Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
Tittade just om en massa gamla debatter gällande flyktingfrågan på Youtube. I ett avsnitt så var en Afrikan med som tagit båten. Han hade inte förstått för en mitt på havet att det kunde vara farligt. Troligtvis är det en blandning av folk som flyr för sina liv och tar de risker de medföljer och ekonomiska migranter som inte har en aning om riskerna (givetvis kan de i första kategorin vara lika ovetande om risker). Det är den senare kategorin som jag inte kan greppa att de hanterats så slapphänt av våra politiker och myndigheter. Har inte sett några siffror på hur många av flyktingarna som är ekonomiska migranter. Finns det någon sådan statistik? Magkänslan säger att de är väldigt många.
Nästan alla är det, 95% är ekonomiska migranter. Det finns många källor om det här på I&I. Självaste FN och SVT har erkänt det.
Jag misstänker att deras bristande konsekvensanalysförmåga har genomslag i det mesta de företar sig, inte bara när de begår brott. Förklaringen som vänsterblivna kör med att de är desperata köper inte jag. Även desperata människor brukar kunna tänka och vara medvetna om troliga konsekvenser, i synnerhet om det är en planering som sträcker sig över flera veckor och ingenting som sker i stundens hetta. Sverige och Tyskland sänder ut starka signaler till hela världens välfärdstörstande och kaosande individer. Som grupp betraktat fungerar de inte som oss. Denna skit är dömd att misslyckas.