Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Vänsterpack som dig tenderar att underskatta stödet NMR har

... ungefär som ni underskattade Trump, folk är nämligen less på politiken äcklena i regeringen för.
Vänsterpack?

Ska du inte kalla mig för kommunist när du är i farten?
Nej, jag underskattar inte stödet för NMR. Ni har fortfarande inte lyckats samla ihop speciellt många folk vid någon demonstration, och stödet för ett avskaffande av nuvarande demokratiska system är synnerligen minimalt. De allra flesta har vett nog att förstå att Tyskland under Hitler inte var ett drömsamhälle. Så nej, stödet ni har är inte speciellt stort.
Däremot har du helt rätt i att många är extremt trötta på de styrande politikerna, och framförallt är de extremt trötta på så som migrationsfrågan har skötts. Den tröttheten ska man inte underskatta, vilket många har gjort. Och det är därför som SD växer. Men att ta steget från att anse att vi ska ha minimal asylinvandring, till att vi ska ägna oss åt etnisk rensning är en ett enormt kliv. Precis som personer som de som är för ett välfärdssamhälle inte plötsligt springer och röstar på kommunistiska partiet för det.
Problemet med de inom förhållandevis små extrema grupper, oavsett om det är kommunister, nazister eller islamister, är att de själva inbillar sig att de minsann egentligen har stöd av majoriteten då allt de hör och ser är saker som bekräftar att de minsann har ett stöd. Nu finns AfS. De är i alla fall mer extrema än SD. Vi får se om de växer. Personligen tvivlar jag på det, men har du rätt borde de rimligtvis växa.