• 1
  • 2
2003-12-09, 18:32
Bannlyst
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

inte fan ska de riva våran fina sluss? den är ju kan man nästan säga stockholms ue-central!! en av de skruttigaste och trevligaste ställena!!
enda bra med det hela är att när rivnings arbetet sätter igång så kan det kanske öppnas nya ställen att utforska,

tex under gula gången misstänkter jag att det är ihåligt..
Citera
2003-12-09, 18:36
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BARREL
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

inte fan ska de riva våran fina sluss? den är ju kan man säga stockholms ue-central!! en av de skruttigaste och trevligaste ställena!!
enda bra med det hela att när rivnings arbetet sätter igång så kan det kanske öppnas nya ställen att utforska,

tex under gula gången misstänkter jag att det är i håligt osv..

misstänker att dem kommer göra om hela fadderullan, så ner gången till tunnelbanesystemet slopas och andra "onödiga" utrymmen det kommer ju dock dröjja ett tag innan det börjar byggas något. vi på fb får skicka in en protestlista för stoppandet, det var ju en grupp som ville K-märka slussen, kan ju gå på det ?

EXTRA EXTRA läste i dagens SVD att bygget inte skulle börjas förrän TIDIGAST årsiftet 2007/2008, och byggandet skulle isåfall ta ca 10år, så slussen skulle vara klar ca år 2020(inräknad förseningar). vilekt ger oss 17år på oss att utforska sen tror jag för den delen inte att dem kommer ändra så mycket så allt försvinner*hoppas*
Citera
2003-12-11, 14:43
Medlem
Qingzhaos avatar
tja, fast med tanke på att det hela håller på att sjunka ned i vattnet, så...

det finns visst inte mycket kvar av det som höll uppe skiten en gång i tiden. plus att sist jag var i Akay-templet läckte det in en massa i taket, trots att det inte hade regnat på mycket länge...

men visst är det lite synd ändå.
Citera
2003-12-11, 16:48
Medlem
Psykozs avatar
Har inte vart där många gånger men man måste dra dit åtminstone en gång dock innan dom river allt.

När man är där inne... Finns ju gånger där uppe... Hmmm.
Citera
2003-12-11, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
..bygget inte skulle börjas förrän TIDIGAST årsiftet 2007/2008, och byggandet skulle isåfall ta ca 10år, så slussen skulle vara klar ca år 2020(inräknad förseningar). vilekt ger oss 17år på oss att utforska
det kan ju kanske räcka, hoppas man inte hunnit tröttna på den här hobbyn då, att man blivit gammal och grå.. börjar de bygga/riva så gäller det att snabbt som ögat snoka runt i ruinerna så man inte missar något. personligen tycker jag att de kan låta allt vara kvar som det är, inte behöver de reparera, så länge man inte får ett cementblock i huvudet är det lugnt!! skystare atmosfär som det är nu, får gärna bli ännu risigare!!
Citat:
Ursprungligen postat av Qingzhao
Akay-templet läckte det in en massa i taket
perfa, destå risigare destå bättre
Citera
2003-12-11, 19:00
Medlem
dietyls avatar
sålänge det är säkert har jag inget emot att det är risigt, men så tycker nog inte "svensson"
Citera
2003-12-12, 23:44
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BARREL
perfa, destå risigare destå bättre

Hehe, sounds too good for me

Apropå Slussen... Kommer dom verkligen renovera själva stationen också?
Är lite tveksam dära. Tror inte precis att dom river ner själva stations huset till grunden och bygger nytt med allt vad det innebär att gjuta ny grund och massa annat!

Bara en teori
Citera
2003-12-15, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Hehe, sounds too good for me
apropå Slussen... Kommer dom verkligen renovera själva stationen också?
Är lite tveksam dära. Tror inte precis att dom river ner själva stations huset till grunden och bygger nytt med allt vad det innebär att gjuta ny grund och massa annat!
Bara en teori
nä de behåller säkert stationen, men de river säkert alla mysiga slingriga/luktande gångarna runt krokarna där en bit ifrån själva stationen.
Citera
2003-12-15, 20:49
Medlem
det blir nog en jävla skillnad om dom drar om nya pendelspåren också..
Citera
2003-12-16, 01:18
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloakingDevice
det blir nog en jävla skillnad om dom drar om nya pendelspåren också..

dem ska ju inte dra dem förbi slussen iaf. det förslaget röstades ner,skulle kosta för mycket.
Citera
2003-12-16, 07:37
Medlem
Påtal om slussen, någon som kollat upp 2 luckor som finns någonstans ganska nära stadsmissionen?
Citera
2003-12-16, 18:25
Medlem
pruzhs avatar
jojje..
dom som finns i berget som går utefter vattnet?

ifall det är dom så har jag inte kollat in dom, dom är låsta med hänglås. om jag inte blandar ihop luckorna med en dörr som också går in i berget har jag hört att bakom luckorna så finns det en avlopps pumpstation eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in