2018-07-18, 21:07
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Så klart det har. Marxismen är global. Det var liksom en av de viktigaste punkterna för Karl Marx. Frihandel är en liberal idé som Karl Marx älskade. Det var det bästa sättet att förgöra nationer på ansåg han. Observera dock att frihandel och handel inte är samma sak. Du har förresten aldrig funderat lite djupare på varför en varas pris kan skilja sig väsentligt åt mellan olika länder?

Det enda jag kan hitta om Marx+frihandel är följande citat: "Systemet med fri handel påskyndar den sociala revolutionen. Och, mina herrar, enbart i denna revolutionära anda röstar jag för frihandel".
Inte speciellt pro-frihandel. Du får gärna skicka någon länk till ditt resonemang.
En varas pris skiljer sig endast väsentligt mellan länder om handelshinder finns (rent spontant resonemang).
Citera
2018-07-18, 21:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Är du helt rubbad eller ? Det dog >5 miljoner människor efter Hitlers härjningar. Tycker du det var ett positivt utfall ?
Var har dessa perverterade ideologier varit populära ???

Det dog 72 miljoner i kriget. De flesta var vita kristna. Som Churchill bombade sönder.
Citera
2018-07-18, 21:19
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det dog 72 miljoner i kriget. De flesta var vita kristna. Som Churchill bombade sönder.
Det var inte han som startade kriget. Eller vad är din uppfattning ?
Citera
2018-07-18, 21:25
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Vad är det för slags oförskämt svar?

Hur kan du tycka att en ideologi som tog kål på så många människor är något positivt ? Jag kan tyvärr enbart tolka det som att du har någon form av defekt.

Nu byter du ämne. Varför byter du ämne?
Hur menar du ?

Nationalism och konservatism har varit populära över hela världen sen ditt, vad det verkar, godtyckliga val av årtionde. Det kan väl ändå inte vara obekant?
Jag håller inte med. I Sverige har detta ämne bara blivit populärt de senaste 10 åren. Titta på de partier som driver frågan.
Citera
2018-07-18, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ja, det tycker jag absolut. Skulle du vilja bli skickad iväg från ett land du valt att bosätta dig i ? Det är en särbehandling beroende på ursprung.
Men de har ju redan ett land.
Citat:
Ja, så är det. Vad vill du ha sagt med det ?
Att Turkar bor i Turkiet, Nigerianer i Nigeria, Kineser i Kina, Afghaner i Afghanistan och Svenskar i Sverige.
Citat:
Det dog >5 miljoner människor efter Hitlers härjningar.
Kommunisterna avrättade 80 miljoner människor i koncentrationsläger.
Citat:
Det var inte han som startade kriget. Eller vad är din uppfattning ?
Globalisterna startade kriget. Egentligen var det bara en påföljd av första världskriget.
Citera
2018-07-18, 21:36
Avslutad
Citat:
Jag håller inte med. I Sverige har detta ämne bara blivit populärt de senaste 10 åren. Titta på de partier som driver frågan.
Titta på Baltikum post-Sovjet, titta på hela forna Öst-Europa, titta på Afrika efter den koloniala tiden, titta på Asien. Nationalism har givetvis varit mycket populärt sedan 30-talet som medel för frigörelse och som medel för framtidstro och konservatism är förstås lika aktuellt det som politisk hållning, över hela världen, i olika varianter. Ingen av dessa -ismer är i sig "bra" eller "dålig".
Citera
2018-07-18, 21:37
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det var innebörden av texten jag saxade in från yttrandefrihetsexperten Nils Funcke. Du kanske inte förstår grundlagarna helt enkelt?

Inga problem med statsrätten, som det kallas.

Grundlagen är i detta fall Regeringsformen. I den finns det klargjorda utrymmen att begränsa yttrandefriheten inom olika ramar. Samt att man inte får organisera sig militärt lr av liknande natur. RF, 20-24 pargrf.

