2018-07-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag kommer att tänka på Dr Åsa och hennes mordbrännare till sambo, Magnus Lundberg (alias dr Brasa). Åsa var ju helt säker på sin sambos oskuld och gjorde intervjuer i media där hon sa att han aldrig skulle göra något sådant, han är inte sådan osv. Hon såg inget motiv heller utan höll sin sambo stenhårt om ryggen.
En närstående till mig har jobbat väldigt nära ihop med dr Brasa och var helt förkrossad när sanningen uppdagades. Hon hade aldrig för sitt liv kunnat tro att han skulle vara kapabel till en sådan gärning!

Hemskt
Det finns Ingen som egentligen kan vara så bombsäker på att SD inte är GM om man inte gjort det själv då..
Citera
2018-07-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag förstår att du inte vill uppge din exakta källa. Anledningen till att jag frågade var vilken sorts tjänstehund du hänvisade till. Självklar väljer alla vem och vad de vill tro på. Du behöver inte gå i försvar. Kanske att du borde fundera på varför jag undrar angående hunden, då min källa uppgett att Lenas mobil inte har hittats.

Du kanske borde fundera på om din källa är 100%.?

Vad det gäller tjänstehund/ar behöver jag inte gå i försvar.

Om du tycker att din källa är den som sitter inne med sanningen så motsätter jag mig inte din tro.

Jag skrev rykten.
Citera
2018-07-20, 01:59
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hade bestämt mig för att ignorera dig efter ditt tilltag att jämföra mina frågor med SDs återupprepade krav på svar.
Men här kommer några synpunkter:

Hur vet du att polisen har SDs mobil? Han kan ha gjort sig av med den. Om polisen har mobilen, hur vet du att den inte är nollställd och raderad på info?

Att NOA kopplas in har inte endast med Lena-fallet att göra! Det har inträffat ett dubbelmord med gängkriminalitet som grund i Vivalla, Örebro. Polisen har inte resurser nog att klara av alla dessa grova brott varpå de begärt hjälp. Hjälpen är inte specifikt inriktad på Lenas mord.

Angående de poliser som fick gå från utredningen så tror jag inte att det handlar om detta fall alls. Polisen i Örebro har haft interna problem i många år. Jag tror att polisledningen såg en chans att bli av med irritationsmoment.

Titta på detta. LimeTime fullständigt slaktar vederbörandes frågor. Hen kan absolut inte dölja sin partiskhet. Hen har bestämt sej för att SD är skyldig. Tål inga motsägningar alls. Då blir hen förbannad. Finns några såna i denna tråd. Ska man inte samarbeta och diskutera eventuella gm?
Ja, jag blir förbannad på attityden dessa har. Hela tråden blir giftig. Jag har i många år varit aktiv under diverse nick på fb. De enda trådar där det är sånt här klimat, är när GM och/eller medarbetare skriver i tråden. Jag kan på rak arm nämna 3 såna trådar. Jag misstänker starkt samma fenomen här. Jag och fler med mej, har öppet sinne och växlar mgm. Men för vissa ÄR SD gm. Hur kan ni veta. Var ni med? Ni är fullständigt obildbara och enkelriktade. Man kan inte vara sån utan personligt intresse.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-20 kl. 02:05.
Citera
2018-07-20, 02:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nämen.... Barnen fick nog men för livet av det.
SD:s barn hade en hemmavarande mamma. Förhoppningsvis turades de om, eller hade barnvakt.
SD visar än en gång prov på att han ist för att slå på en person så gnuggar han knogar eller slår i väggen. Han får utlopp för frustrationen så. Han är ingen mördare.
Och varför analyseras SD:s förhållande till sina barn? Om han är en frånvarande far har väl inget med Lenas död att göra? Stefan är inte mördad.
Att Lena som person är viktig för mej beror på att man försöker hitta ett motiv. Det tycker jag man har gjort nu.

