2020-08-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh! Det är en helt annan sak, tycker du inte det? Hur kan BLM vara rasistisk? Hur kan du tycka att muslimer är ett hot? Har du solsting liksom?
Du kanske har missat lite info om vad BLM deltagare gjort mot vita sista tiden?

Nej jag orkar inte med såna troll som dig...
Citera
2020-08-09, 20:52
Medlem
Jack-Ryans avatar
Svetsaren är en patetisk pajas. Hur tusan definierar man vad som är rasistiskt? Måste man gilla negrer och araber? Jag säger att jag inte gillar mussar. Då säger Stefan att jag ska sitta i fängelse tillsammans med just mussar. Dårhuset Sverige.
Citera
2020-08-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Den mjuka diktaturen hårdnar. Löfven vill avfyra första salvan i ett inbördeskrig.
A han drar verkligen på sig hat nu från sin egen befolkning.

Jag har sagt det tidigare och jag hoppas på totalt kaos. Röven Löfven är mannen som håller igång allt det här kaoset, samtidigt som han skyller kaoset på ”rasister”?

Han vet att sossarna är KRAFTIGT hotade nu! Och det är bra! Sossegrisarna ska känna vårat saliv i nacken när vi flåsar efter dem.
Citera
2020-08-09, 21:05
Medlem
Nu är jag ingen expert på juridik men skulle inte det strida mot föreningsfriheten, som är grundlagsskyddad?
Citera
2020-08-09, 21:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Härliga prioriteringar den feministiska regeringen har. Samtidigt som de utreder att agera kraftigt mot rasistiska organisationer så vågar kvinor inte gå ute och lever under kraftigt hedersförtryck.

Som icke-vit kan jag lugnt säg att rasistiska organisationer som NMR är det minsta jag oroar mig för när det gäller utvecklingen i Sverige just nu. Det är även intressant hur otroligt vitt det är i hans kommentarsfält.

S är bara ute efter rasism bland politiska motståndare. T.ex. arabers rasism mot judar och svarta struntar han i. Identitetspolitiken bryr sig inte om sakfrågan utan bara om vem som är förövaren. När en grupp män försökte slänga ned en svart man från en gångbro i Malmö blev det ramaskri i media tills de fick höra att det var invandrare som gjorde det. Då mörkade de istället.

Löfven skiter i NMR, det är SD han vill åt. SD är ett existentiellt hot mot S, sossekollektivet står och väger på kanten till en svensk pasokifiering. Hade inte all media varit regimtrogen och bekämpat SD så hade det redan skett. Media är Löfvens sista försvarsmur.
Citera
2020-08-09, 21:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Nu är jag ingen expert på juridik men skulle inte det strida mot föreningsfriheten, som är grundlagsskyddad?

Det är ju antagligen det de måste utreda i flera år; hur de skall kunna runda grundlagen eller få med sig andra partier till en omröstning till för att ändra grundlagen.
Citera
2020-08-09, 21:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Mest ett spel för galleriet. Det blir enorma problem om det genomförs. Ska man förbjuda muslimska organisationer, S, vp(k) och SSU. Antisemitismen gror på vänsterkanten och bland muslimer. Som 314Pi skrev kan nmr förbjudas sen tar det stopp.

Det tillsätts en utredning som resulterar i ett förbud mot nmr. Regeringen vågar inte gå fullt ut med risk att tvingas förbjuda organisationer och religioner man själv ömmar för.

Nej det kommer bli som med HMF. Bara svenskar kommer omfattas. Det kommer vara "rasism mot minoriteter från majoriteten". De där muslimska grupperna eller vänstergrupperna, kunde redan dömts för HMF men det är inte intressant.
Citera
2020-08-09, 21:16
Medlem
Sossarna har bara en väg att gå och det är det som händer enda sättet att bibehålla makt är att samla alla invandrare och gynnare under ett tak och utmana så när tillomed En hel del gamla röda trotjänare inte orkar blunda längre ..

Om det finns någon vilja och kraft i den svenska befolkningen o vårt sätt att va och leva så kommer det bli inbördeskrig inom 15 år i Sverige . SD kommer aldrig tillåtas ha någon makt i detta land oavsett val procent så länge sossarna inte störtas
Citera
2020-08-09, 21:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Utmärkt. Håll ångan uppe! Bekämpa rasismen.
Både judisk kippah och muslimsk slöja är ju impopulära klädesplagg i rasistkretsar.

Ja, yarmulke är inget som muslimer gillar. Bara se på hur de trakasserar folk i Malmö.
Citera
2020-08-09, 21:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Det är tydligen alltid ok att skylla allt på "den vita mannen". Det är modernt och fräscht. Det finns så mycket exempel på detta. Man är väldigt tydlig med vilken hudfärg och vilket kön syndabocken har, och även ungefärlig ålder.

