2018-07-13, 21:50
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Så hur kommer Sverige och Tyskland undan i FN-sammanhang om de bryter mot konventionen?

För att folkmördarna har makten. Än så länge.
Citera
2018-07-13, 21:53
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Så hur kommer Sverige och Tyskland undan i FN-sammanhang om de bryter mot konventionen?

Simpelt. Inte tillräckligt mycket protester i Sverige och Tyskland.... än. Återkom om 15 år, då vet vi om makthavarna i Sverige och Tyskland kom undan eller inte.
Citera
2018-07-13, 21:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jag har inte sett några bevis och du pratar skit. Är säker på att AFA skräder omkring och kastar sten och angriper och till 99% säkerhet säger åt varandra att rasister ska minsann slås ihjäl. Där är det på sin plats att lagföra mot olaga hot om Sverige nu hade en polis värd namnet. Det är en helt annan sak att förorda dödsstraff i framtiden. Är helt enkelt fullt tillåtet och det är inte samma sak som att man går omkring och säger att man ska döda oliktänkande. Du förtalar.
Det går inte att förtala en organisation så lägg ner med det snacket.

Att förorda dödsstraff för människor med en annan agenda, det är vidrigt. Håller med om att AFA också bör förbjudas.
Citera
2018-07-13, 21:54
Medlem
Här måste man vrida det mot lagen om hmf tror jag. Att bara förbjuda "rasistiska organisationer" kan tolkas väldigt brett och även mot/för Svenskar som etnisk grupp vilket HMF inte gör.

Ser snarare en förlängning av nuvarande lagar än nya.
Citera
2018-07-13, 21:57
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
De har specificerat att folkförrädare ska dö. Vilka grupper kallar de för folkförrädare?

Såg inte det i partiprogrammet. Kan du citera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej. Jag vill förbjUda grupper som aktivt verkar mot demokratin genom terror.
(FB) Förbjud NMR, motståndare till yttrandefrihet och demokrati! Eller?

Jamen så kom igang.

Hvilken gruppe forøver mest terror i hele verden, med mange tusinde døde i nutiden, på grund af at de ønsker verdenssømme, og i nutiden ( 2002 ) er så stærke at de sender brev til den nyvalgte svenske statsminister hvor de udtrykker ønske om at deres krav opfyldes?

Forkert - det er ikke Nazismen - bum bum bum - hvem kan det så være?
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Låt oss titta på vad yttrandefrihetsexperten Nils Funcke har att säga om saken. Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.

”Att i allmänna ordalag förespråka politiskt våld är en sak. Det är och bör förbli en rättighet att förespråka såväl en oblodig som blodig revolution. Det gäller oavsett om man vill införa republik och hänga den siste kapitalisten i den siste prästens tarmar, ha ett klasslöst samhälle eller en rasren nation. Det tål demokratin.”

-Nils Funcke

https://www.nordfront.se/yttrandefrihetsexperten-nils-funcke-det-ar-inte-olagligt-att-uppmana-till-revolution.smr
Gulligt att NMR hänvisar till yttrandefriheten med tanke på vilken syn de har på den själva.

Att förespråka en blodig revolution må vara lagligt, men det är vidrigt. I relation till de militanta anhängarna bör man se över organisationen.
Citera
2018-07-13, 22:00
Medlem
Igni-ferroques avatar
Tror faktiskt det var precis det här ledningen inom NMR ville uppnå när de åkte till Gotland. Alla prognoser visar ett mycket svagt stöd för NMR. Valet i höst hade riskerat bli ett smärtsamt uppvaknande för många medlemmar. Att få någon futtig promille(om ens det) skulle kunna leda till att folk tappade suget.

Om man blir "olagliga" så slipper man möta verkligheten i ett valresultat. Om folk från NMR beter sig illa borde de lagar som redan finns räcka?
Citera
2018-07-13, 22:01
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Jag har presenterat konkreta bevis för det jag har påstått och upprepat dessa för döva öron. Börjar bli tröttsamt. Emil Hagberg har sagt att han personligen vill hänga politiker som förespråkar mångkultur. Det har även NMR gjort via en reklamkampanj. Och de har yrkat för detta i torgmöten och i sitt tidigare partiprogram.

SAGT?
Har någon tingsrätt dömt honom för olaga hot? mordförsök? mord?
Citera
2018-07-13, 22:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
För att folkmördarna har makten. Än så länge.
Så varför lägga så mycket förtroende i folkmördarnas egna konvention? Den går bevisligen inte att lita på. Ni litar vanligtvis inte på någon annan än er själva, allt är en konspiration.
Citera
2018-07-13, 22:06
Medlem
karnstans avatar
Gick in på Flashback bara för att få tycka lite om det här.

Detta är bland det dummaste jag har hört. Det absolut dummaste av dumma saker. Hur i hela friden tänker de? De vill förbjuda "rasistiska" och "nazistiska" organisationer - vem avgör vilka som är det? SD har blivit beskyllda för att vara rasister sedan dag ett. Ska en fjärdedel av svenska folket förbjudas?

Vidare - klippen från Almedalen som används i SVT:s inslag i Aktuellt visar först en NMR-representant som får en prideflagga viftad i ansiktet och tar den ifrån viftaren. Därefter visas ett klipp till där ett helt gäng vänstermänniskor (förmodar jag) sveper in en NMR-representant i en prideflagga och beter sig riktigt jäkla illa. Tyck vad ni vill, men bete er som folk! Detsamma bör gälla Sveriges nazister och rasister. Låt dem ha sina klubbar, begår de brott så ska de lagföras. Att börja begränsa grundlagsskyddade friheter för att man inte håller med folk är helt åt helvete och att detta ens diskuteras gör mig så upprörd att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Idioter. Tydligen är man överens om detta både till höger och vänster. Vad säger SD? Hoppas verkligen att de inte går med på det här, det skulle vara förödande. Fortsätt att stå upp för det sunda förnuftet, Jimmie. Det här är galenskap.
Citera
2018-07-13, 22:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Såg inte det i partiprogrammet. Kan du citera?
Jag har citerat där de skriver att de vill införa dödsstraff för hänsynslösa brott (så som folkförräderi, vilket de visat med diverse kommentarer om politikermord - och en reklamkampanj med en hängsnara ”reserverad för folkförrädare” ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in