2018-07-17, 04:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Måste bara flika in här ang taxi-gubben lite.
Det fanns ju en annan gube som körde "svart-taxi" ,även mot betalning på lite mer osmakliga
vis av stackars hjälplösa tjejjer som inte måsse alls bra. En ros-vit buss.
Han hette oxå L@sse och bodde i anknytning till Ullerås- men det måste väl vara en helt
annan person ni menar.
Och hans buss tror jag finns kvar utanför stan.

Men har för mig han bodde på Lockerud då HA försvann.
Om han inte han flytta.

Ahh.. så det finns alltså helt plötsligt 2 gamla svarttaxi-gubar som är potentiella GM men ingen "flygkapten"?? En Lockerudare och en Braxbolist... ojoj då gissar på att Braxbo-guben e skyldig eftersom han brann inne - synden straffar sig själv, eller?

Tjo flöjt
Citera
2018-07-17, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ahh.. så det finns alltså helt plötsligt 2 gamla svarttaxi-gubar som är potentiella GM men ingen "flygkapten"?? En Lockerudare och en Braxbolist... ojoj då gissar på att Braxbo-guben e skyldig eftersom han brann inne - synden straffar sig själv, eller?

Tjo flöjt
😂 antar att de även var på förfesten och tafsade på HA.
Tjingeling
Citera
2018-07-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Han hette typ Lars-erik 'lasse" Andersson eller nåt liknande. Kallades "lill-lasse" i skolan om jag inte missminner mig. Bodde senast jag hörde nåt på Ullerås ålderdomshem i ullervad.

Jag har ett väldigt svagt minne om en diskussion angående honom, men jag har för mej att någon påstod att han skulle ha något med försvinnandet att göra. Han bodde på nedre delen av kristinebergsgatan. Intill ju det huset som Ahl hade någon typ av kakel/murar lager.
Gubben var mest aktiv på nätterna.
Citera
2018-07-17, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Jag har ett väldigt svagt minne om en diskussion angående honom, men jag har för mej att någon påstod att han skulle ha något med försvinnandet att göra. Han bodde på nedre delen av kristinebergsgatan. Intill ju det huset som Ahl hade någon typ av kakel/murar lager.
Gubben var mest aktiv på nätterna.

Kan ju varit så att han bodde någon annan stans, men runt 90-talet sågs han dagligen på den adressen.
Citera
2018-07-17, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Måste bara flika in här ang taxi-gubben lite.
Det fanns ju en annan gube som körde "svart-taxi" ,även mot betalning på lite mer osmakliga
vis av stackars hjälplösa tjejjer som inte måsse alls bra. En ros-vit buss.
Han hette oxå L@sse och bodde i anknytning till Ullerås- men det måste väl vara en helt
annan person ni menar.
Och hans buss tror jag finns kvar utanför stan.

Men har för mig han bodde på Lockerud då HA försvann.
Om han inte han flytta.

Måste vara han jag tänker på. "Umgicks" med Dansken. Och han hade bekanta på lockerud
Citera
2018-07-17, 15:59
Medlem
Vittnes pojk blev dödad. När? Var han en av pojkarna i bilen eller vem var han?
Citera
2018-07-17, 16:13
Medlem
Kände Helena BB (den yngre)?
Kände BB, PR när UA var ihop med PR?
Eller var BB bekant med BW?
Citera
2018-07-17, 17:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Vittnes pojk blev dödad. När? Var han en av pojkarna i bilen eller vem var han?

Hundvittnets son blev mördad 2009. Han var född 1958 och vid tidpunkten för Helenas försvinnande var han 33 år. Har svårt att tänka mig att han skulle ha varit den andra killen i bilen på Hällristningsvägen. Den enda man med säkerhet vet satt i bilen var fam. Anderssons granne C*ri*t*r H*lg*rss*n, han hade då nyss tagit körkort och var 18-19 år.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-17 kl. 17:25.
Citera
2018-07-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kände Helena BB (den yngre)?
Kände BB, PR när UA var ihop med PR?
Eller var BB bekant med BW?

Helena skulle ju sommarjobba på sjukhuset, så möjligen att hon stött på BB d.y. eftersom han jobbade där. Att dom däremot skulle ”känt” varandra låter långsökt, åldersskillnaden var väl stor.

En som däremot bör ha känt BB d.y. är självaste KM. De kommer trots allt från samma håla.

Ändå tvivlar jag starkt på att BB d.y. skulle ställa upp som städare. Det finns ett ordspråk som heter ”Blod är tjockare än vatten”. Tror det är så man ska tänka OM nu KM är gm. För jag tror inte han har förmågan att helt på egen hand få kroppen att försvinna spårlöst. OBS! Hjälpen tror jag i så fall kom från mansperson
Citera
2018-07-17, 17:58
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies

Jag vet att de hittade HA s DNA i bilen. MEN jag vet inte om de hittade någons mer. Tänker OM de hittade far/son av "grannens" DNA så är ju de bekanta och då svårt att säga att deras DNA kom dit vid detta tillfälle.

Kan du förtydliga det fetade i stycket ovan? Menar du något mer eller menar du någon annans?
Citera
2018-07-17, 20:58
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Helena skulle ju sommarjobba på sjukhuset, så möjligen att hon stött på BB d.y. eftersom han jobbade där. Att dom däremot skulle ”känt” varandra låter långsökt, åldersskillnaden var väl stor.

En som däremot bör ha känt BB d.y. är självaste KM. De kommer trots allt från samma håla.

Ändå tvivlar jag starkt på att BB d.y. skulle ställa upp som städare. Det finns ett ordspråk som heter ”Blod är tjockare än vatten”. Tror det är så man ska tänka OM nu KM är gm. För jag tror inte han har förmågan att helt på egen hand få kroppen att försvinna spårlöst. OBS! Hjälpen tror jag i så fall kom från mansperson

Finns ju en del gemensamma nämnare här s.a.s. Som du nämner KM's o Bonny B's uppväxt ort. Vi har Prinsessans info om Bonny B o Erik* Fjällman* som båda jobbade som vaktmästaren på sjukhuset sommaren -92 och som ska kommit ihop sig om något som ev. kan knytas till HA's försvinnande. BW o Bonny B ska ha umgåtts enl. tråduppgifter, bl.a angående jaktintressen. BW's mamma jobbade väl också på sjukhuset. Bonny B bodde redan då, tror jag, på Bråten/Lockerud.
Citera
2018-07-17, 21:15
Medlem
[quote=dreamies|Förhöret med gossarna men det finns bara förhör från 1 av dem. Lite märkligt eller hur?
Hej hopp[/QUOTE]

Berätta för oss om Stadt istället!

Hej hopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in