2018-07-16, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Det är lite förvirrande uppgifter i den länkade artikeln. Bland annat säger en person så här om sitt möte med TB: It must have been just hours before he died when we met. Svårt att veta om det går att lita på en sån uppgift. Visste personen som sa det exakt när han dog? Ville personen i fråga göra sin historia lite extra intressant genom placera den nära i tiden till TBs död? Det har genomgående varit svårt att veta när hotellet där han först bodde avses och när resorten (som jag uppfattar som ett slags finare, mer avskilt hotell där man kunde få bo i eget hus vid stranden) avses, vilket gör det svårt att värdera uppgifter som kommer fram. Det finns nån bild med TB tillsammans med ett fan (eller är det två?) som brukar sägas vara den sista bilden på TB. Andra uppgifter har menat att filmsnutten där han går med ryggsäck genom något som skulle kunna vara en hotell-lobby är den sista. En tydlig tidslinje med platser och personer för tiden i Oman skulle klargöra hur den sista tiden var.
Vad menar du för filmsnutt? Eller menar du hans sista bild på insta? Om du menar bilden så är det hemma hos honom.. Däremot efter det fotot laddar Tim (eller någon) upp 3 foton som sedan raderas.. Så märkligt..
Citera
2018-07-16, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit
Vad menar du för filmsnutt? Eller menar du hans sista bild på insta? Om du menar bilden så är det hemma hos honom.. Däremot efter det fotot laddar Tim (eller någon) upp 3 foton som sedan raderas.. Så märkligt..

Du har rätt, det är ett foto. Jag visste inte att det var hemma hos honom.
Citera
2018-07-16, 07:12
Medlem
Citat:
Okej, då är det den tidigare dokumentären. Finns på Youtube i tre delar om jag minns rätt..

Nej, det är inte i den heller (kollade just igenom den). Den är i princip samma berättelse som i True stories men utan allt det svarta och svåra. Jag tycker det är lite läskigt att jämföra dem eftersom det blir så uppenbart vad som inte berättas i youtube-dokumentären.
Citera
2018-07-16, 10:14
Medlem
Okej, då vet jag faktiskt inte.. Tim har släppt mycket material på sin kanal så kanske ligger det något där?! Jag vet iallafall att det är ett gemensamt beslut att alla ska vara med men vissa har andra jobb också..
Citera
2018-07-16, 10:47
Medlem
Citat:
Okej, då vet jag faktiskt inte.. Tim har släppt mycket material på sin kanal så kanske ligger det något där?! Jag vet iallafall att det är ett gemensamt beslut att alla ska vara med men vissa har andra jobb också..

Det stämmer ju med vad man ser i dokumentärerna av alla som hänger med honom. Jag förstår lockelsen i ett sånt erbjudande (att vara en del av teamet) men samtidigt kan jag inte riktigt förstå att man inte vill ha ett eget liv, stå på egna ben och vara självständig. Det måste bli en konstig form av beroende. Det är lättare att förstå TBs intresse av att omge sig med människor som fanns där före berömmelsen, men även för honom måste det ha blivit fråga om ojämlika relationer. Vänner ska ju helst kunna vara ärliga och inte ha eget ekonomiskt intresse i vilka beslut man fattar. Hur ska man annars kunna få kloka råd och kunna bolla problem? Dessutom ser man ju hur omgivningen har olika roller under turnéerna och emellanåt vilar de, tittar på film, sover, medan TB arbetar oavbrutet med sin dator och sedan går direkt upp på scen och sen vidare till nästa gig. För vännerna blev livet inte lika slitigt för de hade inte den arbetsbördan och inte det slutgiltiga ansvaret. Det är ju inte första gången i världshistorien det uppstår en sån sluten grupp runt en artist och det verkar alltid vara artisten som far mest illa.
Citera
2018-07-16, 13:30
Medlem
Citat:
Det stämmer ju med vad man ser i dokumentärerna av alla som hänger med honom. Jag förstår lockelsen i ett sånt erbjudande (att vara en del av teamet) men samtidigt kan jag inte riktigt förstå att man inte vill ha ett eget liv, stå på egna ben och vara självständig. Det måste bli en konstig form av beroende. Det är lättare att förstå TBs intresse av att omge sig med människor som fanns där före berömmelsen, men även för honom måste det ha blivit fråga om ojämlika relationer. Vänner ska ju helst kunna vara ärliga och inte ha eget ekonomiskt intresse i vilka beslut man fattar. Hur ska man annars kunna få kloka råd och kunna bolla problem? Dessutom ser man ju hur omgivningen har olika roller under turnéerna och emellanåt vilar de, tittar på film, sover, medan TB arbetar oavbrutet med sin dator och sedan går direkt upp på scen och sen vidare till nästa gig. För vännerna blev livet inte lika slitigt för de hade inte den arbetsbördan och inte det slutgiltiga ansvaret. Det är ju inte första gången i världshistorien det uppstår en sån sluten grupp runt en artist och det verkar alltid vara artisten som far mest illa.
Jag förstår precis hur du menar.. Men dem har ju som sagt andra jobb också, vissa har familjer och att jobba med Tim var nog mer än ett jobb iom att dem varit vänner sedan barn. Men det gör inte förhållandet djupare på något sätt egentligen. Jag reagerar så starkt på när Tim berättar om att han läser Carl Jung för någon av vännerna (vem?) och jag reagerar på hur 'samtalet' var så stelt och monologt, inget intresse alls från hans som lyssnar, tror till och med att han sitter med mobilen samtidigt..
Min spontana reaktion när tum berättar var att jag blev glad för att han söker svar och vill utvecklas men ingen reaktion alls från vännen. Det är enormt stort att se någon som mår dåligt ta ansvar och söka svar! Det var under 'The crowning of prins Liam' och dem bor i en buss, hur har han ens missat att Tim läser en bok i iver helt utan att fråga vad han läser?! Hur kan man ha ett så stort ointresse av en vän man bor med? 'Nu har du fått frid' skriver Bryshorna, men ingen av dem tar på sig någon slags skuld alls, hela True Stories är vinklad för att alla ska se hur ingen lyssnar på Tim, så konstigt att ingen av dem skäms ens lite. 'frid' låter ju som att Tim fightas med demoner i flera år så varför anställer man inte en vägledare/psykolog/andlig guide eller liknande?! Visste dom att han mått dåligt så vill jag gärna tro att dem skulle agera på ett eller annat sätt.. Om inte är det ett tecken på att det inte var en djup vänskap.
Citera
2018-07-16, 14:06
Medlem
Citat:
Jag förstår precis hur du menar.. Men dem har ju som sagt andra jobb också, vissa har familjer och att jobba med Tim var nog mer än ett jobb iom att dem varit vänner sedan barn. Men det gör inte förhållandet djupare på något sätt egentligen. Jag reagerar så starkt på när Tim berättar om att han läser Carl Jung för någon av vännerna (vem?) och jag reagerar på hur 'samtalet' var så stelt och monologt, inget intresse alls från hans som lyssnar, tror till och med att han sitter med mobilen samtidigt..
Min spontana reaktion när tum berättar var att jag blev glad för att han söker svar och vill utvecklas men ingen reaktion alls från vännen. Det är enormt stort att se någon som mår dåligt ta ansvar och söka svar! Det var under 'The crowning of prins Liam' och dem bor i en buss, hur har han ens missat att Tim läser en bok i iver helt utan att fråga vad han läser?! Hur kan man ha ett så stort ointresse av en vän man bor med? 'Nu har du fått frid' skriver Bryshorna, men ingen av dem tar på sig någon slags skuld alls, hela True Stories är vinklad för att alla ska se hur ingen lyssnar på Tim, så konstigt att ingen av dem skäms ens lite. 'frid' låter ju som att Tim fightas med demoner i flera år så varför anställer man inte en vägledare/psykolog/andlig guide eller liknande?! Visste dom att han mått dåligt så vill jag gärna tro att dem skulle agera på ett eller annat sätt.. Om inte är det ett tecken på att det inte var en djup vänskap.

