2018-07-14, 19:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det spelar ingen roll vad Säpo, Ranstorp, Löfvén och Dunderklumpen anser, det är en svensk domstol som avgör vem som är terrorist i Sverige.

Just därför är det märkligt att folk i förhand pekar ut grupper som terroristgrupper.
De är uppenbarligen inte terrorister enligt dagens lagstiftning, men framtiden kan definitivt komma att se annorlunda ut eftersom förslaget är uppe i riksdagen.
Citera
2018-07-14, 19:43
Medlem
Givetvis. Dom har själva genom fakade terrorattacker och annat skapat, krig, fattigdom och elände samt lockande bidrag och kontant betalning med fungerande smuggelkedjor skapat ett tryck att komma till väst.

Klar som fan själv att dom inte tål någon som helst kritik med allt dom har gjort!

Ni är så jävla lurade!
Citera
2018-07-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Fast det är inte relevant just nu eftersom föreningsfriheten rent teoretiskt exkluderar nazistiska organisationer.

Enligt andra paragrafen gäller inte friheten för ”sammanslutningar vilkas verksamhet är av militär eller liknande natur eller innebär förföljelse av en folkgrupp på grund av etniskt ursprung, hudfärg eller annat liknande förhållande

Förföljelse är den systematiska negativa behandlingen av en annan individ eller grupp

Ett parti vars företrädare gång på gång döms för HMF och hatbrott ligger inte bra till inom någon form av organisationsfrihet.

Aha då är du förstås logiskt konsekvent och anser att organisationer som har företrädare som hetsar mot exempelvis vita CIS-män bör förbjudas?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
De är uppenbarligen inte terrorister enligt dagens lagstiftning, men framtiden kan definitivt komma att se annorlunda ut eftersom förslaget är uppe i riksdagen.

Det är i princip det som kritiken mot förslaget handlar om, att MJ i maktposition försvarar sin egen ställning genom att förbjuda meningsmotståndare att organisera sig genom att klassa deras organisationer som terrororganisationer.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Regeringens ståndpunkt?

Det är väl inte alldeles otroligt att MJ och Regeringen tolkar lagen som fan läser Bibeln, det finns ett egenintresse, viktigt att komma ihåg.

Korkade förslag blir också kritiserade, den här tråden är ett bevis för det.

Lägg nu ner det där pratet om arbetstagarföreningar, det är ovidkommande och rör bara till diskussionen. Håll det rent och snyggt så att folk förstår de grova dragen i problemet för MJ och hans förslag.

MJ:s förslag är inte konsekvent, missar målet och har ingenting att göra med det han egentligen vill komma åt, meningsmoståndare(åsikter).
Poängen är att regeringen vill förbjuda rasistiska organisationer, vilket till synes bryter mot organisationsfriheten, men de hänvisar förmodligen till undantagsparagrafen om förföljelse av andra etniska ursprung. Jag tror dock att förslaget är för godtyckligt och att det aldrig kommer gå igenom, som tur är. Åsiktsförföljelse är vidrigt.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Här håller jag med. Som sagt, om inte NMR vill ha en arbetarrörelse så gäller inte föreningsfriheten i här fallet (åtminstone inte enligt regeringen). Det har inte undgått någon att jag är för att begränsa eller förbjuda NMR för just våldsbrukandet, men regeringen vill förbjuda dem för att de anser att de är i position att systematiskt förfölja etniska grupper. Detta tror jag också är ett tänjande av lagens innebörd och kan därför bli väldigt svårt för regeringen att genomföra.
Är du säker på att din strävan för att förbjuda vita, rasmedvetna män att organisera sig inte på ett oegentligt sätt påverkats av judars idéer?

Jag tänker på att du som avatar har en bild på juden Dustin Hoffman från en film som regisserades av juden Mike Nichols, som skrevs av juden Buck Henry och vars filmmusik gjordes av judarna Simon & Garfunkel? Jag menar du kanske undermedvetet har tagit till dig en och annan subversiv idé...
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Det har inte undgått någon att jag är för att begränsa eller förbjuda NMR för just våldsbrukandet
Du har dock inte påvisat att Nordiska Motståndsrörelsen brukar våld på ett sätt som legitimerar ett organisationsförbud i form av terrorklassning eller dylikt. Tvärtom är det våld de brukar tämligen begränsat till nödvärn, vilket de flesta förstår som ett nödvändigt ont som måste till när vänsterextrema våldsverkare (fredliga demonstranter som du kallar dem) går till angrepp. Man har rätt att försvara sig då och det tycker du inte om.
Citera
2018-07-14, 19:48
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Aha då är du förstås logiskt konsekvent och anser att organisationer som har företrädare som hetsar mot exempelvis vita CIS-män bör förbjudas?
Nej, det anser jag inte. Men om organisationen i sig står för det och sedan uppmanar till misshandel av meningsmotståndare och vita män så ja, definitivt.
Citera
2018-07-14, 19:50
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du har dock inte påvisat att Nordiska Motståndsrörelsen brukar våld på ett sätt som legitimerar ett organisationsförbud i form av terrorklassning eller dylikt. Tvärtom är det våld de brukar tämligen begränsat till nödvärn, vilket de flesta förstår som ett nödvändigt ont som måste till när vänsterextrema våldsverkare (fredliga demonstranter som du kallar dem) går till angrepp. Man har rätt att försvara sig då och det tycker du inte om.
Nödvärn är absolut okej men tror man att det är allt NMR sysslar med så är man fel ute. Varför åker man annars till en demonstration med knogjärn, gasflaskor, stavar och bengaliska eller?
Citera
2018-07-14, 19:52
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Är du säker på att din strävan för att förbjuda vita, rasmedvetna män att organisera sig inte på ett oegentligt sätt påverkats av judars idéer?

Jag tänker på att du som avatar har en bild på juden Dustin Hoffman från en film som regisserades av juden Mike Nichols, som skrevs av juden Buck Henry och vars filmmusik gjordes av judarna Simon & Garfunkel? Jag menar du kanske undermedvetet har tagit till dig en och annan subversiv idé...
Jag vill inte förbjuda någon med åsikter att organisera sig, jag vill förbjuda våldsorganisationer.

Och ja, flera av mina förebilder är judar. Jag tror således inte på dylika konspirationer.
Citera
2018-07-14, 19:54
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Det är i princip det som kritiken mot förslaget handlar om, att MJ i maktposition försvarar sin egen ställning genom att förbjuda meningsmotståndare att organisera sig genom att klassa deras organisationer som terrororganisationer.
Regeringen vill dock inte terrorklassa någon organisation såvitt jag är informerad. De verkar enbart vara intresserade av att bannlysa rasistiska grupperingar. Där faller deras förslag eftersom det strider mot flera stadgar.
Citera
2018-07-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Men en kraftig majoritet av alla SDare älskar ju Putin, även Trump har uttryckt sin beundran, det är ett sådant samhälle de verkar vilja ha?

Trollnonsens, rent påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in