2018-07-16, 23:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Som sagt helt humorlös och ingen läsförståelse. Eller tryckte du inte på spoilerknappen? Jag speglade din debatteknik.

Det gör inte ditt inlägg bättre, du visade tydligt att du vill tysta meningsmotståndare så jag förstår som sagt att den här lagen faller dig på läppen, även om du inte klarar av att bemöta argument utan att falla på eget grepp. Säger åt folk att hålla tyst i ett debattforum
Citera
2018-07-16, 23:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad är det in denna text du har svårt att förstå: "Faktum är att inga dörrar stängdes som du felaktigt påstod."?

Du tycks ha svårt att förstå eller ta till dig det enkla faktum att du har fel och jag har rätt.

Regeringen Löfven stängde genom gränskontrollerna den dörr som borgarna lämnat på vid gavel, och i det längsta vägrade att stänga. Att det sedan finns andra dörrar som anhöriginvandring ändrar inte på denna oumkullrunkeliga sanning.

Citat:
Så din teori är att det bara är politisk retorik när Löfven och flera andra inom 7K-partiet är rasister, menar du att de är så ohederliga?

Om det föll bort ett "säger att SD" efter "7K-partiet" i ditt inlägg - som annars inte är begripligt - är svaret ja. Det är politisk retorik och ohederligt så tillvida att SD gjort vad de kan för att sparka ut rasister ur sitt parti. SD:s doktrin om öppen svenskhet kan kritiseras som etnocentrisk, men är inte rasistisk.

Citat:
Och trots att du nu skiljer på politisk retorik och politisk handling så går du helt på den politiska retoriken om att dörrarna stängdes 2015 trots att invandringen fortsatte i stor skala. Du verkar ha stora svårigheter med att vara konsekvent i din retorik. Men det är kanske bara är "politisk retorik" från din sida?

Komiskt att du har teorier om "min" sida. Jag är varken ansvarig för regeringens eller borgarnas politik. Mitt konstaterande att regeringen tog ansvar för landet när borgarna fegade ur är ett enkelt konstaterande av ett historiskt faktum, inte någon retorik.
Citera
2018-07-16, 23:36
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Låter inte som NMR, men förklara gärna vad du menar.
De tyska nazisterna var öppna med att de ville förbjuda andra partier, Erdogans livstidsämbete, islamisternas orubbliga teokrati, mm. etc.

Har jag missuppfattat nåt, är det verkligen så att det endast är NMR förslaget gäller? Varför då all panik om SD, vilket var det primära jag adresserade?
Citera
2018-07-16, 23:37
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Du menar som 7K-partiet med Löfven i spetsen? De vill med detta förslag förbjuda rasistiska organisationer och de anser att deras enda politiska motståndarna är rasister.

Kan man bli mer öppet antidemokratisk än så, ja kanske om man bedriver en politik som en majoritet av folket är emot.
Jag ser allvarliga problem med hur sjuklövern missbrukat demokratin, ja.
Citera
2018-07-16, 23:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
De tyska nazisterna var öppna med att de ville förbjuda andra partier, Erdogans livstidsämbete, islamisternas orubbliga teokrati, mm. etc.

Har jag missuppfattat nåt, är det verkligen så att det endast är NMR förslaget gäller? Varför då all panik om SD, vilket var det primära jag adresserade?

Det fanns andra partier under Hitlers regim. Inte för att det är intressant i Sverige 2018. Men kämpa på.
Citera
2018-07-16, 23:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Var har han sagt det? Film, blogg eller via email? Den lokala dagstidningen är ingen verifierbar källa. Har du lust att länka en bra källa?

Menar du att nassarnas skryt i Nordfront är mer trovärdigt?
Citera
2018-07-16, 23:46
Avslutad
Hade varit liten intressant att se vad som händer med hela debatten om exempelvis Åkesson inom kort kom med ett förslag på motsvarande lagar för att försöka stoppa radikalislamistiska eller vänsterextrema rörelser. (Vilket jag tror kommer komma som förslag ändå förr eller senare).

Jag tror inte på att förbjuda bort dom heller, annat än att använda redan existerande lagar (där det är aktuellt). Hade bara varit intressant.

Hur försvarar man lagändringar mot högerextrema samtidigt som man rakt av avfärdar lagar mot övriga extremister för att vara ”odemokratiska och ett hot mot yttrandefriheten”? Men allt är väl möjligt inom politik :-)
Citera
2018-07-16, 23:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du tycks ha svårt att förstå eller ta till dig det enkla faktum att du har fel och jag har rätt.

