Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Det är vad den brittiska regeringen påstod, egentligen dömdes Robinson för att han hade fel åsikt (inga andra journalister dömdes ju) och domaren beordrade att han skulle förflyttas till ett fängelse vars fångar är >70% våldsamma islamister. De vill se honom död ... 1+1=2.
Southern blev utvisad på livstid från Storbritannien för att
hon bröt mot landets sharialagar.
Sharialagar??? Du kan inte vara på allvar. Israel tillkom genom att driva ut större delen av den tidigare befolkningen. USA har en direkt brutal hantering av immigranter.
Israel stoppar regelbundet folk som anses för palestinavänliga från att komma in. Inga protester från dig. Först när det är en högerextrem bråkmakare som vägras inresa är det en skandal. Inte svårt att veta var din politiska hemvist är.
Citat:
Om jag plockar upp en sten från marken och du hävdar att du äger den så är det väl mer rimligt att du måste bevisa att den är din än att jag måste bevisa att den inte är din?
Ett tips: om du inte har en aning om vad jag pratar om, erkänn det istället för att vräka ur dig något sådant här idiotiskt. Jag minns t ex ett fall där en person köpt en begagnad bil. Långt senare stoppades han av polisen som fann ett lönnfack i dörren. Det fanns inget i detta, men polisen tog i alla fall bilen med hänvisning till att lönnfacket skulle kunna ha använts till smuggling. Här en länk:
https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2015/11/10/report-in-lean-times-police-start-taking-a-lot-more-stuff-from-people/?utm_term=.129413e036e7
"One possible explanation for the recent rise is that "the years 2008 to 2014 were some lean economic years," said report co-author Dick Carpenter in an interview. "Forfeiture is an attractive way to keep revenue streams flowing when budgets are tight."
Låter ju som ett helt naturligt sätt för polisen att operera. Har också namnet "robbery at badgepoint" och i Kanade går de ut med varningar till folk som reser över till USA att inte ha för mycket kontanter med sig.
Citat:
Det är fullt lagligt i Israel att förtala/hetsa mot grupper. Prejudikatet sattes då en arabisk israel gjorde en propagandafilm där han förtalade de israeliska soldaterna som deltog i Slaget om Jenin.
Du tycker det relevanta här är "förtal" mot soldater". Själv tycker jag själva slaget säger mer om Israels syn på frihet.
Citat:
Om man är tillräckligt säker på sin sak så kan man ju alltid ta ett lån, anlita bra advokater, och gå ordentligt plus i slutändan när ifall man vinner stämningen.
Du har verkligen noll kontakt med verkligheten. Om du som fattig går till en bank för att låna pengar på de villkoren blir du helt utskrattad. Dessutom är det få länder du kan få så stora skadestånd i. Som miljardären Peter Thiel uttryckte det när han sponsrade ett rättsfall: ""If you're a single-digit millionaire like Hulk Hogan, you have no effective access to our legal system,"
Citat:
Enligt din logik är det "omöjligt" att genomföra samkönade äktenskap i samtliga världens länder då de har minst en institution som inte är villiga att göra det
Eh? Problemet med Israel är ju att det inte finns någon institution villig att genomföra dem utan man måste ge sig utomlands.
Citat:
Det finns gott om bevis för att Churchill beordrade artificiell svält i Bangladesh, det finns inga bevis för att Begin beordrade något terrordåd.
Det finns mig veterligt inga bevis för att Churchill beordrade någon svält, bara att han struntade i den. Då finns det mer direkta bevis för hur brutalt han slog ned protester under sin tid i Irak. Att sen terrororganisationer är lite slarviga med dokumentationen är kanske inte så underligt.
Citat:
För att återvända till sakfrågan; du har fortfarande inte lyckats förklara hur chimpskys länder är mer demokratiska & fria än vad Israel & USA är.
Det beror på att vi har olika definitioner på fria och demokratiska. För dig handlar det enbart om rätten för högerextrema att uttrycka sitt hat, för mig är sådant som rättvisa val, rättssäkerhet osv av större betydelse. Israel är en stat grundad på etnisk rensning och som än idag bedriver en brutal ockupation och kolonisering av Västbanken vilket direkt diskvalificerar den som fri om man inte är judisk etnonationalist som du.