Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
1:a Nä det vet jag faktiskt inte. varken om dom har den eller inte. Vore graverande om den är borta.
2:a Nä, det stämmer inte. Det är just vid ouppklarade mord, utan gärningsman efter 30 dagar. Är det flera tunga brott kopplas mer personal in. Nu kom dessa mord lägligt att skylla på. Jag vet inte om dom har några GM i det fallet eller inte.
3:e Det var både PS och biträdande som fick gå, mitt i en större, svår utredning. Skulle det vara interna problem, så skulle det tas efteråt, eller i etapper för att inte tappa tempo. Är det interna problem dom skyller på så begår ju ledningen ett grovt övertramp mitt i en utredning.
Enligt det som läckt ut är ju att dom är väldigt säkra på att dom har rätt GM. Så det är ju som att återkalla en polis precis innan han ska gripa en bankrånare.
Nä, jag tror inte ens du köper det om du tänker efter, det är något annat fel.
Du vet inte vad du pratar om! Läs tidningar om du inte tror på mig.
NOA är inkallade på grund av hög arbetsbelastning. Det är tre personer häktade för morden i Vivalla. Utredning pågår då det handlar om gängkriminalitet och fler kan komma att tas in.
Vad vet du om polisens interna problem i Örebro? Redogör gärna för vad du vet om detta och om förflyttningarna! Det är åt helvete att situationen hos Örebropolisen ska drabba fallet och vräkas ut i media. Det är ändock svåra interna missförhållanden. Det har varit ett faktum i många år!