2018-07-19, 11:29
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Och sen blir afs liberaliserade efter en tid och sjunker som en sten. Finns inga garantier.

Finns ingen som helst anledning att fragmentera den massinvandringskritiska rörelsen.

Ska vi starta ännu ett parti? Vi har ju bara SD, afs, NMR osv.

De som tycker att AfS är för liberalt, för väl rösta på NMR, och de som tycker att NMR är för liberalt, får väl försöka hitta något mer extremt än så.
Nej det är bara SD som gäller i det kommande Riksdagsvalet för de håller en sund rimlig nivå på sin politik.
Citera
2018-07-19, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Du kastar bort din röst om du lägger den på AfS i Riksdagsvalet, för de kommer att inte ha något inflytande whatsoever under många många år, och då är allt redan för sent för att rädda Sverige.

Klart de kommer att ha inflytande. Bara inträdet i Riksdagen kommer att skicka chockvågor över etablissemanget som aldrig tidigare. Och hur mycket påverkar isf SD? Ingenting. Sjuklövern la all krut på att fula ut SD än en gång under Almedalen. Sverige behöver två Sverigevänliga partier i Riksdagen.
Citera
2018-07-19, 11:32
Medlem
Engelitzs avatar
Precis

Vi har blivit en sorts andraklassens medborgare i vårt eget land. Invandrarna går före i bostadskön och svenskar får bo hemma till de är 35år. I stort sett alla gruppvåldtäkter utförs av invandrare. Skjutningarna utförs av invandrare. Resurssvaga svenska elever får inte den hjälp de behöver för invandrareleverna kräver otroliga resurser. Handikappade svenska barn mister sin assistans. Arbetsskadade och psykiskt sjuka tvingas arbeta, medan invandrarna förtidspensioneras trots att många av dem inte arbetat en sekund. Vårdcentralerna är fulla av berikare som vill ta del av den svenska sjukvården. Söker du inte akut så kan du som svensk få vänta en månad på en tid. Knarkhandel sker idag i många fall helt öppet. I vissa områden vågar inga normala människor gå ut på kvällarna. Tack Fredrik! Tack Stefan!
Citera
2018-07-19, 11:36
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det är ju helt sjukt, för att inte säga kriminellt att Fi:s siffror redovisas, men inte AFS:s siffror.
Jag tror tyvärr att partiets siffror måste redovisas i nån mätning för att partiet ska en chans att komma in. Om folk visste vad partiet stod för, och trodde att de skulle komma in i riksdagen så är det helt klart ett 25% parti på sikt. Flyktingstopp och fri tandvård är nog något väldigt många önskar. Däremot är jag tveksam till att folk vill lägga ner Svt. Jag förstår om många här på Flashback tycker att det är propaganda, men hur bra är tv3 och tv4.? Reklamkanalerna är ju fruktansvärt amatörmässiga. Platt skatt tror jag inte heller går hem i stugorna. Jag tror inte vi behöver rusta upp det militära försvaret. Vad vi behöver är en styrka som kan skydda landets gränser mot invandring och organiserad kriminalitet. En styrka som kan sköta repatrieringen. En styrka som kan hjälpa till vid bränder, snöfall och olyckor. Om den styrkan ska va självständig eller ligga under polis eller militär är inte jag rätt man att svara på.

Kasslern har ju sagt att han vill ha kvar public service, men att man måste rensa ut alla vänsterextremister från SVT, SR, UR osv först och därefter börja om.
Citera
2018-07-19, 11:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det är ju helt sjukt, för att inte säga kriminellt att Fi:s siffror redovisas, men inte AFS:s siffror.
Jag tror tyvärr att partiets siffror måste redovisas i nån mätning för att partiet ska en chans att komma in. Om folk visste vad partiet stod för, och trodde att de skulle komma in i riksdagen så är det helt klart ett 25% parti på sikt. Flyktingstopp och fri tandvård är nog något väldigt många önskar. Däremot är jag tveksam till att folk vill lägga ner Svt. Jag förstår om många här på Flashback tycker att det är propaganda, men hur bra är tv3 och tv4.? Reklamkanalerna är ju fruktansvärt amatörmässiga. Platt skatt tror jag inte heller går hem i stugorna. Jag tror inte vi behöver rusta upp det militära försvaret. Vad vi behöver är en styrka som kan skydda landets gränser mot invandring och organiserad kriminalitet. En styrka som kan sköta repatrieringen. En styrka som kan hjälpa till vid bränder, snöfall och olyckor. Om den styrkan ska va självständig eller ligga under polis eller militär är inte jag rätt man att svara på.

