2018-07-11, 14:37
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
https://www.na.se/logga-in/fick-vansinnesutbrott-i-lyxfallan-nu-ska-kronofogden-salja-jespers-hastar-har-lite-gett-upp

Fick vansinnesutbrott i Lyxfällan – nu ska Kronofogden sälja Jespers hästar: "Har lite gett upp"

Och så här gick det...

https://www.expressen.se/dinapengar/lyxfallan-grep-in-sen-forlorade-jesper-hem-hastar-och-flickvan/
Citera
2018-07-15, 18:22
Medlem
Säga vad man vill om Lyxfällan, men en sak har observerats genom åren.

Alla i programmet verkar ha det väldigt rent hemma.
Om man bortser från väggorden, så är det oftast modernt inrett!

Inga direkta WT-hem, med nött hörnsoffa i skai, furubord med vaxduk, gamla slitna trasmattor, bilder på barnen i vardagsrummet etc.
Ej heller deltagare som vore rena fallet för Rent Hus.
Citera
2018-07-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Och så här gick det...

https://www.expressen.se/dinapengar/lyxfallan-grep-in-sen-forlorade-jesper-hem-hastar-och-flickvan/
Ett av dom mest minnesvärda avsnitten jag minns helt klart. Dock visste man ju att han ändå skulle tvingas sälja hästarna till slut. Dock tråkigt att flickvännen drog.

Sedan är det fascinerande att han säger sig vara tacksam över hjälpen han fick trots utbrottet.
Citera
2018-07-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Här har du några citat från varje deltagare i artikeln. Allt är inte med men det mest intressanta, eller kanske ska man säga det minst ointressanta, är iallafall med.

Nikki: Blev lovad jobb i tv – som inte fanns

Florence: Förlorade deposition – hyresvärd såg katt i TV3

Linus: TV3:s miss: ”Jag har inga katter”

Christoffer och Sanne: Spelade bort en halv miljon på en timme: ”Ångest”

Nicole: ”Lyxfällan” ordnade jobb – hon har slutat

Peder: Budget-missen: ”Räknade på fel lön”

Fredrik: ”Jag hade koll på mina tre försvunna bilar”
Smart att skylla Lyxfällan för ett jobb som inte fanns
Citera
2018-07-26, 17:43
Medlem
Den största fällan för konsumtion är reklamblad som dimper ner i brevlådan varje dag. Men för ett reklamfinansierat program är det omöjligt att ta med denna aspekten. Jag ser inte programmet speciellt ofta, men har aldrig hört programledarna att säga; sätt upp en skylt på dörren "REKLAM NEJ TACK"
Citera
2018-07-31, 19:02
Medlem
clevercashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Vilken jävla korkad familj Dick med en prick, ingen koll alls på något

Såg just repris på detta avsnitt, undrar hur det gått för dom sedan inspelningen.

Tycker inte ett dugg synd om henne, röker och dricker energidryck men kan inte köpa glass till barnen? Och har inte ens frågat vad han tjänar trots att de bor under samma tak och lever tillsammans?
Nej då får man faktiskt skylla sig själv.

Vad gäller honom.. köpa saker när man redan har skulder, redan där finner jag inga ord.

Skulle bli mycket förvånad om de fortfarande, såhär ett par år senare, är en fungerande familj!
Citera
2018-08-03, 20:47
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Den största fällan för konsumtion är reklamblad som dimper ner i brevlådan varje dag. Men för ett reklamfinansierat program är det omöjligt att ta med denna aspekten. Jag ser inte programmet speciellt ofta, men har aldrig hört programledarna att säga; sätt upp en skylt på dörren "REKLAM NEJ TACK"

Fast är det verkligen det? De där reklambladen i brevlådan brukar väl mest vara ICA blad och liknande och sådant är väl inte direkt lyxfällandeltagarnas stora problem? De köper mycket skitmat till onödigt höga priser visst...men det stora problemet ligger väl i lyxkonsumtion? Tv apparater, stereo, playstations in absurdum?

Jag kanske är fel ute här, Har ju själv haft "ingen reklam" på brevlådan de senaste 15 åren så jag ser ju inte denna reklam så ofta så det kanske inte alls är så? Och för all del, VISS inverkan har den väl annars hade ju inte företagen skickat ut den men jag får ändå en känsla av att det nog inte gör så stor skillnad på deltagarna.

Bara en reflektion.
Citera
2018-08-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Fast är det verkligen det? De där reklambladen i brevlådan brukar väl mest vara ICA blad och liknande och sådant är väl inte direkt lyxfällandeltagarnas stora problem? De köper mycket skitmat till onödigt höga priser visst...men det stora problemet ligger väl i lyxkonsumtion? Tv apparater, stereo, playstations in absurdum?

Jag kanske är fel ute här, Har ju själv haft "ingen reklam" på brevlådan de senaste 15 åren så jag ser ju inte denna reklam så ofta så det kanske inte alls är så? Och för all del, VISS inverkan har den väl annars hade ju inte företagen skickat ut den men jag får ändå en känsla av att det nog inte gör så stor skillnad på deltagarna.

Bara en reflektion.

Jag har inte heller ingen någon reklam i brevlådan sedan 10-15 år. Men, jag läser lokaltidningen på biblioteket varje dag och där brukar det följa med reklamblad någon dag i veckan. Det är alltså ElGiganten, MediaMarkt och liknande som kör med månadskostnader, räntefritt, första månaden utan kostnad och en massa annat trix. För en person som är arbetslös och saknar pengar är detta som att bli bjuden på glass eller godis. Tänk en ny TV som bara kostar 298/mån, det är ju nästan gratis? Det är ju inte mycket mer än 10 chipspåsar…klart vi ska ha en ny TV, den gamla kan vi ha i sovrummet. Samma med datorer, spelkonsoller, köksmaskiner och jag vet inte vad. Allt är nästan gratis enligt reklambladen, men slutsumman blir oftast katastrofal. För de flesta människor är detta inget problem, men för det som har figurerat i Lyxfällan så är det ett livsproblem.
Citera
2018-08-10, 15:48
Medlem
Den där Natalie. Vad ska man säga?
Bortskämda jävla snorunge!!!
Hoppas hon har fixat fast anställning annars kan jag inte tänka mig nån som anställer en sån oansvarig människa.
Citera
2018-08-23, 20:11
Medlem
VanDeKamps avatar
Jag har sett det många gånger förr och även i kvällens avsnitt. Kvinnliga deltagare som enligt uppgift lägger enorma summor på kläder, smink, hår, naglar och ögonfransar och ändå ser ut som en bortglömd påse skridskor.
Citera
2018-08-23, 20:23
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag har sett det många gånger förr och även i kvällens avsnitt. Kvinnliga deltagare som enligt uppgift lägger enorma summor på kläder, smink, hår, naglar och ögonfransar och ändå ser ut som en bortglömd påse skridskor.

Fan vad retar mig på hennes jävla liksom, liksom, liksom i varje mening. Fattar inte att sambon inte sparkar ut henne.
Citera
2018-08-24, 23:15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Ha ha! Du har så rätt! Ser allt som oftast ut som något katten spytt upp. Och vanligtvis är deras närmaste dröm att bli nagelskulptris eller "influenser" vilket är något som inte ens finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Fan vad retar mig på hennes jävla liksom, liksom, liksom i varje mening. Fattar inte att sambon inte sparkar ut henne.
Är väl klassiskt språkbruk hos deltagarna. Att de ens lyckats gå ur grundskolan är en gåta .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in