2018-07-16, 16:19
Medlem
LaScalas avatar
De hann inte fram till båtarna ens.
Eftersom dubbelt så många dött i öknen på väg till Libyen än på Medelhavet så undrar jag om de verkligen inte fattar vilka risker dom tar?

Åtta migranter, varav sex barn, har
hittats döda i ett lastbilssläp i
Libyen efter att ha kvävts av
bensinångor medan de gömde sig,
rapporterar Reuters.

Ytterligare 90 migranter, samtliga
i kritiskt tillstånd, räddades från
containern och fördes till sjukhus.

Migranterna, som bl.a. kom från
Pakistan och Bangladesh, befann
sig i en kyld container ämnad för
transport av kött och fisk.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/131.html
Senast redigerad av LaScala 2018-07-16 kl. 16:23.
Citera
2018-07-16, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eftersom dubbelt så många dött i öknen på väg till Libyen än på Medelhavet så undrar jag om de verkligen inte fattar vilka risker dom tar?

rapporterar Reuters.

Såklart de luras, båda vad gäller riskerna och säkerheten under resan, samt möjligheterna när de kommer fram till Europa. Det hela ses bara som en affärsidé för smugglarna.
Citera
2018-07-16, 16:25
Medlem
De som säger att alla som flyr inte behöver det utan bara gör det för att få bidrag borde läsa det här, vem som helst förstår att man inte gör sånt för att det är kul.
Citera
2018-07-16, 16:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

rapporterar Reuters.

Dags att slå upp de där asyllägren omdedelbart, så slipper folk dö och vi slipper få hit dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
De som säger att alla som flyr inte behöver det utan bara gör det för att få bidrag borde läsa det här, vem som helst förstår att man inte gör sånt för att det är kul.

De riskerar det ju för alla bidragen här i norr. De hade tydligen pengar till smugglarna.
Citera
2018-07-16, 16:37
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:

Klart det inte är kul, men med tanke på att de har råd att betala stora summor för att bli smugglade så hade de troligtvis klarat sig i vilket fall. De vill ha det bättre än vad de har, svårare än så är det inte. En livstidsgaranti av bidrag och välfärd, tror ganska många skulle riskera en jobbig resa för det.
Citera
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:

Vad flyr dom ifrån då? det är väl inte krig i Pakistan och Bangladesh?
Citera
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Stäng dörrarna igen då, jobbet är ju inte klart för fan.
Citera
2018-07-16, 16:47
Medlem
LaScalas avatar
Dom borde ju nås av nyheterna att 30 000 dött i öknen och att 20 000 drunknat på Medelhavet. Vet inte om jag kom ihåg rätt siffror nu men nånting ditåt är det väl?
Anhöriga till de dom som aldrig kom fram och som sitter och väntar på europabiljetten för resten av familjen borde väl reagera? Var tog han vägen?
Aldrig att nån skulle kunna få mej att krypa in i en container med hundra andra även om jag trodde det skulle regna guld över mej i Europa.
Kunde dom inte ha satsat sina slantar på nåt bättre? Preventivmedel t ex.
Citera
2018-07-16, 17:07
Medlem
krautbrains avatar
Tittade just om en massa gamla debatter gällande flyktingfrågan på Youtube. I ett avsnitt så var en Afrikan med som tagit båten. Han hade inte förstått för en mitt på havet att det kunde vara farligt. Troligtvis är det en blandning av folk som flyr för sina liv och tar de risker de medföljer och ekonomiska migranter som inte har en aning om riskerna (givetvis kan de i första kategorin vara lika ovetande om risker). Det är den senare kategorin som jag inte kan greppa att de hanterats så slapphänt av våra politiker och myndigheter. Har inte sett några siffror på hur många av flyktingarna som är ekonomiska migranter. Finns det någon sådan statistik? Magkänslan säger att de är väldigt många.
Citera
2018-07-16, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tittade just om en massa gamla debatter gällande flyktingfrågan på Youtube. I ett avsnitt så var en Afrikan med som tagit båten. Han hade inte förstått för en mitt på havet att det kunde vara farligt. Troligtvis är det en blandning av folk som flyr för sina liv och tar de risker de medföljer och ekonomiska migranter som inte har en aning om riskerna (givetvis kan de i första kategorin vara lika ovetande om risker). Det är den senare kategorin som jag inte kan greppa att de hanterats så slapphänt av våra politiker och myndigheter. Har inte sett några siffror på hur många av flyktingarna som är ekonomiska migranter. Finns det någon sådan statistik? Magkänslan säger att de är väldigt många.

Nästan alla är det, 95% är ekonomiska migranter. Det finns många källor om det här på I&I. Självaste FN och SVT har erkänt det.

Jag misstänker att deras bristande konsekvensanalysförmåga har genomslag i det mesta de företar sig, inte bara när de begår brott. Förklaringen som vänsterblivna kör med att de är desperata köper inte jag. Även desperata människor brukar kunna tänka och vara medvetna om troliga konsekvenser, i synnerhet om det är en planering som sträcker sig över flera veckor och ingenting som sker i stundens hetta. Sverige och Tyskland sänder ut starka signaler till hela världens välfärdstörstande och kaosande individer. Som grupp betraktat fungerar de inte som oss. Denna skit är dömd att misslyckas.
Citera
2018-07-16, 17:20
Medlem
Mad monks avatar
Löfven kallar det humant så lugn nu.
Citera
2018-07-16, 17:23
Medlem
Skulden ska läggas på hela Europas godhetselit, som lockar ut folk i livsfara som inte har i Europa att göra. Det är höjden av cynism. Idioter som Annie Lööf, Romson, Löfvén, Schyffert, Veronica Palm och tusentals andra slaktare. De har blod på sina händer. Jag äcklas över dessa inhumana mördare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in