Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nej, alla människor blir inte mördare. Tack och lov.
Därför tror jag inte heller på att det är fler inblandade. Enbart en person, det är min tro.
Motivet som jag kan tänka mig är "förlorad kontroll" över LW och kanske lite mer som han kanske tycker att hon är skyldig till. T ex att han nu har fått två anmälningar på sig och den andra som hon inte drog tillbaka. En "prick i protokollet". Och kanske har hon ett finger med i spelet att HD slutligen ansöker om skilsmässa och flyttar ut? Sen kan kanske det vara någon slags svartsjuka inblandat, som droppen på kontrollförlusten som nu måste återupprättas.
Kontrollförlusten återupprättas genom att visa sin makt, genom att kanske hota och skrämma. Ibland räcker inte det. Kanske LW visade en styrka som SD inte kunde kontrollera. Han gick överstyr...
Kanske tycker han nu att han återupprättat balansen, maktbalansen är återställd.
Han ser inte ut som en förlorare....
Jag tror heller inte att det är fråga om flera GM.
Jag är mindre övertygad om SD, och det har lite med vad jag antar ligger i bakgrundsmotiv.
LW varnog överlag trevlig och väldigt utåtriktad fast hon tydligen hade egenheter som kunde reta folk rejält. En i tråden som sade sig ha jobbat med henne beskrev henne som jobbig och egenkär. Inte lite jobbig och lite egenkär, utan LW var bland de jobbigaste och mest självupptagna människor denne hade träffat. Och LW har jobbat i yrken där man vanligt råkar på människor som hardiverse problem men kollega tycker LW är bland de jobbigaste hen mött...
Mun fundering är om någon ilsknat till ordentligt om denne känt sig ignorerad eller överkörd av LW i något känslugt sammanhang. Något relationsbaserat men inte behöver vara fråga om ett sexuellt förhållande. Det skulle lika väl kunna vara en kvinna. Dock tror jag det är mindre troligt att det skulle vara arbetsplatsrelaterat, även om nu personen som skrev detta just var fd kolmega. Men på arbetsplatser brukar konflikter fångas upp innan det eskalerar till att någon har ihjäl någon annan.
En annan tanke är om någon som velat ha något seriöst förhållande tyckt sig uppmuntrad men blivit avvisad, på sätt som i ena eller andra avseendet inte var vidare snyggt.