Rättelse bara. AfS vill ha public service men dagens SVT/SR är så genomkorrumperade att det inte går att reformera. Det handlar om att lägga ner, riva byggnadena, plocka ner Stalin och Lenin från väggarna och att bygga upp något nytt från början.
Citera
2018-07-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Är väl inte konstigt att man vill veta vad AFS menar med aktiv återvandring? Vill de återkalla PUT och medborgarskap även för dem som fått dem på legitima grunder och följer lagar och regler? Om inte är skillnaden mot SD:s politik mest skillnad i retorik.

Du missar kontexten. Användaren i fråga är orolig över att hans thaifru ska behöva åka hem och vill ha försäkringar om att AfS inte kommer att driva en sådan politik. Och nej, det är naturligtvis inte bara skillnad i retorik mellan SD och AfS, men jag tänker inte försöka övertyga Heja Jimmie!-tokar om det i den här tråden också.
Citera
2018-07-19, 12:15
Medlem
https://nyheteridag.se/sverigedemokraterna-i-topp-i-yougovs-senaste-matning/

"Kategorin övrigt ökar betydligt från 3,4 till 4,7 procent. Det är exklusive Feministiskt initiativ, som får 1 procent av folkets stöd. Vilka partier som går bäst inom kategorin övrigt är oklart."

Knappast oklart. Det är inte möjligt att övrigt rusar på det här sättet utan att AfS växer kraftigt, och ÅTMINSTONE har en god bit över 2%. Och det är tröskeln för att börja särredovisas i undersökningarna (när det skett tre gånger i rad, vilket nu bara är en tidsfråga). När det sker kommer det ge AfS ett otroligt uppsving i medieuppmärksamhet.

Jag har idag ökat min position på att AfS kommer in i riksdagen.
Citera
2018-07-19, 12:27
Medlem
Citat:
Du kastar bort din röst om du lägger den på AfS i Riksdagsvalet, för de kommer att inte ha något inflytande whatsoever under många många år, och då är allt redan för sent för att rädda Sverige.

Nej, inte alls sant. Man kan ha inflytande även fast man inte sitter med i en regering, eller även fast man är ett litet parti. Exhibit A i detta är ju MP som tvingat både sossarna o moderaterna att kompromissa sin politik. Det är precis så AfS kommer kunna fungera också.

I övrigt gynnas ju SD av att AfS skulle axla rollen som det nya "rasist-partiet" ungefär. Då är det inte lika farligt att gå över till SD längre.
Citera
2018-07-19, 12:33
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
De som tycker att AfS är för liberalt, för väl rösta på NMR, och de som tycker att NMR är för liberalt, får väl försöka hitta något mer extremt än så.
Nej det är bara SD som gäller i det kommande Riksdagsvalet för de håller en sund rimlig nivå på sin politik.

Det finns en större risk att S och M ingår i en allians än att de släpper SDs politik igenom. Har du redan glömt bort DÖ? En stödröst på AfS är värd tusen gånger mer än en röst i mängden på ett 25% SD. Varför? Jo för att vi behöver flytta debatten in på vår planhalva, inte stryka landsförrädarna medhårs som SD gör.

