se/sport/tv4-profilen-olof-lundh-om-affaren-jag-blir-orolig/
Citera
2018-07-20, 12:24
Medlem
Holdingbreaths avatar
Vad säger TeliaSoneras andra aktieägarna?

Telias kurs måste sjunka nu, eller?
Citera
2018-07-20, 12:28
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Haha ja det är frapperande hur usel den är, och hur tillrättalagd hela TV4:s framtoning varit, med fokus på vad man trodde skulle attrahera unga moderna familjer. Resultatet är en infantil barnkanal som i usel PK-kvalitet och pekoralvarning är svåröverträffad. Det kan knappast bli sämre med Telia som ägare, som vad jag antar har ett stort finskt inslag i ledningen. Med lite tur tvingas svenska staten dessutom gå ur som ägare i Telia .

Känns lite som att TV4 var en något bättre kanal förr, och nu har blivit en sån där skräpkanal som man hoppar förbi då och då.

Staten får inte bli ägare till TV4, då sitter dom med en propagandamaskin till utöver SVT.
Alliansen ( om den nu existerar) har väl redan sagt att dom vill sälja Telia, är lite osäker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in