2018-07-14, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis var det fullständig galenskap att folk för några år sedan handlade för pengar vi inte hade, att vi värvade som vi gjorde inför 2012 t.ex.
Mild fick en på tok för stor budget att shoppa loss för.

Man hade ju större förhoppningar på såväl Sakor, Affane och Ingebrigtsen men ingen har ju visat något som ger dom en plats i elvan.
Poya hade ju låtit dom spela om det varit så att dom varit bättre än dom som spelar. Därom råder inga tvivel. Det är förövrigt inte direkt några "storstjärnor" från AIK och Juve vi värvat, Affane fick ju knappt spela i AIK på slutet och Sakor var ju inte Juve mer än på pappret utan utlånad egentligen ända sedan han kom dit. Ingebrigtsen är en gåta dock, där trodde man på mer man han visar ju inget som tyder på att han ska ha en plats.

Jo, att du anser att elvan är bättre än placeringen fattar jag, men som jag sagt innan, vad ska hittas på för att lösa det hela då? Det är alltför lätt att kritisera när man inte kommer med lösningar.

Jag tycker också att vi i truppen har spelare som gör att vi bör klara oss från kval/nedflyttning och fakta är ju att vi inte är där heller även om det är nära.

Förövrigt blir det väl årets fylleslag på Gamla imon med matchstart 20:00 en lördag mitt i semestern och med en bronsmatch i vm som förmatch.

Var inte allt för säker att IFK slipper superettan. Jag tror att vi åker ner om inget drastiskt sker, och väl där nere tar det nog ca 5-10 år att ta sig upp igen. Ekonomin kommer vara ännu mer förstörd, om det nu går. Samt alla "bra", om vi nu har några, kommer också lämna. Vi kommer bli ett mediokert superettan lag.

Om vi åker ner så förstörs väldigt mycket, dvs det som inte redan förstörts.

Vad som ska lösas? Kanske värva iaf någon? Vi har alltså tappat 3 startspelare och inte värvat någon, Mix kanske även sticker. Det är som att vi ber om att få åka ner.
2018-07-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Var inte allt för säker att IFK slipper superettan. Jag tror att vi åker ner om inget drastiskt sker, och väl där nere tar det nog ca 5-10 år att ta sig upp igen. Ekonomin kommer vara ännu mer förstörd, om det nu går. Samt alla "bra", om vi nu har några, kommer också lämna. Vi kommer bli ett mediokert superettan lag.

Om vi åker ner så förstörs väldigt mycket, dvs det som inte redan förstörts.

Vad som ska lösas? Kanske värva iaf någon? Vi har alltså tappat 3 startspelare och inte värvat någon, Mix kanske även sticker. Det är som att vi ber om att få åka ner.

HIF trodde inte heller att man kunde åka ur. De trodde man hade en trupp för topp 4
Klart att GTB kan rasa ner, men de sämsta lagen är så usla så ni klarar er nog precis över kval. Åker ni ner blir det stålbad. Värva på nedersta hyllan där exempelvis: Rusike, Suprise, bröderna Wede och lite fler menlösa gamla degraderade HIF:are vackert står. HIF hade en lycklig stjärna att Tiomssi slog igenom och drog in ett par miljoner så vi har råd att försöka värva oss upp med Jönsson & Granqvist i laget.
2018-07-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Såväl historiskt som numera är det rent generellt måndagar som är vår otvivelaktigt bästa dag för att locka folk så det skulle mer stjälpa än hjälpa med lördagsmatcher.

Jag förstår lockelsen i lördagsmatcher, speciellt som idag, varmt väder, häng vid havet/i parker/på krogar innan match sedan vandra till Gamla och se matchen som en ytterligare förfest på kvällen.
Dock har det som sagt visat sig att det inte drar lika mycket folk som nämnda måndagar.
Sedan visst, toppmatcher drar folk oavsett tid och dag men vi borde snarare jobba mot måndagsmatcher hemma och lördag/tidig söndag borta.

Hur är det allmänt med "bästa matchdag" för andra klubbar förresten, vilka dagar lockar ni flest åskådare? (inte vilken dag ni personligen föredrar alltså...)

Dagens match blir givetvis oerhört tuff när vi saknar innermittfältet, jag tror nog DBW får chansen som vänster-mb då Da Graca inte imponerade senast. Sedan är det väl troligt att vi inte chansar med Tobbe utan att han får komma in framåt minut 60 beroende på matchbild.
Sällan jag varit så negativ inför en hemmamatch mot ÖSK, men vad tusan det blir en go uppladdning i solen.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ja, måndagar brukar väl vara bästa dagen, vilket är lite konstigt egentligen, tycker ju att helgmatcher borde vara bäst.

Hur kommer det sig att matchen börjar först 20.00 i afton?

Precis, det sker iofs redan.
Göteborg drar lite publik till stadens storlek och om man ser til hur det är i Stockholm och Malmö. Jag tror att lördagar kan på sikt bli en bra dag då faktiskt folk utanför Göteborg skulle ha en större möjlighet att ta sig till och från Göteborg.
Men man kanske bara vill vara Göteborgarnas lag?