Jag vågar inte ens tänka på vad som finns i huvudet på folk som tror att detta är normalt. En vuxen person som slår i dörrar, slår sönder dörrar eller gnuggar folk i huvudet med sina knogar är INTE normal. Skrämmande att det finns folk som tycker detta är ett normalt uppförande av en partner eller en förälder.
Citera
2018-07-20, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dyk loggen är väl 15 år gammal? Vet du bakgrunden ens? Det är alltid vanskligt att bedöma en person med bara ett mycket litet fragment av en historia och situation.
Samma angående anmälningarna från LW. Det är svårbedömt vad , hur och varför saker har skrivits eller uttryckts.
Angående den sista anmälan, i bilen, tog ju SD inte ens en försvarare, fast han vart stark rekommenderad. Den detaljen tycker jag väger tungt att situationen som vart anmäld var bagatellartad (oavsett hur mycket ni (inte sagt 18carat) tycker att det är våld).

SD kanske visste hur han skulle få Lena att dra tillbaka anmälan? Han kanske hade en hållhake på Lena ang tex barnen eller nåt han visste att hon inte ville skulle komma ut? Kan vara en anledning till hans självsäkerhet.
Citera
2018-07-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det som är konstigt är om hon tog med mobilen för att bara gå ut och prata en stund. Men för barnens skull då kanske. Och varför låste hon inte. Glömde för att hon var upprörd kanske.

Hon kanske ville spela in samtalet? Eller så har hon mobilen om nåt av barnen vaknar och undrar var hon är. Eller så släpper hon aldrig mobilen ur sikte. I värsta fall ville hon ha med den för att kunna nå 112.
Citera
2018-07-20, 03:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Titta på detta. LimeTime fullständigt slaktar vederbörandes frågor. Hen kan absolut inte dölja sin partiskhet. Hen har bestämt sej för att SD är skyldig. Tål inga motsägningar alls. Då blir hen förbannad. Finns några såna i denna tråd. Ska man inte samarbeta och diskutera eventuella gm?
Ja, jag blir förbannad på attityden dessa har. Hela tråden blir giftig. Jag har i många år varit aktiv under diverse nick på fb. De enda trådar där det är sånt här klimat, är när GM och/eller medarbetare skriver i tråden. Jag kan på rak arm nämna 3 såna trådar. Jag misstänker starkt samma fenomen här. Jag och fler med mej, har öppet sinne och växlar mgm. Men för vissa ÄR SD gm. Hur kan ni veta. Var ni med? Ni är fullständigt obildbara och enkelriktade. Man kan inte vara sån utan personligt intresse.

Det fetade:

Jag diskuterar gärna. Men du svarar ju inte på de frågor som ställs. Kolla dina citerade inlägg så finner du frågor där. Om du är intresserad av att diskutera, börja med att svara på dessa vetja!
Citera
2018-07-20, 04:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
För eventuella siffernördar kan det vara litet kuriosa att SD och HD just nu har loggat exakt lika många cacher båda två, dvs. 6.526 stycken vardera.

Undrar om de själva är medvetna om det? I geocachevärlden är annars antalet hittade burkar något man gärna har koll på.
Citera
2018-07-20, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Hade helt missat det.
Känns lite tveksamt att vilja sabba ett företag man byggt upp med mord. Kanske inte är SD ändå...

Familj och socialt liv är kanske lite viktigare? Mord är ju inte logiska..
Citera
2018-07-20, 06:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dyk loggen är väl 15 år gammal? Vet du bakgrunden ens? Det är alltid vanskligt att bedöma en person med bara ett mycket litet fragment av en historia och situation.
Samma angående anmälningarna från LW. Det är svårbedömt vad , hur och varför saker har skrivits eller uttryckts.
Angående den sista anmälan, i bilen, tog ju SD inte ens en försvarare, fast han vart stark rekommenderad. Den detaljen tycker jag väger tungt att situationen som vart anmäld var bagatellartad (oavsett hur mycket ni (inte sagt 18carat) tycker att det är våld).

