2018-07-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
vad är det för fel på IMGUR?
Vad är imgur då
Citera
2018-07-17, 23:38
Medlem
Det finns bild på Mekky 30 sidor bakåt samma bild som ni postar nu . Step ur game up yo.
Citera
2018-07-17, 23:41
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
MC gängen syns knappt idag och håller mest på med ekonomisk brottslighet, vilket är illa det med, men det är en stor skillnad om man jämför med alla dessa kriminella araber och negrer som gör gatorna och till och med sjukhusen osäkra. Stenkastning mot brandmän, poliser och vårdpersonal existerade inte innan. Klankultur, omfattande bidragsfusk i samband med svartarbete, hedersmord, terrordåd, tusentals jihadister, gruppvåldtäkter, jag kan fortsätta rabbla upp problem men du fattar nog.. Det är detta som svenskar mer eller mindre hatar. Du måste förstå att Sverige var väldigt mycket tryggare och välmående förr i tiden innan den utomeuropeiska massinvandringen förändrade vårt samhälle så här radikalt. Folk är så satans jävla trötta på all den här skiten. Botten is nådd för längesen.

Så bra skrivet. Tack!
Citera
2018-07-17, 23:42
Medlem
Tjoflos avatar
Här ligger han död
Om det inte redan postats, kollat igenom tråden lite snabbt.
Citera
2018-07-17, 23:43
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Det finns bild på Mekky 30 sidor bakåt samma bild som ni postar nu . Step ur game up yo.

Hade ju varit nemas problemas om folk bidrog med nåt nytt..
Citera
2018-07-17, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Här ligger han död
Om det inte redan postats, kollat igenom tråden lite snabbt.

Hur kan hon blonda polisen bara stå där som om hon väntar på en glass på stranden? Ofattbart
Citera
2018-07-17, 23:46
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaGretahorny
Hur kan hon blonda polisen bara stå där som om hon väntar på en glass på stranden? Ofattbart

Hon har ringt på förstärkning. Vad ska hon göra, menar du? Dansa salsa eller?
Citera
2018-07-17, 23:47
Medlem
På video 1 (HLR)
Ses han ialf ha på sig shorts så de ser ut som samma BO, video2 men är det bara jag som inte ser något blod alls på video1? Och borde dem verkligen göra HLR? Dem måste snarare ha pumpat ut allt blod ur hans kropp, som sedan syns på video2
Citera
2018-07-17, 23:48
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder

Citera
Bannlyst
Citat:

Vad ska förstärkning göra för skillnad när liv står på spel? jaja hon gör nog allt hon kan, är ingen polis själv då jag inte stödjer staten. Nej detta är så jäkla tragiskt alltihop. FLer människr har dött i Malmö denna sommaren än vad som skulle räckt till flera gånger om det bara var vita människor på landet som plötsligt fick sätta livet till.
Senast redigerad av AnnaGretahorny 2018-07-17 kl. 23:50.
Citera
Medlem
Citat:
Göra det dem är bäst på, packa han i en likväska och lägga ner förundersökningen såklart.
Citera
2018-07-17, 23:50
Medlem
Från SDS

En ensam svartklädd kvinna står på kanten av parkeringen vid von Rosens väg. Hon gråter tyst. En liten fläck med levrat mörkt blod är kvar på asfalten en bit från hennes fötter. Tolv timmar tidigare dog en 23-årig man här. Skjuten till döds, det sjätte dödsoffret på mindre än en månad i Malmö.
Han visste att det här skulle hända honom, han sa det själv, säger kvinnan, som inte vill ha sitt namn i tidningen, så vi kallar henne Salma.
Hon berättar att hon för en vecka sedan satt med den nu döde unge mannen på balkongen och försökte tala honom till rätta, då hon visste att han sysslade med saker som inte var bra:

–Jag sa till honom ”du har två vägar att gå, fängelset eller begravning. Eller så kan du gå en mellanväg, skaffa ett jobb och leva ett vanligt liv.” Han skrattade lite, sen sa han ”ja, jag ska ändra mitt liv, jag ska åka till Marocko”.
– Men ungdomar tänker inte. De tror att de är vuxna män, men de är små.
Salmas blick vandrar över de tre poliser som står vid polisbilen några meter från mordplatsen. Polisavspärrningarna är borta, solen har gått i moln och allt är lugnt och tyst. Inget utom poliserna på plats, den lilla blodfläcken på marken och Salmas tårar vittnar om att en människa mördades här tolv timmar tidigare. Den nu ihjälskjutne 23-årigen var som en son i huset hemma hos henne.
–Han är en jättesnäll kille, även om han är känd av polisen. Han kallade mig moster och respekterade mig som en mamma, säger hon.

Måndagskvällen var en av de varmaste kvällarna i mannaminne. När skotten ljöd mellan husväggarna på von Rosens väg strax efter klockan nio på måndagskvällen så var det många människor ute, många satt som vanligt på bänkarna på gården framför husen.
Salma berättar hur en person på moped körde förbi flera varv på bilvägen nedanför bänkarna. Han ska ha haft röd hjälm och svarta kläder. Andra vittnesuppgifter talar också om en person på moped klädd i svart med röd hjälm.
Salma ser hur 23-åringen, som stod vid sidan av vägen med några andra ungdomar, går fram emot mopeden för att se vem det är som kör rundor framför husen.
Då skjuter mopedföraren. På nära håll, cirka en meter från sitt offer. Kula efter kula – minst åtta skott, enligt Salma.
23-åringen faller ner på sidan och skytten kör iväg på mopeden i riktning mot Rosengårdsskolan, och försvinner. En annan kille springer efter skytten på moped, trots att han är beväpnad och farlig, berättar Salma. Han ville ha tag i skytten, veta vem han var.
Själv rusar hon fram till den skjutne, tillsammans med flera andra. Känner med fingrarna på hans hals och märker att han fortfarande har puls:
Salma nickar åt poliserna vid polisbilen:
–Det är inte de som är problemet, de gör sitt jobb bra. Men när någon döms så får de bara kanske ett års fängelse och sedan är de ute igen, säger hon och suckar.
Den här gången borde det gå att hitta den som sköt, menar Salma, och pekar upp mot husväggen på bostadshuset intill mordplatsen där en övervakningskamera sitter monterad. Även på förskolan på andra sidan vägen sitter en övervakningskamera.
Salma har inte tid att prata mer, hon ska åka iväg för att stötta den mördade 23-åringens mamma.
–Men vad ska jag säga till henne? Vad säger man? Det finns inget att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in