2018-07-16, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Det där har retts ut både på Flashback och i doktorsavhandlingar, det där om skillnaden mellan västerländsk och österländsk kultur.

Främst handlar det om dominering av andra folkslag. När folkgrupper krigar mot varandra så är det vanligt att man våldtar den andra gruppens kvinnor, det görs i alla krig i världen, ibland har det till och med uppmuntrats (som tex Rysslands invasion av Tyskland). När babben skriker till dig att han ska våldta din mamma så är det helt enkelt för att visa sig stark och överlägsen dig.

Så i blattarnas huvuden är det ständig konflikt och krig och dominans över andra är det bästa maktverktyget.

Det känns tryggt med det nya Sverige..

Det låter dessutom så jävla efterblivet, att de framstår som psykopatiska clowner.
Citera
2018-07-16, 14:28
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Så i blattarnas huvuden är det ständig konflikt och krig och dominans över andra är det bästa maktverktyget.

Det låter dessutom så jävla efterblivet, att de framstår som psykopatiska clowner.
Det kommer av den mentala retardation som inympats medelst generationers kusingiften.
Citera
2018-07-16, 14:34
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Lite löjligt med tomma hot. Jag har bara sagt jag ska knulla någons mamma en gång och då gjorde jag det.

Men ja som någon var inne på så är ju familjen viktigare inom de flesta andra kulturer. Det är ju inte bara araberna iallafall. Spanjorer och latinamerikaners förolämpningar har också ofta med din mamma att göra.

Juggar älskar svordomar som involverar antagonistens morsa med.

I kort och gott kan vi säga att alla förutom skandinavier är besatta i att knulla andras morsor.

Är det månne därför man ser MILF-porr överallt?
Citera
2018-07-16, 14:41
Medlem
Citat:

I blattars huvuden så är det konstant krig och dominans. Det är väl inget konstigt egentligen? De kommer från regioner som sedan urminnes tider präglas av dominans och krig. De flesta blattar tycker att vi svenskar är obegripliga då vi är i majoritet men ändå kuvar oss själva. För dem är det självklart att majoriteten förtrycker minoriteten. I och med att blattarna är i minoritet i Sverige så känner de sig också hotade och de känner att de måste hävda sig. Det är därför som de kan ha dålig attityd gentemot svenskar.
Citera
2018-07-16, 14:42
Medlem
Citat:
Är det för att deras egna mammor redan är färdigknullade av hela släkten eller så fula att de måste ge sig ut på jakt efter andras mammor att hota att knulla?

Är det deras primitiva hjärnor som går på intellektuellt högvarv? Den ultimata förolämpningen kanske, från deras synvinkel.

Hela mitt liv har jag upplevt, hört och läst det i samband med blatteriet, och en mer invandrad språkmening och kulturyttring för det nya spännande Sverige är svårt att hitta.

Vad är era teorier? Har ni själv blivit ärade med ett hot om att er mamma ska knullas? Hur upplever ni invandrarnas generella språkbruk?
Mammor i arabiska samhällen höjer medvetet äldste sonen till himlen. Som ett sätt att skaffa sig skydd gentemot andra män. Mamman använder sonen som ett skydd mot maken- som har rätt att gifta sig med andra kvinnor. Oavsett orsakerna, ska man inte tolerera sådant språkbruk och inte låta det bli normaliserat i samhället. Här är vi civiliserade!
Citera
2018-07-16, 14:51
Medlem
Medicinens avatar
Hur man svär och förbannar folk skiljer sig ganska mycket på olika håll i världen.
I Sverige svär man mycket över helvetet och alla som bor där, som Satan, Djävulen osv. Vi använder oftast nedsättande ord om den vi vill förbanna, som hora, bög, idiot.
I latinska länder svär man ofta över Jesus och hans mamma. Ska man förbanna någon så ska man säga något nedsättande om de man håller av, som mamma eller syster.
Hur de svär och förbannar i Mellanöstern vet jag inte, men de jag känner svär väldigt lite. Kanske de lär sig när de kommer hit?

Det jag tänker mest på är WM final 2006. Det är Zidanes sista match innan ”pension”, Matterazzi talar illa om hans syster och han skallar Matterazzi i bröstet och får rött kort...
https://youtu.be/vF4iWIE77Ts
Citera
2018-07-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Det absolut vidrigaste du kan säga till någon annan just att man ska knulla dennes mamma. Det är den absoluta förnedringen eftersom mamman är ofta den absolut viktigaste personen i ens liv. Franförallt för män.
Med andra ord den ultimata dissen
Den förklaringen har jag också kommit fram till som rimlig.
Det blir därför obegripligt komiskt i vår kultur med "mammaknullare" och inget vare sig förnedrande eller hotfullt
Citera
2018-07-16, 16:32
Medlem
M829A3s avatar
Blattarna härstammar från kulturer där kvinnors sexuella återhållsamhet gentemot främlingar ses som mycket viktigt för familjen som hon tillhör (därav tvånget för deras kvinnor att klä sig som ringvålnader),och att hävda att en närstående kvinna särat på benen för en främling ses således som en mycket grov förolämpning för alla som har den kvinnan som närstående.
Citera
2018-07-16, 16:35
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
De är onekligen besatta av att knulla okända eller hota att göra det. Inavlade trashjärnor med koranen som ledstjärna.

Står det nåt om ”knullhot” i den skriften?
Eller är det en fri tolkning?
Citera
2018-07-16, 19:01
Medlem
Det är en retorik från hemlandet tror jag. I Mellanösterns kultur så har modern en stark roll på sitt vis och att vara respektlös mot någons mamma är liksom en "big deal".

Ni kanske kommer ihåg när den nordafrikanske fotbollsspelaren Zidane skallade en motståndare på planen som hade sagt något med hans mamma.
Citera
2018-07-16, 23:03
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det är en retorik från hemlandet tror jag. I Mellanösterns kultur så har modern en stark roll på sitt vis och att vara respektlös mot någons mamma är liksom en "big deal".

Ni kanske kommer ihåg när den nordafrikanske fotbollsspelaren Zidane skallade en motståndare på planen som hade sagt något med hans mamma.

Det var Zidanes syster Matterazzi var sugen på och kallade henne hora.

Zidane är född i Marseille 1972 av föräldrar som kommit dit från Algeriet 20 år tidigare. Om man är från Nordafrika då? Nja, skulle jag säga.

Så här var det:
Marco Matterazzi was constantly tugging Zidane's shirt. Zidane responded "if you want my shirt so much, i'll give it to you after the match." To this Matterazzi replied-"I'd prefer your whore of a sister", using the Italian word "puttana", meaning whore or tart.
Citera
2018-07-17, 02:17
Bannlyst
Blodskam i den arabiska kulturen är naturligt. I Vår civiliserade värld är blodskam något man undviker, för det skapa invinder som är missfoster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in