2018-07-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryForeigner
vem är mahmoud och menar ni mekawi bröderna.
Kan någon ladda upp fupen eller bild

Mahmoud är brottsoffer/mördade i skjutningen på Nydala.
Hootan är brottoffer/mördade personen i skjutningen på Lindängen

Båda incidenter skedde kort efter händelsen på Värnhem.
Citera
2018-07-18, 19:14
Medlem
Behöver inte vara samma skytt men däremot från samma uppdragsgivare. Även om Zaki mordet var från nära håll och kanske inte var ett svårt mål att träffa så förbryllas man ändå av hur kallt dom gått in på hans område och blåst skallen av honom mitt på dagen, det kryllar av poliser i det området med polisstationen 300 meter bort. Det är samma kyla i agerandet som vid Galaxy
Citera
2018-07-18, 19:17
Medlem
ShadowSt0rms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Mahmoud är brottsoffer/mördade i skjutningen på Nydala.
Hootan är brottoffer/mördade personen i skjutningen på Lindängen

Båda incidenter skedde kort efter händelsen på Värnhem.
Så om Mahmoud och Hootan är döda så återstår ju bara Mekawi.
Och enligt ögonvittnen från detta inlägg så var alla tre med i bilen som det sköts ifrån:
Citat:
Ursprungligen postat av Faamous90
Finns ögonvittnen som har sagt att dom som sköt vid galaxy va Mahmound(nydala mordet) Hoothan (LÄ mordet) och den sista mewaki brodern. Dom har väl inte fått tag på honom än, men ni lär snart se något som involverar honom.
Så jag antar att det är Mekawi som då har skjutit i båda fallen då båda skjutningarna var väldigt kyligt gjorda. Men detta är ju bara mina spekulationer.
Senast redigerad av ShadowSt0rm 2018-07-18 kl. 19:21.
Citera
2018-07-18, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatter187
Behöver inte vara samma skytt men däremot från samma uppdragsgivare. Även om Zaki mordet var från nära håll och kanske inte var ett svårt mål att träffa så förbryllas man ändå av hur kallt dom gått in på hans område och blåst skallen av honom mitt på dagen, det kryllar av poliser i det området med polisstationen 300 meter bort. Det är samma kyla i agerandet som vid Galaxy

Det är ju samma iskalla metod samt att gärningsmännen kände offret, då enligt rykten som cirkulerar blev han tillkallad till dem varpå de började skjuta.
Citera
2018-07-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Zaki blev mördad för människorovet i Juni? Men det är rätt uppenbart att det är ett gäng som vill få sluta på alla som tillhör Mekkys gäng.

Samma gärningsmän som sköt vid Galaxy som sköt Zaki? Mycket möjligt.

Jag är inte säker på att Zakaria sköts för kidnappningen. Det kan också vara för en skjutning på Lindängen el ngn annanstans. Likaväl för att han stört ngn genom sin trotsiga och tråkiga attityd genom lång gängaktivitet.

Skjutprofilen och metoden vid Galaxy är annorlunda än den på Rosengård.
Citera
2018-07-18, 19:21
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryForeigner
vem har tillgång till artikeln på sydsvenskan med följande rubrik.

Rosengård efter mordet: ”Vi kompisar hjälps åt för att inte hamna i kriminalitet”

Kan bara säga så här.

Enligt min flickvän som bor just på rosengård, så kan hon bekräfta att "dessa" folk inte är några oskyldiga människor. Utan det finns gäng, de personer som finns med i en "grupp" och dessa personer driver en omfattande knarkhandel, både i trapphusen på rosengård samt där vid parkeringen som zaki blev mördad. De kontrollerar en stor knarkandel, där både unga som äldre är inblandade, och då snackar jag om familjemedlemmar som farsan och morsan. Med andra ord så livnär de sig på just knarkhandeln och bidrag från staten.

Och de har mage att gnälla när det går söder. Kan inte förstå som halvsvensk och halv kroat att riktiga svenskar faktiskt taget tror på dessa människor. Om man tittar på sydsvenskan, så känns det som om de försöker måla upp en offer bild som man ska sympatisera med.

Så din pundar slödder flickvän har mage att gnälla ?
Försöker du säga att alla som bor i rosengård är kriminella och får ej gnälla.
Citera
2018-07-18, 19:22
Medlem
Maysam har varken pengar eller någon bakom sig som verkligen går in för honom och krigar. Vem gör det idag ärligt talat? Om inte det är familjemedlem. Det är snarare albanerna som tar hand om hämnd-biten och om det går bra få May äran att glädjas.
Men att han själv skulle göra något i Ashkan-stil komma tillbaka till Malmö för att bjuda upp på dans är helt orimligt även om han har all motiv. Men grabben verkar inte ha det i sig...hans skor är inte tillräckligt voilent
Citera
2018-07-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Machmoud var ju ganska wild and crazy av sig och han var tight med Mekawi så inte ett helt orimligt spår.
Han försökte väl mörda mekawi?
Citera
2018-07-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Han försökte väl mörda mekawi?

När då? De var iaf tighta en gång i tiden, det var förvisso de flesta som nu mördar varandra...
Citera
2018-07-18, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Så din pundar slödder flickvän har mage att gnälla ?
Försöker du säga att alla som bor i rosengård är kriminella och får ej gnälla.

Jag försöker säga att majoriteten av alla i rosengård är kriminella, din trögfattade idiot.

Och just i detta fall så "gnäller" man på sydsvenskan, och då är det familjen till offret som gnäller, och inte resterande folket på rosengård.

Min flickvän är inte pundare, utan hög utbildad och hårt arbetande tjej.
Citera
2018-07-18, 19:52
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Hahaha

Okej lite kul var det, men samtidigt jäkligt lågt. :P
Sluta hacka på AngryForeigner nu. Han skriver samlade inlägg av det lilla jag sett, och hans tjej behöver inte bli indragen i en massa påhopp.
Citera
2018-07-18, 19:59
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Okej lite kul var det, men samtidigt jäkligt lågt. :P
Sluta hacka på AngryForeigner nu. Han skriver samlade inlägg av det lilla jag sett, och hans tjej behöver inte bli indragen i en massa påhopp.

Enligt han så är majoriteten av alla i rosengård kriminella .. då tar jag det för givet att hans pundar slödder höga flickvän jobbar hårt som prostituerad så att hon kan finansiera sitt missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in