Förlust i kväll så tror jag att paniken kommer att komma. Och frågan hur den hanteras och vad konsekvensenen kan bli.
2018-07-14, 14:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ja, måndagar brukar väl vara bästa dagen, vilket är lite konstigt egentligen, tycker ju att helgmatcher borde vara bäst.

Hur kommer det sig att matchen börjar först 20.00 i afton?

Större konkurrens från annat på helgen, vet barnfamiljer som har mindre tid att gå på helger. Samt så utnyttjas företagsbiljetter i mycket större omfattning på vardagar än på helger.
2018-07-14, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
HIF trodde inte heller att man kunde åka ur. De trodde man hade en trupp för topp 4
Klart att GTB kan rasa ner, men de sämsta lagen är så usla så ni klarar er nog precis över kval. Åker ni ner blir det stålbad. Värva på nedersta hyllan där exempelvis: Rusike, Suprise, bröderna Wede och lite fler menlösa gamla degraderade HIF:are vackert står. HIF hade en lycklig stjärna att Tiomssi slog igenom och drog in ett par miljoner så vi har råd att försöka värva oss upp med Jönsson & Granqvist i laget.

Sedan så är det ju dock lite skillnad mellan IFK och HIF dock, när det kommer till allting. Storlek, folkmängd på staden, historia osv. Mycket mycket, mycket större sensation om IFK åker ner. HIF har väl ändå varit nere betydligt mer än IFK.

Jag hoppas verkligen inte att mitt IFK åker ner, kommer dröja rejält innan vi blir den toppklubb vi varit då.
2018-07-14, 15:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Större konkurrens från annat på helgen, vet barnfamiljer som har mindre tid att gå på helger. Samt så utnyttjas företagsbiljetter i mycket större omfattning på vardagar än på helger.

MFF har väl uttalat sig om att om de fått välja så hade spelat på måndagar. En anledning var just företagen.
2018-07-14, 23:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Större konkurrens från annat på helgen

Sant, iaf i dom större städerna.

Citat:
vet barnfamiljer som har mindre tid att gå på helger.

Vette fan, när jag var småbarnsförälder var matcher runt 14-15.00 perfekt på lördagar.

Citat:
Samt så utnyttjas företagsbiljetter i mycket större omfattning på vardagar än på helger.

Laget hjälps väldigt sällan av slipsarna.

I övrigt noterar jag att Blåvitt som har krisstämpel på sig är tre poäng efter MFF som har en match mer spelad, kommentar?

Sir Väs, är MFF nöjda med honom?

Stämmer det att MFF firade 1-0 målet mot Östersund? Trodde inte dom firade mål mot mindre lag.
2018-07-14, 23:21
Medlem
Otto Flicks avatar
Fy fan alltså vilken "lagkapten" vi har.
Så jävla fult och så jävla onödigt.

Gerzic är 35 år, inte nån liten mopsig 18-åring som har något att bevisa.

I den bästa av världar sätter Axel Kjäll bindeln på Filip Rogic redan till nästa match och låter honom behålla den efter det.
2018-07-14, 23:33
Medlem
nomadics avatar
Fint Nordin. Hoppas du frivilligt avstår en månadslön efter det här. Det var inget vasst hemmalag vi mötte idag så det känns aningen onödigt att frivilligt dra ner byxorna och böja sig framåt.
2018-07-15, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Fy fan alltså vilken "lagkapten" vi har.
Så jävla fult och så jävla onödigt.

Gerzic är 35 år, inte nån liten mopsig 18-åring som har något att bevisa.

I den bästa av världar sätter Axel Kjäll bindeln på Filip Rogic redan till nästa match och låter honom behålla den efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Fint Nordin. Hoppas du frivilligt avstår en månadslön efter det här. Det var inget vasst hemmalag vi mötte idag så det känns aningen onödigt att frivilligt dra ner byxorna och böja sig framåt.
Sluta klaga för fan!
Hur många månadslöner är inte Nordin Gerzic IFK efter sitt beroende? Så detta var bara en lite del av avbetalningen.
2018-07-15, 09:50
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Sluta klaga för fan!
Hur många månadslöner är inte Nordin Gerzic IFK efter sitt beroende? Så detta var bara en lite del av avbetalningen.

Industrisemester i Bofors nu ja...
2018-07-15, 10:16
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Sluta klaga för fan!

Vi vet alla vilka problem Blåvitt haft på slutet med förluster.
De hade två innermittfältare avstängda igår.
De fanns ypperliga möjligheter att ställa till det ytterligare för IFK igår.

Då tycker vår mest rutinerade spelare och lagkapten att det är en bra idé att skalla en motståndare och skänka bort matchen. Ett så jävla själviskt agerande att man slår bakut. Men nu skriver han säkert något tårdrypande "förlåt, det var mitt fel"-inlägg på twitter och alla hans supportar kommer att svara att det är strongt att han står för sitt misstag, och hans följare kommer prata om"mycket adrenalin" etc... och så rinner allt ut i ingenting och han står med bindeln runt armen igen så fort avstängningen är över. Hatar det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in