2018-07-19, 18:10
Medlem
Run3s avatar
Man kan tydligen beställa hem valsedlar gratis på deras hemsida: https://alternativforsverige.se/val/ Hade inte sett det förrens nu. Riktigt schysst. 👍 Kommer ju nästan bli lite festligt när valsedeln dyker upp i brevlådan.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kasselstrand har åkt till Jämtland för att hjälpa till att släcka bränder:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1019949237235273728
Hedersvärt! Blir själv sugen på att hjälpa till. Synd att jag bor så långt ifrån dock.
Citera
2018-07-19, 18:15
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Kasselstrand har åkt till Jämtland för att hjälpa till att släcka bränder:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1019949237235273728

Avskyr sådana PR grejer, och det säger ganska så mycket om de människorna som går på det.
Citera
2018-07-19, 18:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En intressant position skulle vara att kräva en svensk motsvarighet till den "nationalstatslag" som just antagits i Israel.

Detta är ju kärnan i SD:s hanrejsnationalism: Att man SAMTIDIGT stöder en klassisk, ostympad, helgjuten nationalism för judar i Israel som man uttryckligen tar avstånd från svensk "etnonationalism". I ett fall går det bra med blodsband och DNA-test - i det andra "kan få nu levande människor sägas vara etniska svenskar" och den öppna svenskheten är en helt godtycklig kulturytttring.

Att hänvisa till denna lag gör det besvärligt, både för media och SD - samtidigt som det är kraftfull natonalism.
Mikael Simm i AfS partistyrelse plockade upp den pucken:
Citat:
Sverige är svenskarnas land, och det bör fastställas i den svenska grundlagen. Kan Israel kan vi.
https://twitter.com/MikaelSimm/status/1019976745741676544

Det sättet kan man absolut använda Israel på.
Citera
2018-07-19, 18:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Avskyr sådana PR grejer, och det säger ganska så mycket om de människorna som går på det.
Nja, jag reagerade lite på det viset. Men sen tänkte jag: Kör bara, spela roll. Många verkar gilla det, och det är bra. Sen är det bra att ta alla chanser, att visa handlingskraft osv.
Citera
2018-07-19, 18:23
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Mikael Simm i AfS partistyrelse plockade upp den pucken:
https://twitter.com/MikaelSimm/status/1019976745741676544

Det sättet kan man absolut använda Israel på.

Perfekt!
Citera
2018-07-19, 18:36
Medlem
Citat:

Om det är ett skådespelsspektakel så håller jag med dig men videon är kort och ger även en kommentar på senaste opinionsundersökningen. Medans de släcker eld i bakgrunden. Känns mer spontant och verklighetstroget. Politiker ska vara människor av VERKLIGHETEN, inte en kostymnisse som sitter i en säker zon med ytterst liten kontakt med vardagen.
Citera
2018-07-19, 18:51
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Intressant, fastnar för en annan sak. Den enda punkt som skiljer sig mot SD:s politik är punkt nummer två "Asylinvandrare som ej anpassat sig eller bidrar till samhället". Om än önskvärt hur har AFS tänkt genomföra den punkten i praktiken? Någon måste mäta anpassningsgraden eller hur den enskillde bidrar till samhället för att sedan avgöra vem som har anpassat sig nog och vem som inte har det. Låter frestande men det är en helt ohanterlig uppgift och fullständigt rättslös ordning. Skulle kalla en sådan punkt för en typisk ungdomsförbundsprodukt fullständigt naiv att omsätta i praktiken.

AfS vill ha återvandring. Ingen integration. SD tvärtom. AfS menar att det är individens ansvar att integreras. SD att segregationen måste brytas med ett omfattande integrationsprogram. Desto mer du postar desto tydligare blir det hur mycket bättre AfS är.
Citera
2018-07-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Så varför beskyller du Jeff Ahl för att vara AfS Thailand?

Det gör jag inte, och det är det ingen som tror.

Citat:
Hävdar du på fullt allvar att han har en thailändsk fru?

Nej. Jeff lever med och har barn med en etnisk svensk kvinna. Det där du aldrig fick till, vilket nu får dig att försvara rasblandning och annat kulturmarxistiskt.

Citat:
Det är Jeff Ahl du har din dispyt med.

Inte alls. Däremot verkar du av någon anledning tro att han är lika perverterad som er i AfS Thailand. Det känns väl bättre för dig så helt enkelt.
Citera
2018-07-19, 19:40
Medlem
Citat:
Nja, jag reagerade lite på det viset. Men sen tänkte jag: Kör bara, spela roll. Många verkar gilla det, och det är bra. Sen är det bra att ta alla chanser, att visa handlingskraft osv.

Tycker också det är bra att man är där, men måste säga att bilder som de här har ett löjes skimmer över sig. Åker man dit för att hjälpa till, eller för att stå och posera med bländvita leenden framför en utbrunnen skog? Vill inte låta alltför cynisk, men lite knepigt är det.
Citera
2018-07-19, 19:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Tycker också det är bra att man är där, men måste säga att bilder som de här har ett löjes skimmer över sig. Åker man dit för att hjälpa till, eller för att stå och posera med bländvita leenden framför en utbrunnen skog? Vill inte låta alltför cynisk, men lite knepigt är det.
Ingen riktig fingertoppskänsla där, nej, håller med.
Citera
2018-07-19, 19:53
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Ja, de bilderna kunde de ha skippat. Men samtidigt tror jag att det lockar fler väljare än det skrämmer bort. Folk är så avtrubbade gentemot uppmärksamhetskåteri idag i och med facebook och andra "titta på mig"-communitys att de inte tänker tanken på om det är genuint eller inte. Å andra sidan tror ju jag att grabbarna är av genuint virke och att de bara slår två flugor i en smäll så att säga, förenar samhällsnytta med propaganda.
Senast redigerad av Ulo2000 2018-07-19 kl. 19:56.
Citera
2018-07-19, 20:08
Avslutad
Citat:

Tvärtom säger det väldigt mycket om de partiledare som tycker att folket inte är värda annat än ignorans. De som drar till solen och lämnar landet i sticket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in