2018-07-13, 22:11
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Organisationer som förbjuds blir ett större hot då de måste agera i det dolda.

Precis det jag menade i min text, det finns inget sätt att ha koll på dessa ifall man väljer att förbjuda.
Citera
2018-07-13, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Tydligen är man överens om detta både till höger och vänster.
Dom här människorna är inte friska. De arbetar efter en agenda. Det måste man förstå nu.

Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Så varför lägga så mycket förtroende i folkmördarnas egna konvention? Den går bevisligen inte att lita på. Ni litar vanligtvis inte på någon annan än er själva, allt är en konspiration.
Det finns inget heligt med FN-konventionerna, de lagar människor en gång har skapat kan lika lätt förgöras.
Citera
2018-07-13, 22:15
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
SAGT?
Har någon tingsrätt dömt honom för olaga hot? mordförsök? mord?
Han förekommer i 14 avsnitt i belastningsregistret, han har bland annat blivit dömd för HMF, våldsamma upplopp och brott mot vapenlagen. Högt upp i organisationen.
Citera
2018-07-13, 22:16
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag har citerat där de skriver att de vill införa dödsstraff för hänsynslösa brott (så som folkförräderi, vilket de visat med diverse kommentarer om politikermord - och en reklamkampanj med en hängsnara ”reserverad för folkförrädare” ).

Du har citerat där de skriver att de vill införa dödsstraff för vissa brott. Inte vilka brott. Det har du spekulerat fram på eget bevåg.

NMR har inte specificerat vilka brott som ska rendera dödsstraff, så lämna det.
Citera
2018-07-13, 22:19
Moderator
OYs avatar
Och i dårarnas paradis förstår inte politikerna varför folk promt vill vara anonyma när de uttrycker sig på internet.

Att förbjuda människor med gemensamma åsikter att samlas på ett organiserat sätt och också oanonymt propagera för sina åsikter är nog något av det dummaste som har hörts i landet lagom.

Endast den med en dålig produkt måste prata skit om konkurrenten, helst också sabotera leveranser och och lobba för förbud.
Citera
2018-07-13, 22:21
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Du har citerat där de skriver att de vill införa dödsstraff för vissa brott. Inte vilka brott. Det har du spekulerat fram på eget bevåg.

NMR har inte specificerat vilka brott som ska rendera dödsstraff, så lämna det.
På eget bevåg? Nej, jag har lyssnat på partiets kampanjer och deras företrädare, för hundrasjuttielfte gången.
Citera
2018-07-13, 22:22
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Gick in på Flashback bara för att få tycka lite om det här.

Detta är bland det dummaste jag har hört. Det absolut dummaste av dumma saker. Hur i hela friden tänker de? De vill förbjuda "rasistiska" och "nazistiska" organisationer - vem avgör vilka som är det? SD har blivit beskyllda för att vara rasister sedan dag ett. Ska en fjärdedel av svenska folket förbjudas?

Vidare - klippen från Almedalen som används i SVT:s inslag i Aktuellt visar först en NMR-representant som får en prideflagga viftad i ansiktet och tar den ifrån viftaren. Därefter visas ett klipp till där ett helt gäng vänstermänniskor (förmodar jag) sveper in en NMR-representant i en prideflagga och beter sig riktigt jäkla illa. Tyck vad ni vill, men bete er som folk! Detsamma bör gälla Sveriges nazister och rasister. Låt dem ha sina klubbar, begår de brott så ska de lagföras. Att börja begränsa grundlagsskyddade friheter för att man inte håller med folk är helt åt helvete och att detta ens diskuteras gör mig så upprörd att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Idioter. Tydligen är man överens om detta både till höger och vänster. Vad säger SD? Hoppas verkligen att de inte går med på det här, det skulle vara förödande. Fortsätt att stå upp för det sunda förnuftet, Jimmie. Det här är galenskap.

När det gäller de specifika händelserna så finns de här: https://www.svtplay.se/video/18389486/aktuellt/aktuellt-13-jul-21-00-2?start=auto

Om man börjar titta runt 11 minuter så får man se vad man tycker. Jag tycker att kvinnan blir bestulen på sin lilla flagga, den är dessutom inte i närheten av ansiktet på någon. Stöld kallar jag det. Sedan går ju killen rakt in i den större flaggan han hade ju kunnat gå runt.
Citera
2018-07-13, 22:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har citerat där de skriver att de vill införa dödsstraff för hänsynslösa brott (så som folkförräderi, vilket de visat med diverse kommentarer om politikermord - och en reklamkampanj med en hängsnara ”reserverad för folkförrädare” ).

Det är ingen naturlag som gör att vi inte har dödsstraff i Sverige. Om majoriteten vill införa dödsstraff så kan det införas på demokratisk väg. Det kan inte vara olagligt att vara för dödsstraff, det råder åsiktsfrihet.
Citera
2018-07-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Det var globalister som gav dem fria händer att göra det. Och du är väl för stor invandring. Du vill ha hit fler fanatiska muslimer, Konsekvensen blir utrotandet av det svenska folket.

Om det inte längre går att skilja folkgrupperna åt finns det en sak mindre att kriga om.
Citera
2018-07-13, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om det inte längre går att skilja folkgrupperna åt finns det en sak mindre att kriga om.

Och den som vill att det ska finnas olika folkgrupper, åtminstone minst den man själv tillhör, måste väl för böveln få propagera för det i organiserad form, vad är du för en antidemokrat?
Citera
2018-07-13, 22:29
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ingen naturlag som gör att vi inte har dödsstraff i Sverige. Om majoriteten vill införa dödsstraff så kan det införas på demokratisk väg. Det kan inte vara olagligt att vara för dödsstraff, det råder åsiktsfrihet.
Så ett samhälle där 51% dödar fritt från de oliktänkande 49% är inte extremt och revolutionärt?

Extremism är inte alltid odemokratiskt, men alltid vidrigt.
Citera
2018-07-13, 22:30
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Gulligt att NMR hänvisar till yttrandefriheten med tanke på vilken syn de har på den själva.

Att förespråka en blodig revolution må vara lagligt, men det är vidrigt. I relation till de militanta anhängarna bör man se över organisationen.

NMR vill ha större yttrandefrihet än vad vi har idag. Du luftar ju förövrigt bara vänstervriden slaskmedias unkna spyor om vänsterns politiska motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in