Hur tror du man vinner respekt hos sina fiender? Igenom att bli mer som dem? Naturligtvis inte, man sätter hårt mot hårt och TROR på sina idéer. Det ni SD-fanatiker inte får in i era skallar är att många av oss ALDRIG hade tänkt att rösta på SD, inte ens innan AfS existerade. Vi gillar inte deras politik och anser att den är skadlig, om inte mer skadlig än sjuklöverns politik.
Sjuklövern kör i höga växlar och tvingar folk att vakna upp med sin absurda politik, medan SD agerar kontrollerad opposition med kvotflytkingar och annat trams
Man byter bara ut hastigheten på förstörelsen av vårat land med SDs politik.

Vi behöver AfS i riksdagen för att de kommer motverka en fortsatt liberalisering utav SD. Vi behöver AfS i riksdagen för att nationalistiska röster ska höras, på riktigt! Vi vill inte ha politikerbroilers, floskel, korruption, nepotism och annan skadlig skit i vår politik Vi vill ha sunda människor, med sunda värderingar som alltid utgå ifrån en enkel sak - Vad är bäst för Sverige och Svenskarna?
Citera
2018-07-19, 12:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Det finns en större risk att S och M ingår i en allians än att de släpper SDs politik igenom. Har du redan glömt bort DÖ? En stödröst på AfS är värd tusen gånger mer än en röst i mängden på ett 25% SD. Varför? Jo för att vi behöver flytta debatten in på vår planhalva, inte stryka landsförrädarna medhårs som SD gör.

Hur tror du man vinner respekt hos sina fiender? Igenom att bli mer som dem? Naturligtvis inte, man sätter hårt mot hårt och TROR på sina idéer. Det ni SD-fanatiker inte får in i era skallar är att många av oss ALDRIG hade tänkt att rösta på SD, inte ens innan AfS existerade. Vi gillar inte deras politik och anser att den är skadlig, om inte mer skadlig än sjuklöverns politik.
Sjuklövern kör i höga växlar och tvingar folk att vakna upp med sin absurda politik, medan SD agerar kontrollerad opposition med kvotflytkingar och annat trams
Man byter bara ut hastigheten på förstörelsen av vårat land med SDs politik.

Vi behöver AfS i riksdagen för att de kommer motverka en fortsatt liberalisering utav SD. Vi behöver AfS i riksdagen för att nationalistiska röster ska höras, på riktigt! Vi vill inte ha politikerbroilers, floskel, korruption, nepotism och annan skadlig skit i vår politik Vi vill ha sunda människor, med sunda värderingar som alltid utgå ifrån en enkel sak - Vad är bäst för Sverige och Svenskarna?
SD har kommit ganska långt i opinionssiffrorna. Man kan inte lita på vad några politiker säger. Nu finns bara alternativet att rösta upp dem i 51% och se om de levererar. (Under 51% fortsätter bara utfrysningen och Kalle Anka-demokratin.) Kan ev ta ett val till, tyvärr.

(Sedan medger jag att jag inte tror på AfS.)
Citera
2018-07-19, 12:49
Avslutad
Citat:

Det finns inget sunt överhuvudtaget i landet upp och ner, det är därför du tänker som du gör. Du, som många andra, är en groda som kokts under lång tid i PK-kastrull. SD innebär ingen förändring. De vill inte ha återvandring. De vill öka andelen kvotflyktingar. Allt för att slicka sjuklöverröv och som tack får de en spottloska i ansiktet. Tack säger SD, ska vi öka kvoterna lite till? Som tack får de ytterligare en spottloska i ansiktet. Tack säger SD, ska vi förbjuda rasistiska partier, inklusive oss själva? Sjuklövern sträcker fram handen och gemensamt klubbar Åttaklövern igenom lagen som förbjuder SD. Tack säger SD.
Citera
2018-07-19, 12:49
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Är väl inte konstigt att man vill veta vad AFS menar med aktiv återvandring? Vill de återkalla PUT och medborgarskap även för dem som fått dem på legitima grunder och följer lagar och regler? Om inte är skillnaden mot SD:s politik mest skillnad i retorik.
Om Jimmie Åkesson ställer upp i en debatt med sin förre ungdomsförbundsledare så skulle den saken kunna klaras ut en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in