SD har dock fortsatt slänga ur sig fräcka ohämmade kommentarer till kvinnor, om kvinnor.
Senast redigerad av flixa81 2018-07-20 kl. 06:51. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
För eventuella siffernördar kan det vara litet kuriosa att SD och HD just nu har loggat exakt lika många cacher båda två, dvs. 6.526 stycken vardera.

Undrar om de själva är medvetna om det? I geocachevärlden är annars antalet hittade burkar något man gärna har koll på.
Snälla, förklara för en okunnig, tack!
Menar du att herr och fru Davidsson har letat sig fram till inte mindre än 6.526 st burkar, gömda runtom i terräng och stad?
Hur lång tid tar det genomsnittligt att hitta en burk? Vad jag är ute efter är förstås att ifrågasätta denna närmast hysteriska jakt på burkar. Kan förstå drivet att jaga en FTF när man är ung och är utan barn, men vi vet ju att Davidssons har barn och vi tror oss veta att LW lämnade sina barn "vind för våg" när det t ex mitt i natten hos henne dök upp signal om en nygömd burk nånstans i Sverige. Jag skulle vilja karakterisera detta intensiva samlande av burkar som klart neurotiskt, men det blir OffT.

OffT blir det väl också att dra upp vad som hände i "samlarvärlden" år 2016? Det är väl knappt nån idag som minns det hysteriska jagandet efter Pokémon GO? En stor del av folket i Sverige betedde sig puckat. Minns när jag skulle gå genom Kungsan och knappt kunde ta mig fram för dessa horder av människor som gick och glodde i sina mobiler.
Det pinsamma var ju att även ett par stycken medlemmar av regeringen, Gabriel Wikström och Alice Bah Kuhnke, höll på med detta letande/lekande och detta framgick av vad de skrev på sina resp sociala konton.
Sverige styrs av en leksaksregering med bl a Disneyklubbens Alice Bah Kuhnke.
Citera
2018-07-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag vågar inte ens tänka på vad som finns i huvudet på folk som tror att detta är normalt. En vuxen person som slår i dörrar, slår sönder dörrar eller gnuggar folk i huvudet med sina knogar är INTE normal. Skrämmande att det finns folk som tycker detta är ett normalt uppförande av en partner eller en förälder.
När det gäller psykologi och barnuppfostran finns det väl lika många teser som det finns psykologer.
Att en förälder smäller till dörren i ilska eller frustration över nått och sen är det bra. Eller om man blir arg så barnen ser att ögonen svartnar, men man säger inget och sedan har man det humöret i flera dagar. Det finns dom som tycker det är bra att föräldern visar känslor öppet.
Själv satt vi syskon ibland med vår far under tystnad i timmar i bilen när vi gått över gränsen och han var arg, ledsen och besviken, men vi visste inte riktigt. Detta var hemskt.
Andra gånger så slog han handflatan i bordet och sa högt "Nu räcker det". Då pratade vi om situationen och allt löstes.
Mor var styrande i hemmet, men visade aldrig känslor eller irritation. Vi vet att hon var ledsen ibland på oss, men hon sa inget. Detta vart än hemskare med åren.
Jag väljer alla dagar i veckan när far (eller att mor skulle kunna) slå handflatan i bordet och vara lite mer utåtagerande. Men det är jag och mina syskon.

Kollade på jobbet med kollegor när detta med att slå sönder dörren kom upp först (om det ens är sant). Så frågan jag ställde runt lunchbordet var om dom själva, partner eller föräldrar har slagit till en vägg, bord eller dörr i ilska. Alla hade upplevt eller gjort det själva, alltså 100% av 9st.
Ett par fick man dra det ur deras minne, där och då hade dom upplevt det bagatellartat eller fullt accepterat och knappt lagt det i minnet.
Så om Fröken_Sverige inte upplevt det, så är du nog ganska ovanlig.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-20 kl. 07:26. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in