2018-07-14, 16:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Som jag har svarat innan och kommer att fortsätta svara. Förbjud dem med.

Det blir lite tokigt att förbjuda båda, motsägelsefullt.

Att idag förbjuda vissa organisationer leder sannolikt till att fler organisationer på sikt kommer att förbjudas. Finns ingen gräns för var det slutar.
Citera
2018-07-14, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag pratar inte om våldet som legitimiseras, jag pratar om våldet som används. Eller menar du att det är nödvärn att storma en fredlig demonstration och slåss samt kasta gasflaskor?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antirasistdemonstrationerna_i_Kärrtorp_2013

Läs gärna under fliken ”första demonstrationen och attacken”. Flera av de högst uppsatta NMR-medlemmarna närvarade under detta. Här var det demonstranterna som använde nödvärn (förutom en som knivhögg en nazist och häktades för detta).

Är detta brukande av nödvärn av NMR?

Totalitära djävel där. Spelar ingen roll. Häkta enskilda NMR-folk som angriper, för all del, men det är frihetskvävande pack som du som borde låsas in samtidigt som goda NMR går fria. De har inte förverkat någon rätt. Det är deras rätt att fortsätta vara fria. Jag är dock storsint och så pass självsäker att sådana som du må hållas. Spy ut din skit du, varsågod!
Citera
2018-07-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Ungefär så, ordalydelsen kan variera men betydelsen är glasklar.

Jag har redan länkat denna, och förklarat flera gånger vad jag menar. Får jag föreslå att du läser in dig på diskussioner du deltar i, samt ser till att ha vedertagna begrepp klara för dig? Jag har annat för mig än att undervisa dig.

Varför tar du inte upp detta stycke från Wikipedia-artikeln?

Citat:
Ordet rasism kan i många fall användas i överförd mening, exempelvis baserat på hudfärg, kultur, art eller härstamning. Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör.

Du förstår verkligen inte att du står i det sluttande planet?
Citera
2018-07-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du ifrågasatte att jag kunde hänvisa till ledande experter. Jag pissade dig i ansiktet genom att referera till juridikprofessor Joakim Nergelius och yttrandefrihetsexperten Nils Funcke. Vill du ha fler namn, knallkork?

Du pissade på dig själv, igen, genom att hänvisa till två personer som uttalar sig om något jag inte påstått något om.
Ja, kan du inte hänvisa till fler som varnar för saker jag inte uttalat mig om?
Citera
2018-07-14, 16:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Så du tycker att det hade varit synd om man avslöjat idioten som körde lastbil på Drottninggatan i Stockholm? Du tycker att man ska välkomna och tillåta organisationer som vill trycka ner andra?

Det är sjuklövern som har skapat förutsättningar för motvikten nazism att växa fram genom sin extrema invandringspolitik. En extrem föder en annan.

Om det ska vara tillåtet att i organiserad extrem form försvara massinvandringen måste det vara tillåtet med motsatsen i organiserad form, just för att upprätthålla en balans.

Det går inte att förbjuda nazistiska organisationer i den meningen att man utrotar åsikter. Förbud leder troligen till att organisationen går under jorden, sannolikt tillämpar hårdare metoder osv. Vad vinner samhället på det?
Citera
2018-07-14, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Så du tycker att det hade varit synd om man avslöjat idioten som körde lastbil på Drottninggatan i Stockholm? Du tycker att man ska välkomna och tillåta organisationer som vill trycka ner andra?

Vad har terroristen på Drottninggatan med någonting att göra? Och dina påståenden om NMR väger lätt mot principen om föreningsfrihet.
Citera
2018-07-14, 16:39
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Totalitära djävel där. Spelar ingen roll. Häkta enskilda NMR-folk som angriper, för all del, men det är frihetskvävande pack som du som borde låsas in samtidigt som goda NMR går fria. De har inte förverkat någon rätt. Det är deras rätt att fortsätta vara fria. Jag är dock storsint och så pass självsäker att sådana som du må hållas. Spy ut din skit du, varsågod!
Du är naiv nog att tro att detta fortfarande handlar om ”enskilda individer”, men jag har presenterat material som visar att organisationen i sig mycket väl skulle kunna terrorklassas.

