Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
* Helena har på något sätt kommit till Kohagen/in i skogsdungen/bort till lekplatsen. (Om hon gick hela vägen eller fick skjuts av någon/några lämnar jag därhän.)
Jag får känslan av att Helena kanske inte kom så mycket längre än till Ekuddenvägen där hon då antingen släpptes av efter att ha fått skjuts en bit (men något gick väldigt fel) eller alt. tillfälligt lyckades ta sig ut/försökte fly för att sedan dras in i bilen igen (Helena skriker och bildörrar slås igen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
* "Hanna med hunden" hör minst två upprörda mansröster och en gråtande, skrikande kvinna. Bland annat hör vittnet "Så här kan/får ni inte göra" (kvinnorösten), "Fan" (mansröst) och ett utdraget "Åhneeeeej" från den kvinnliga rösten, varpå en tystnad följde.
* Strax efter nämnda "Åhneeeeej" hör "Hanna med hunden" hur bildörrar slås igen ute på Ekuddenvägen, varpå bilen kör ner en kort bit mot Ekudden-området och vänder vid infarten till Kafé Bäcken för att sedan köra upp mot Marieforsleden igen.
* Uppe vid Marieforsleden lyckas Helena kortvarigt ta sig ur bilen, för att sedan snabbt dras in i den igen. Detta uppfattas av Kvasta-Saras andra "bekant".
Frågan är om inte dessa 3 beskrivna situationer hör ihop, dvs. att det här är beskrivningen av ett snabbt händelseförlopp som sker vid ett och samma tillfälle?
* "Hanna med hunden" hör minst två upprörda mansröster och en gråtande, skrikande kvinna. Bland annat hör vittnet "Så här kan/får ni inte göra" (kvinnorösten), "Fan" (mansröst) och ett utdraget "Åhneeeeej" från den kvinnliga rösten, varpå en mycket kort tystnad följde.
Detta är min tolkning av ovanstående:
Helena släpps av/lyckas fly men hinns ikapp av en person varpå Hanna med hunden hör: "upprörda mansröster och en gråtande, skrikande kvinna".
Det hundvittnet sedan hör är när Helena med våld förs tillbaka till bilen skrikandes: "Så här kan/får ni inte göra"
Därefter hör vittnet: "Fan" (mansröst) och ett utdraget "Åhneeeeej" från Helena, varpå en tystnad följde: Här kan GM ha tyckt att H skrek för högt och för mycket och därför tystat henne med ett hårt slag i ansiktet (blod från HAs näsa droppade då ner på ena skon) varpå en tystnad följde. Vittnet Hanna hör sedan hur bildörrar slås igen och bilen kör iväg.