2018-07-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan du beskriva ursprungliga hårfärgen på den tunna lilla gubben, rakt, lockigt hår?

Stripigt grått. Väldigt udda gubbe vill jag påstå.
Citera
2018-07-16, 11:23
Medlem
Var tvungen att kolla på SR sida om HA. Förhöret med gossarna men det finns bara förhör från 1 av dem. Lite märkligt eller hur? Sen satt de i bilen från 01:50 till 03:00 så det är ju ingen direkt prat 10min för att senare hoppa ur? Sen tycker jag att det är märkligt att hon med hunden inte såg denna bil som de såg vid två tillfällen. Som sagt lite märkligt något som inte stämmer.....

Hej hopp
Citera
2018-07-16, 12:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
För att jag vet att HA s DNA fanns i bilen. MEN jag säger inte att jag tror det var han som gjorde det. Men att han sedan hjälpte till att frakta bort henne det tror jag. Japp han bodde i Braxbolet där han senare brändes inne. Vem som gjorde det har ni väl också koll på ni som känner familjen så bra!

Hej hopp

Det var ingen dålig "insider information" du fått. Officiellt så stod det i tidningarna kring oktober 2010 att de inte hittat något av intresse i bilen. Som kan förstås så låter det ju lite märkligt att de skulle gå ut med en lögn, kaske bättre isf att de bara hållit käft om de nu ville mörka. Nu verkar onekligen polisen mer inne på "pilot"/KM? spåret. Kan dessa båda spår kombineras kanske eller har dom övergett svarttaxispåret trots DNA-spår (om nu sant)?

Hur i hela världen kom du över dessa uppgifter om DNA spår i Volvon?
Citera
2018-07-16, 13:24
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det var ingen dålig "insider information" du fått. Officiellt så stod det i tidningarna kring oktober 2010 att de inte hittat något av intresse i bilen. Som kan förstås så låter det ju lite märkligt att de skulle gå ut med en lögn, kaske bättre isf att de bara hållit käft om de nu ville mörka. Nu verkar onekligen polisen mer inne på "pilot"/KM? spåret. Kan dessa båda spår kombineras kanske eller har dom övergett svarttaxispåret trots DNA-spår (om nu sant)?

Eller hur,och att nicket vetat detta men inte skrivit något förrän Björn W börjar synas i sömmarna ordentligt.

Skulle det dock ligga något i det så är det ju mkt bättre att säga något.Lustig timing bara.
Nåväl,tiden får väl utvisa.
Citera
2018-07-16, 16:43
Medlem
Pajosvs avatar
Här är dödsannonsen ang. PR. Längst ner står det "Tänk gärna på diabetesfonden."

https://minfil.com/38Pfr4f1bc/PR.PNG
Senast redigerad av Pajosv 2018-07-16 kl. 16:57.
Citera
2018-07-16, 18:12
Medlem
Citat:
Var tvungen att kolla på SR sida om HA. Förhöret med gossarna men det finns bara förhör från 1 av dem. Lite märkligt eller hur? Sen satt de i bilen från 01:50 till 03:00 så det är ju ingen direkt prat 10min för att senare hoppa ur? Sen tycker jag att det är märkligt att hon med hunden inte såg denna bil som de såg vid två tillfällen. Som sagt lite märkligt något som inte stämmer.....

Hej hopp

Tänk på att området inte såg likadant ut då, som det gör idag. Tycker inte det är märkligt att inte Son*a (hundvittnet) såg bilen på cykelvägen. Titta på kartan så förstår du varför!

Det jag själv kan tycka är lite märkligt är att inte gossarna säger sig ha hört Helenas skrik, OM överfallet skedde vid lekplatsen (ungefär ett avstånd på 100 m). Därför kanske överfallet sker längre bort från deras position?
Citera
2018-07-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Som sagt jag skriver inte saker utan att jag är 100% säker. Vad som står i tidningen känns inte som något att helt lita på. En tidning kan skriva vad som hellst bara de säljer. VA har polisen sagt att det är KM som är GM?
Tror inte de har övergett DNA spåret i bilen. Är ju enda DNA spår de har.

Hej hopp
Citera
2018-07-16, 18:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Tänk på att området inte såg likadant ut då, som det gör idag. Tycker inte det är märkligt att inte Son*a (hundvittnet) såg bilen på cykelvägen. Titta på kartan så förstår du varför!

Det jag själv kan tycka är lite märkligt är att inte gossarna säger sig ha hört Helenas skrik, OM överfallet skedde vid lekplatsen (ungefär ett avstånd på 100 m). Därför kanske överfallet sker längre bort från deras position?

Den vita bilen var synlig på cykelvägen mellan ca.kl 02:30- 02:45, men tidsangivelsen spretar i media, det finns även uppgift på att bilen sågs passera någon gång mellan kl. 02:30 - 03:00. Hundvittnet gick ut med hunden ca. 02:15 / 02:20 och kom hem igen 02:30 så hon missade bilen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-16 kl. 19:22.
Citera
2018-07-16, 20:59
Medlem
Citat:
Så kan det säkert vara. Problemet är att 92 kände jag inte "taxigubben" därför svårt att veta hur han såg ut.

Japp. Men som sagt det vet ni väl? Vilken familj jag "surrar" om? Vad är det som är oklart?

På vilket sätt närmar menar du? Jag vet att de hittade HA s DNA i bilen. MEN jag vet inte om de hittade någons mer. Tänker OM de hittade far/son av "grannens" DNA så är ju de bekanta och då svårt att säga att deras DNA kom dit vid detta tillfälle.

Hej hopp

Istället för dina själva Hej hopp så berätta vilka förvånande idéer du vill skita dig ur med. Den här sk. tråden är en plats för trådskrivarna själva. Här kan dom genom sina uppdiktade historier om Helenas försvinnande få hjälp med sitt mindervärdighetskomplex.
DNA kan som längst överleva något år i en bilmiljö. Ni härinne försvårar möjligheten att lösa fallet genom era vilda fantasier.
Citera
2018-07-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn

Vittnet säger att skriken hörs närmre ekuddenvägen...
Citera
2018-07-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Stripigt grått. Väldigt udda gubbe vill jag påstå.
Han hette typ Lars-erik 'lasse" Andersson eller nåt liknande. Kallades "lill-lasse" i skolan om jag inte missminner mig. Bodde senast jag hörde nåt på Ullerås ålderdomshem i ullervad.
Citera
2018-07-17, 04:21
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Han hette typ Lars-erik 'lasse" Andersson eller nåt liknande. Kallades "lill-lasse" i skolan om jag inte missminner mig. Bodde senast jag hörde nåt på Ullerås ålderdomshem i ullervad.

Måste bara flika in här ang taxi-gubben lite.
Det fanns ju en annan gube som körde "svart-taxi" ,även mot betalning på lite mer osmakliga
vis av stackars hjälplösa tjejjer som inte måsse alls bra. En ros-vit buss.
Han hette oxå L@sse och bodde i anknytning till Ullerås- men det måste väl vara en helt
annan person ni menar.
Och hans buss tror jag finns kvar utanför stan.

Men har för mig han bodde på Lockerud då HA försvann.
Om han inte han flytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in