Att använda våld mot en demonstration är ett sätt att både tysta och skrämma. Det är terrorism. Det ska vara olagligt.
Citera
2018-07-14, 16:43
Bannlyst
Citat:
Du är naiv nog att tro att detta fortfarande handlar om ”enskilda individer”, men jag har presenterat material som visar att organisationen i sig mycket väl skulle kunna terrorklassas.

Att använda våld mot en demonstration är ett sätt att både tysta och skrämma. Det är terrorism. Det ska vara olagligt.

Nej, tattare. Det jag såg igår var dina egna påståenden som du inte styrkte. Förtalar-helvete till människa. Dessutom har du dina egna definitioner av terrorism som du ska vara försiktig med så att de inte används mot dig själv. "Du är fiende till friheten, du borde därför kastas i fängelse eftersom ditt brott är avskyvärt".
Citera
2018-07-14, 16:44
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det är olagligt att använda våld, terrorism är olagligt, varför slå in öppna dörrar genom att förbjuda organisationer som någon gång i framtiden eventuellt skulle kunna begå brott? Principen borde i så fall gälla alla organisationer, förbjud organisationer därför att de skulle kunna begå brott inom ramen för en organisation.

Att förbjuda organisationer med vissa åsikter är ett sätt att både tysta och skrämma, förstår du inte en så enkel sak?
Citera
2018-07-14, 16:49
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är sjuklövern som har skapat förutsättningar för motvikten nazism att växa fram genom sin extrema invandringspolitik. En extrem föder en annan.

Om det ska vara tillåtet att i organiserad extrem form försvara massinvandringen måste det vara tillåtet med motsatsen i organiserad form, just för att upprätthålla en balans.

Det går inte att förbjuda nazistiska organisationer i den meningen att man utrotar åsikter. Förbud leder troligen till att organisationen går under jorden, sannolikt tillämpar hårdare metoder osv. Vad vinner samhället på det?
Så att tillåta extrema muslimer och fascism att verka fritt skulle alltså hjälpa. Vi ska inte ens tala om att vi ogillar företeelserna. Intressant teori, hoppas det förblir en sådan.
Citera
2018-07-14, 16:49
Medlem
Flash-999s avatar
Det finns ju något tragikomiskt över att samma politiker som resten av året ägnar sig åt att maniskt deklarera att befolkningen är trygga, inget direkt farligt finns, samhällsutvecklingen går bra, var inte rädda o.s.v. - är desamma som får fullständigt spel på grund av (inbillade eller riktiga) hot mot sig själva.

Det vill säga, när man i normala fall ignorerar brottslighetens påverkan på människor i deras vardagsliv och med allt mer bisarr vantolkning av statistik försöker påvisa minskning av allt från mord till skjutningar och våldtäkter - så är man fullständigt till sig av fruktan för att det gått runt några typer i vita t-shirts i Visby och sett lite otäcka ut.

Eftersom det är skillnad på folk och folk så när politiker upplever som det som lite jobbigt med obehagliga personer i närheten under en vecka då börjar det plötsligt ropas på krafttag och förbud.

Det är svårt att se det som något annat än hyckleri när man fullständigt struntar i den vanlige medborgarens otrygghet under resten av året, men tycker vansinnigt synd om sig själv när det inte känns lika trevligt som vanligt att dricka sitt rosévin i Almedalen (under massiv polisbevakning så typ noll faktiskt risk).
Citera
2018-07-14, 16:50
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Undrar vad man skulle tycka om ett SD stödda av afs som använder samma lag för att förbjuda allt vänster om MP/V på grund av rasism mot svenskar.

Vägen till helvetet är kantat av många *goda* föresatser. Priset kan bli högt

Det kan bli riktigt intressant!
Tänk om SD blir stora såinihelvete och "väcker" det här SosseMPkommunistförslaget nästa gång.
Vad säger 7-klövern och MSM då?
Tänk vad "skönt" att få bannlysa Kommunister, AFA, APK osv.

Nu skall vi djävligt duktigt akta oss att förbjuda åsikter och "skydda" demokratin genom att avveckla den såsom SossarMPkommunisterna vill.
Orwells 1984 är inget idealsamhälle för oss demokrater.
Lite djävla ordning och reda med orsak-verkan måste dock införas i rättsväsendet och samhället igen.

SD 2018!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in