Du sätter fingret på det som jag tror var det största problemet för Tim.
Jag tror att han var rädd för att vara ensam och då ensam med sina mörka tankar. Men han var ju som sagt ensam trots vännerna. Det gav honom en falsk illusion av att han inte var det tror jag då.
Vännernas starka inlägg om Tim på insta är kanske ett sätt att blotta sina skuldkänslor utan att rakt ut skriva det?
Jag skulle hellre skriva kompisar då jag tycker att det är skillnad mellan kompisar och vänner.
Citera
2018-07-16, 15:14
Medlem
Citat:

Håller med. Måste varit en väldigt märklig dynamik mellan alla "brysh" och Tim. Från början fungerade det nog bra, när vänskapen ännu inte drabbats av ekonomiska och status-intressen osv.

Måste känts jävligt äckligt efter ett tag dock. Ens "vänner" är snälla (iaf till viss del) för att få något av en. Detta genomsyrar nog de allra flesta relationer, ibland, men tänk att ha det så konstant.

Varje råd, varje diskussion, så finns det dels ekonomiska men även hela livsstils-incitament att svara på ett visst sätt osv. Fyfan.

Minns att någon tidigt i tråden nämnde att Tim blivit förrådd av någon brysh, hyfsat nära hans bortgång. Typ legat med hans brud/ex eller något. Vad vet vi om det? Bara skitsnack?
Citera
2018-07-16, 16:08
Medlem
Rättar mig själv här. Jag såg True Stories igen och såg att personen faktiskt svarar och menar att det är 'stort' att ha hittat sin personlighetstyp (introvert) och det var ju positivt..
Citera
2018-07-16, 16:12
Medlem
Minns att någon tidigt i tråden nämnde att Tim blivit förrådd av någon brysh, hyfsat nära hans bortgång. Typ legat med hans brud/ex eller något. Vad vet vi om det? Bara skitsnack?[/quote]

Sveket har jag missat, det kanske kan ha spelat roll. Eller det kanske var jättelängesen? Att sånt händer i en miljö med mycket party och alkohol måste ju nästan vara mer regel än undantag.
Citera
2018-07-16, 17:38
Medlem
Citat:

Jag tror nog att de flesta av hans närmaste tampas med en hel del känslor kring det som hänt och jag tror inte att någon skulle skriva i ett inlägg på Instagram t ex att de har skuldkänslor. Varför skulle de det? Och gissa hatdrevet det skulle ge mot dem i så fall.
Citera
2018-07-16, 17:45
Medlem
Citat:
Minns att någon tidigt i tråden nämnde att Tim blivit förrådd av någon brysh, hyfsat nära hans bortgång. Typ legat med hans brud/ex eller något. Vad vet vi om det? Bara skitsnack?

Det var ju en av de i "entouraget" som helt plötsligt försvann under en tid. Har ingen aning om det hade med något svek att göra dock, har inte läst om något sådant. Kan det vara det du tänker på?
Senast redigerad av Wanderer2018 2018-07-16 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in