Svårt för många här att förstå att man inte får förstöra det demokratiska spelet.
Senast redigerad av Yppsilon 2018-07-18 kl. 21:45.
Citera
2018-07-18, 21:37
Medlem
crawlys avatar
Nu ger sig Gudrun Schyman och Feministiskt Initiativ in i debatten (länk till SVD).

Här bekräftar dom indirekt att dom inte är emot våldsbejakande organisationer så länge dessa inte är "Nazistiska" eller "Rasistiska". Religiösa våldsbejakande organisationer verkar tvärtom gå alldeles utmärkt. Faktiskt varnar man i texten regeringen att gå med på M och SD's tillägg om just våldsbejakande organisationer då det kan riskera att slå mot andra grupper än just de Nazistiska och Rasistiska.

Citat:
Om regeringen kompromissar med Moderaterna, som föreslår en "kriminalisering av våldsbejakande extremism", finns risken att förbudet skapar rättosäkerhet och slår bredare än mot rasistiska och nazistiska organisationer. I så fall kan förslaget urholka istället för att stärka demokratin.

Jag tycker det är intressant att FI, trots att man fått kritik från sitt gullande med hederskultur och Islamism fortsätter i samma spår. Helt ogenerat. Jag är inte förvånad dock, då detta gäng i princip är apokalypsens ryttare i köttslig form, och alla som ens överväger att rösta på dom borde få en gratis psykologisk utvärdering på rättspsyk.
Citera
2018-07-18, 21:40
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Men de har ju redan ett land.

Att Turkar bor i Turkiet, Nigerianer i Nigeria, Kineser i Kina, Afghaner i Afghanistan och Svenskar i Sverige.

Kommunisterna avrättade 80 miljoner människor i koncentrationsläger.

Globalisterna startade kriget. Egentligen var det bara en påföljd av första världskriget.

1.
Det bor en massa människor på olika ställen. Att man är född i Sverige innebär inte att man bor där (osv för andra länder). Vill du hindra människor från att flytta ?

2.
Ja det var ju tråkigt (vad menar du med den kommentaren ?)...

3.
Vem exakt har startat vilket krig ? Menar du att någon annan än Hitler startade kriget ? (Då har du väldigt fel i sak). Jag tycker frihandel är bra då det är positivt för människorna som handlar.
Citera
2018-07-18, 21:44
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Titta på Baltikum post-Sovjet, titta på hela forna Öst-Europa, titta på Afrika efter den koloniala tiden, titta på Asien. Nationalism har givetvis varit mycket populärt sedan 30-talet som medel för frigörelse och som medel för framtidstro och konservatism är förstås lika aktuellt det som politisk hållning, över hela världen, i olika varianter. Ingen av dessa -ismer är i sig "bra" eller "dålig".
Det är länder som är helt underutvecklade. Tycker du dessa länder är ett föredöme ? Det enda som nationalism är associerat med är FOLKMORD. Inget bra enligt mig.
Kan du nämna något positivt för någon människa överhuvudtaget som detta skitord har varit inblandat med ?
Citera
2018-07-18, 21:46
Bannlyst
Citat:
Det bor en massa människor på olika ställen. Att man är född i Sverige innebär inte att man bor där (osv för andra länder). Vill du hindra människor från att flytta ?
Jag vill först och främst hindra asylfuskare och kriminella att bo här då de inte har nån rätt att bo här. Dessutom anser jag att Sverige skall tillhöra Svenskarna. Sverige skall inte tillhöra Afghanerna eller Turkarna.
Citat:
Vem exakt har startat vilket krig ? Menar du att någon annan än Hitler startade kriget ? (Då har du väldigt fel i sak). Jag tycker frihandel är bra då det är positivt för människorna som handlar.
Det är aldrig så enkelt att nån ond startat ett krig bara för att han är ond. Bara en jävla idiot tror på det.
Citera
2018-07-18, 21:47
Bannlyst
Citat:
Det är länder som är helt underutvecklade.
Du är typ inte bara rasist, du är dum i huvudet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in