Vita medelålders män har ansvaret för allt ifrån miljöproblem, sociala orättvisor till att fler invandrare dör i corona. (https://www.svt.se/nyheter/inrikes/han-har-forlorat-33-personer-i-sviterna-av-covid-19)

Alexander bard citerade dessutom Marin luther king när han skrev det där om att svarta borde ta sig i kragen. (https://www.youtube.com/watch?v=Q52gTfX8jXA)

Det hela är ju absurt som fan. Jag ser inte att man har islamister i sikte på något sätt i den nya lagen trots att de är fler och har ett större våldskapital än nazistiska organisationer.

Hur många svenska tonåringar har inte åkt på stryk eller blivit rånade av invandrargäng för att dom är svenskar? Hur många svenska flickor har inte blivit gruppvåldtagna för att dom är svenskar och ses som lätta offer? Dessa problem har funnits i minst 20 år och inget har gjorts åt det mer än "hets mot folkgrupp-lagstiftning" samt brå mörkade statistiken och folk blev ombedda att inte prata om vissa saker för att inte "spela de mörka krafterna i händerna". Alltså allt för att förhindra motstånd mot den sjuka utvecklingen vi ser.

Jag håller med dig om att begreppet rasism borde "utökas" på det sätt du beskriver, men tyvärr kommer denna lagen appliceras på samma sätt som hets mot folkgrupp lagen. Mycket snart är etniska svenska i minoritet dessutom vad som händer då är ju lätt att räkna ut.

Det finns flera scenario.

Moderaternas plan är att socialförsäkringssystemet kraschar. O de som inte kan försörja sig flyttar dit de får mat.

Socialdemokraterna hoppas hålla sig vid makten med de nya grupperna. O tror i sin enfald att man kan bibehålla skyhöga skatter o minska servicen o tryggheten.

MP o V driver på förvandlingen till u-land i tron på att man räddar klimat o är solidarisk.

C o L tar den neoliberala smällen för ulven M.

SD tror de kunde vrida klockan tillbaka. Nu håller de ut för att kunna berika sig djälva innan vägs ände.

Löfven är en pappersbjörn som desperat fäktar med händerna.
Citera
2020-08-09, 21:35
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Nä dom är inte sossar men diktatorer som Svetsaren försöker efterlikna. Sossarna idag bryr sig bara om makt och pengar.
Kan inte vara lätt att vara sönderknullad av amerikansk propaganda. Putin är populär bland ryssarna och vinner äkta demokratiska val LÄTT. Mindre demokrati finns i USA däremot, där en diktator vald av judarna vinner varje gång. Så svetsaren är väl jude dådå?
Citera
2020-08-09, 21:36
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expo-Karlsson
Stefan Löfven gick igår ut på sin facebooksida med ett uttalande om att hans regering har som ambition att medelst ”ett systematiskt och djupgående arbete” ”utradera” ”rasistiska strukturer och idéer”.

För att uppnå detta mål har den socialdemokratiska regeringen tillsatt en utredning för att överväga om det behövs ett förbud och ”särskilt straffansvar” mot de svenskar som ”deltar” i en ”rasistisk organisation”, samt hur ett förbud mot ”rasistiska organisationer” skall se ut.

https://www.facebook.com/stefanlofven/posts/4538113436229515

Kan vi nu på allvar börja skönja konturerna av den socialdemokratisk-vänsterliberala repressiva terrorstaten på svenskt territorium?

Innebär inte detta att Socialdemokraterna nu avser att kriminalisera kritik och politisk organisering mot Socialdemokraternas egenintresse i den enskilda politiska fråga som haft överlägset störst påverkan på det svenska samhället i modern tid, nämligen folkutbytet av etniska svenskar?

Vad tänker Socialdemokraterna fylla begreppen med? Innebär t.ex. ”rasistiska organisationer” att alla organisationer som arbetar för att främja en viss bestämd folkgrupps intressen på bekostnad av andra folkgruppers intressen kommer olagligförklaras? Kommer i så fall Socialdemokraterna (vilka premierar sina klientgrupper araber och afrikaner på svenskars bekostnad) eller Judiska centralrådet (vilka premierar judar på svenskars bekostnad) eller Sametinget (vilka premierar samer på svenskars bekostnad) att falla inom förbudets omfattning?

Vad kommer det ”särskilda straffansvar” som Socialdemokraterna och Stefan Löfvén hotar med tänkas innebära? Kan vi räkna med samvetsfångar precis som i andra totalitära/auktoritära stater? Kommer dissidenter att diagnosticeras med mentala sjukdomar som i Sovjet? Kommer deras barn tas ifrån dem och deras familjer splittras? Kommer Socialdemokraterna uppmuntra till angiveri mot personer som tillhör ”rasistiska organisationer” eller har ”rasistiska idéer”?

Vad menar Socialdemokraterna konkret när de säger att ”rasistiska strukturer och idéer” skall ”utraderas”?

Avslutningsvis, hur ska man tolka att Socialdemokraterna nu på ett så uppenbart sätt väljer den politiska repressionens väg? Är de desperata och i så fall varför? Kommer deras förslag vinna avgörande stöd i riksdagen? Och vad kan de svenskar som motsätter sig att få sina politiska och filosofiska åsikter olagligförklarade göra i form av (lagligt) motstånd?
Spännande/oroväckande trådstart! Du har satt fingret på något här. Följer med intresse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in