2018-07-18, 15:12
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Jag hade anmält varenda en som hade spridit missaktning. För mig är det nolltolerans. Kanske, bara kanske de tänker sig för nästa gång.

Problemet är att den här sortens människor har varit såhär hela sina liv, Facebook ger dem bara en kanal att fläka ut skiten på. De har redan intalat sig att det inte är nått fel i det de gjort.
Citera
2018-07-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Problemet är att den här sortens människor har varit såhär hela sina liv, Facebook ger dem bara en kanal att fläka ut skiten på. De har redan intalat sig att det inte är nått fel i det de gjort.

Därför ska man anmäla dom. Tycker det finns rätt bra bevis sparat. Särskilt mot den person som driver gruppen "Människor mot rasism". Den personen hade varit rent nöje att sätta dit.
Citera
2018-07-18, 15:35
Medlem
Europes avatar
Jag är väldigt road över att den nämnde Richard Johansson sedan drog till med förklaringen att det hela var ett konstprojekt. När folk har betett sig tokigt i den svenska offentligheten, så har många på Flashback skämtat om att det kanske handlar om ett "konstprojekt". Undrar om han fick den svaga ursäkten härifrån? Dock har det används på personer som gör diverse utspel i den svenska offentligheten och får uppmärksamhet i gammelmedia på grund av det, det brukar inte användas om privatpersoner som råkar bete sig illa på nätet.

I Johanssons fall är förklaringen så klart helt löjeväckande och saknar all trovärdighet, då agera vanlig politisk hatare på nätet och förfölja minderåriga brottsoffer och deras familjer med lögner och förtal tillsammans med en massa andra likasinnade är så klart inte värst mer "konst" än att även i övrigt i livet bete sig som ett arsle. Performancekonst brukar så klart inte se ut så och skulle allt i livet vara konst, så finns det ju ingen anledning att peka ut något specifikt som konst.
Senast redigerad av Europe 2018-07-18 kl. 15:39.
Citera
2018-07-18, 15:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Större delen av medlemskåren är säkerligen med i #jäh och liknande sidor.
B's inlägg delades friskt i olika grupper med samma agenda endast med syftet att få till ett drev mot B, delningsfrekvensen ökade ofattbart snabbt. Det märktes vilka sorters människor som kom in också, i slutändan var det en majoritet som skrek "rasism" och "fake".

edit: sen är det som sagt inte en grupp, utan en sida
Men konstigt nog ökar antalet som gillar skiten igen, från att tappa ca 200 medlemmar till att fått 40 nya sedan igår.

Ah, my bad, har inte riktigt koll på om det är en sida, grupp eller annat.

Jag ville kolla om några av hetsarna var med i #jäh, men tyvärr går det inte längre se vilka som är medlemmar i #jäh.
Citera
2018-07-18, 16:23
Medlem
Skillys avatar
Kudos till människor mot rasism för att de erkänner sitt misstag och kommer med rättelse.
Citera
2018-07-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Kudos till människor mot rasism för att de erkänner sitt misstag och kommer med rättelse.

Länk?
Citera
2018-07-18, 16:34
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly

Det har de inte alls gjort. De har bara förnekat och raderat.
Citera
2018-07-18, 16:34
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
https://anonfiles.com/O9Obsff9bd/lol.jpg

Lata jävlar.

Om han inte ljuger i sitt PM till Björn så verkar det som att det är som jag smått
misstänkte från start. Ett antal medlemmar i gruppen människor mot rasism kände
igen en eller båda inblandade hazarer. Kanske t o m gruppens admin hade koll på
vilka dessa båda svin var. Det skulle inte alls förvåna mig om detta drev startades
för att skydda deras små fina gossar från dom onda svenska flickorna och deras
rassepappa.
Citera
2018-07-18, 16:52
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
En kort film på två yngre män med utländsk bakgrund och denna text sprider sig på Facebook
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1763014140446499&id=100002137 891818

Någon som har länk till filmen?
Citera
2018-07-18, 16:56
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Någon som har länk till filmen?

Inte såvitt jag vet men den var väldigt ointressant (såvida inte man bor i krokarna och kan känna igen gm).
Den var några enstaka sekunder långt och man ser en yngre kille som möjligtvis kan vara afghan.
Citera
2018-07-18, 16:57
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
https://www.metro.se/artikel/ja-inlägg-om-misshandlade-tonårstjejer-i-linköping-stämmer

I denna artikel står det att det som hänt är sant, står att polisen gått ut med att det är sant osv.
Citera
2018-07-18, 16:59
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
https://www.metro.se/artikel/ja-inlägg-om-misshandlade-tonårstjejer-i-linköping-stämmer

I denna artikel står det att det som hänt är sant, står att polisen gått ut med att det är sant osv.

Det har redan framkommit om du läst tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in