2018-07-19, 17:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Passar mycket bra in på NF, NF ser GM 10 meter efter LOP.
Dekorimamannen är inte GM, han står inte kvar efter att dom finska flickorna pratat med han, därav har inget vittne sett Dekorimamannen ca 2 minuter innan mordet.
Om inte dom finska flickorna pratat med Dekorimamannen hade han blivit GM, nu byts han ut.

Dekorimamannen behöver inte erkänna att han sköt, därför att det var inte han som sköt.
Så AA eller personen som var Dekorimamannen gör helt rätt när han inte blandar sig i alla anklagelser som GM.
Det kan va nåt sånt. Men det finns några variationer. Jag ser inga tecken på stt tjejernas historia är påhittad, men Anér tycks ha skapat mer förvirring än klarhet.
Citera
2018-07-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Finskornas vittnesmål är mycket starka och intressanta. Jag förstår inte varför du avfärdar dessa.

Var kan man ta del av dessa vittnesmål? De är väl inte offentliga...
Citera
2018-07-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Var kan man ta del av dessa vittnesmål? De är väl inte offentliga...
Det är intervjuer som Olle Alsén gjorde.
Bläddra ner längst ner bland vittnesförhören, där finns intervjuerna med Anki och Anneli.
Svårläst.
Något polisförhör finns visst också...

https://moparkivet.wordpress.com/dokument/vittnesforhor/
Senast redigerad av gida 2018-07-19 kl. 19:13.
Citera
2018-07-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Passar mycket bra in på NF, NF ser GM 10 meter efter LOP.
Dekorimamannen är inte GM, han står inte kvar efter att dom finska flickorna pratat med han, därav har inget vittne sett Dekorimamannen ca 2 minuter innan mordet.
Om inte dom finska flickorna pratat med Dekorimamannen hade han blivit GM, nu byts han ut.

Dekorimamannen behöver inte erkänna att han sköt, därför att det var inte han som sköt.
Så AA eller personen som var Dekorimamannen gör helt rätt när han inte blandar sig i alla anklagelser som GM.

Dekorimamannen är GM, däremot möter han upp paret Palme ungefär vid reklampelaren(Sveavägen norrut). Där samtalar paret Palme med den blivande gärningsmannen som dock inte skjuter föränn dom har promenerat till hörnan. Detta har dock mörklagts och ändrats till att en okänd GM smyger upp bakom som en överraskning 😁
Citera
2018-07-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Dekorimamannen är GM, däremot möter han upp paret Palme ungefär vid reklampelaren(Sveavägen norrut). Där samtalar paret Palme med den blivande gärningsmannen som dock inte skjuter föränn dom har promenerat till hörnan. Detta har dock mörklagts och ändrats till att en okänd GM smyger upp bakom som en överraskning 😁
Och mitt i allt detta står AB utan att synas eller se någonting alls.
Det är det som är konstigt.
Jag tror att några här i tråden vill ha det till att AB rört sig i samma regioner och på något vis blivit förväxlad. GM dök nog upp ungefär samtidigt som makarna Palme. Var det inte han som följde efter?
Citera
2018-07-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Och mitt i allt detta står AB utan att synas eller se någonting alls.
Det är det som är konstigt.
Jag tror att några här i tråden vill ha det till att AB rört sig i samma regioner och på något vis blivit förväxlad. GM dök nog upp ungefär samtidigt som makarna Palme. Var det inte han som följde efter?

AB ser inte paret Palme och GM till en början eftersom dom stor och samtalade lite undangömt vid reklampelaren. Helt plötsligt har AB tre personer framför sig , eftersom GM och paret Palme rört sig in mot trottoaren och går mot Dekorimahörnan . Det är den bilden jag får av händelseförloppet . Jag är helt övertygad om att den officiella versionen inte stämmer .
Citera
2018-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
AB ser inte paret Palme och GM till en början eftersom dom stor och samtalade lite undangömt vid reklampelaren. Helt plötsligt har AB tre personer framför sig , eftersom GM och paret Palme rört sig in mot trottoaren och går mot Dekorimahörnan . Det är den bilden jag får av händelseförloppet . Jag är helt övertygad om att den officiella versionen inte stämmer .
Men vi måste ju ta in i beräkningen att AB också stod där. Avstånden är så korta att han kan vara max fem meter från detta möte. Det är inte möjligt.
Citera
2018-07-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Men vi måste ju ta in i beräkningen att AB också stod där. Avstånden är så korta att han kan vara max fem meter från detta möte. Det är inte möjligt.

Gärningsmannen stod hur som helst inte vid avfasningen vid Dekorima och bara smög upp bakom och sköt , han befann sig flera meter norrut i sällskap med Paret Palme innan han sköt . AB måste ha missat det eftersom annonspelaren skymde.
Citera
2018-07-19, 21:44
Medlem
Citat:
Gärningsmannen stod hur som helst inte vid avfasningen vid Dekorima och bara smög upp bakom och sköt , han befann sig flera meter norrut i sällskap med Paret Palme innan han sköt . AB måste ha missat det eftersom annonspelaren skymde.
Man kan inte missa detta på det korta avståndet. Har dom haft en diskussion så hade AB hört det. Han var salongsberusad och inte i koma. Är det inte troligast att mannen som sågs följa efter är gärningsmannen?
Den officiella bilden som gått som en röd tråd genom utredningen är att AB egentligen stod uppe vid Skandias huvudentré 35 meter norrut.
Det är en felaktig bild.
Citera
2018-07-20, 04:34
Medlem
SGDFs avatar
Varför slingrar sig och ljuger Anette Kohut i förhör?

Hon ljuger att hon suttit med en flicka vid namn Olofsson på fredagen. Hon vill dessutom ändra och trixa på sina egna tider.

Lever hon?
Citera
2018-07-20, 06:24
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF

Hon ljuger att hon suttit med en flicka vid namn Olofsson på fredagen. Hon vill dessutom ändra och trixa på sina egna tider.

Lever hon?

Hon lever.
Citera
2018-07-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF

Lever hon?
Hon lever, men har ett annat efternamn.
Var hittar man förhören du syftar på?
Har för mig att hon bytt pass el liknande med en kollega som hette Henry Olofsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in