2018-07-14, 19:49
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Några biverkningar?
Hört att det ska ha snabb effekt mot ångest-tillstånd ( till skillnad mot ssri å dyl )

Den största biverkningen är viktuppgång, man får ett riktigt matsug som är svårt att stå emot och man äter ofta och mycket utan att man märker av det själv. Effekten kommer efter circa 1-2 timmar.
Citera
2018-07-14, 19:52
Medlem
Jag äter zyprexa då jag har vanföreställningssyndrom.
Den fungerar riktigt bra. Gillar inte grejen med att äta massa mediciner om man inte behöver, men den är dunder!
Jag har utvecklat psykoser pga hög stress, depression & trauman samt ångest, men jag känner mig hel med medicinen. Inte alls ångest på samma sätt, den känns normal i kombination med medicin.
Ett exempel på att den verkligen fungerar är att jag hela mitt liv gått med smink då jag har har akne och akneärr - detta har bidragit till social fobi. Men efter någon vecka på zyprexa gick jag ut OSMINKAD! Har sedan tonåren aldrig gjort detta. Så den fungerar riktigt bra. Du borde absolut prova
Citera
2018-07-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Den största biverkningen är viktuppgång, man får ett riktigt matsug som är svårt att stå emot och man äter ofta och mycket utan att man märker av det själv. Effekten kommer efter circa 1-2 timmar.
Jobbigt om man skulle behöva lägga på sig en massa...
Citera
2018-07-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrasterr
Jag äter zyprexa då jag har vanföreställningssyndrom.
Den fungerar riktigt bra. Gillar inte grejen med att äta massa mediciner om man inte behöver, men den är dunder!
Jag har utvecklat psykoser pga hög stress, depression & trauman samt ångest, men jag känner mig hel med medicinen. Inte alls ångest på samma sätt, den känns normal i kombination med medicin.
Ett exempel på att den verkligen fungerar är att jag hela mitt liv gått med smink då jag har har akne och akneärr - detta har bidragit till social fobi. Men efter någon vecka på zyprexa gick jag ut OSMINKAD! Har sedan tonåren aldrig gjort detta. Så den fungerar riktigt bra. Du borde absolut prova
Härligt att den funkar för dig
Vilken dos äter du?
Biverkningar? Viktuppgång?
Citera
2018-07-14, 20:00
Avslutad
Citat:
Ok, så du menar du har flera personer i din närhet som tar dessa mot psykoser/bipolär och att de får dessa extrapyramudala biverkningarna?
Bara så jag fattar dig rätt...

Ja, exakt.

Vill inte skrämmas, men tycker inte man ska ta dem lättvindigt heller.
Citera
2018-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, exakt.

Vill inte skrämmas, men tycker inte man ska ta dem lättvindigt heller.
Jag är beredd att prova dom! Helt klart! Min ångest är förlamande och gör livet ovärdigt!
Citera
2018-07-15, 01:06
Avslutad
Citat:
Jag är beredd att prova dom! Helt klart! Min ångest är förlamande och gör livet ovärdigt!

Kan förstå det, ångest kan verkligen vara vidrigt och förstöra så mycket.
Citera
2018-07-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Kan förstå det, ångest kan verkligen vara vidrigt och förstöra så mycket.
Vad jag förstått så tar man lägre doser vid ångest... så man får börja lite försiktigt och se. Känns som jag testat allt annat och att detta är mitt sista kort, typ
Citera
2018-07-16, 00:30
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Vad jag förstått så tar man lägre doser vid ångest... så man får börja lite försiktigt och se. Känns som jag testat allt annat och att detta är mitt sista kort, typ

Det är nästan 100% chans på att du kommer att lägga på dig vikt iaf, så om du nojar över det är det en dålig idé!
Citera
2018-07-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Det är nästan 100% chans på att du kommer att lägga på dig vikt iaf, så om du nojar över det är det en dålig idé!
Nästan så jag e beredd att ta det..
Går ALLA upp i vikt av Zyprexa? Även i lägre doser?
Citera
2018-07-16, 11:18
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Nästan så jag e beredd att ta det..
Går ALLA upp i vikt av Zyprexa? Även i lägre doser?

I princip ja. Det finns säkert enstaka som inte går upp, eller som inte går upp så mkt. Men testa. Du går ju ner igen om du slutar ändå
Citera
2018-07-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
I princip ja. Det finns säkert enstaka som inte går upp, eller som inte går upp så mkt. Men testa. Du går ju ner igen om du slutar ändå
Har du ätit dom??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in