Regeringen Löfven stängde genom gränskontrollerna den dörr som borgarna lämnat på vid gavel, och i det längsta vägrade att stänga. Att det sedan finns andra dörrar som anhöriginvandring ändrar inte på denna oumkullrunkeliga sanning.

Du har inte haft rätt i en enda sak än, du påstod att regeringen stängde massinvandringsdörren men detta är totalt fel. Massinvandringen har fortsatt trots retoriken. Ditt tjat om alliansen förändrar inte detta.

Citat:
Om det föll bort ett "säger att SD" efter "7K-partiet" i ditt inlägg - som annars inte är begripligt - är svaret ja. Det är politisk retorik och ohederligt så tillvida att SD gjort vad de kan för att sparka ut rasister ur sitt parti. SD:s doktrin om öppen svenskhet kan kritiseras som etnocentrisk, men är inte rasistisk.

Jaha så det är politisk retorik som saknar betydelse när statsministern och hela 7K-partiet anklagar SD för att vara rasister och nu vill förbjuda rasistiska organisationer, men det är inte politisk retorik när regeringen påstår sig ha stängt dörrar och massinvandringen ändå fortsätter.

Det där med konsekvent retorik är som sagt var inte din starka sida.

Citat:
Komiskt att du har teorier om "min" sida. Jag är varken ansvarig för regeringens eller borgarnas politik. Mitt konstaterande att regeringen tog ansvar för landet när borgarna fegade ur är ett enkelt konstaterande av ett historiskt faktum, inte någon retorik.

Nu behöver du kanske sova för jag har inte påstått något sådant men däremot har du som sagt var en retorik som inte håller ihop. Ena avfärdar du regeringens ord med att det bara är retorik som inte betyder något och i nästa så är det bara retoriken och inte konkreta effekter som har betydelse.
Citera
2018-07-16, 23:48
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Det fanns andra partier under Hitlers regim. Inte för att det är intressant i Sverige 2018. Men kämpa på.
De var från början öppna med att de avsåg förbjuda kommunistpartiet, samt marginalisera valda delar av befolkningen.

Man behöver beakta ett helt gäng potentiella scenarier vare sig man avser tillåta eller förbjuda organisationer efter vissa kriterier. T.ex. islams anspråk på världsherravälde: Hur länge ska man låta dem hållas innan man stampar på hejdaren?

Kan du föreställa dig andra organisationer - t.ex. nazistiska - som utgör en fara för landet i betydande grad? Det kan jag.
Citera
2018-07-16, 23:53
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Menar du att nassarnas skryt i Nordfront är mer trovärdigt?

Det är på samma nivå, minst. Fast det kommer från en förstahandskälla.
Citera
2018-07-16, 23:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag ser allvarliga problem med hur sjuklövern missbrukat demokratin, ja.

Snart finns det ingen demokrati kvar att missbruka om vi låter dem hålla på så här. Vi kan inte tillåta dem att förbjuda organisationer som har påstådda rasistiska åsikter när de samtidigt anklagar de enda politiska motståndarna för att vara rasister. Då är vi ett ytterst litet steg ifrån att stå på samma demokratiska nivå som Kina och nordkorea.

Citat:
Kan du föreställa dig andra organisationer - t.ex. nazistiska - som utgör en fara för landet i betydande grad? Det kan jag.

Det finns ytterst få nazister i Sverige så att utmåla dessa som ett demokratiskt hot är larvigt. Större hot är då islamister då de finns i betydligt större numerärer, men störst hot är 7K-partiet som vill avskaffa alla politiska motståndare som finns och fullt ut införa en enpartistat i Sverige. DÖ var illa nog men när man nu vill förbjuda det enda oppositionspartiet då har man noll respekt för demokrati.
Citera
2018-07-16, 23:55
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
De var från början öppna med att de avsåg förbjuda kommunistpartiet, samt marginalisera valda delar av befolkningen.

Man behöver beakta ett helt gäng potentiella scenarier vare sig man avser tillåta eller förbjuda organisationer efter vissa kriterier. T.ex. islams anspråk på världsherravälde: Hur länge ska man låta dem hållas innan man stampar på hejdaren?

Nej. Vare sig KP, Vänsterpartiet eller någon islamistgruppering är ett vidare hot mot landet. Det vore troligare att ryssen invaderade innan någon av dessa grupperingar försökte sig på en statskupp eller ett betydande terrorattentat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in