2018-07-13, 21:30
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Och? Sverige är en del av FN och av konventionen; det säger en hel del. Invandringen är inte ett sätt att systematiskt utplåna en folkgrupp.

Jag får hjälpa dig på traven tydligen. Jo, massinvandring uppfyller absolut minst ett av kriterierna för folkmord. Notera särskilt punkt c.

”...any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Genocide_Convention
Citera
2018-07-13, 21:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har presenterat konkreta bevis för det jag har påstått och upprepat dessa för döva öron. Börjar bli tröttsamt. Emil Hagberg har sagt att han personligen vill hänga politiker som förespråkar mångkultur. Det har även NMR gjort via en reklamkampanj. Och de har yrkat för detta i torgmöten och i sitt tidigare partiprogram.

Vill?

Det är skillnad på vill och ska.

Har NMR och AH uttryckt att de ska hänga någon?

Att förbjuda folk av samma åsikt att organisera sig är trams, odemokratiskt och fruktansvärt naivt.
Citera
2018-07-13, 21:34
Bannlyst
Citat:
Jag har presenterat konkreta bevis för det jag har påstått och upprepat dessa för döva öron. Börjar bli tröttsamt. Emil Hagberg har sagt att han personligen vill hänga politiker som förespråkar mångkultur. Det har även NMR gjort via en reklamkampanj. Och de har yrkat för detta i torgmöten och i sitt tidigare partiprogram.

Jag har inte sett några bevis och du pratar skit. Är säker på att AFA skräder omkring och kastar sten och angriper och till 99% säkerhet säger åt varandra att rasister ska minsann slås ihjäl. Där är det på sin plats att lagföra mot olaga hot om Sverige nu hade en polis värd namnet. Det är en helt annan sak att förorda dödsstraff i framtiden. Är helt enkelt fullt tillåtet och det är inte samma sak som att man går omkring och säger att man ska döda oliktänkande. Du förtalar.
Citera
2018-07-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Och om vi fortsätter med din logik så måste islam och muslimerna förbjudas för att de är antisemiter.

Kolla hur judarna behandlar palestinierna. Det kan vem som helst bli antisemit för! Och det var kristna som gav dem fria händer att göra det. Muslimers hat mot judar och kristna är fullt logiskt och legitimt.
Citera
2018-07-13, 21:38
Medlem
Jack-Ryans avatar
Helst vill S förbjuda alla organisationer som inte stöder S. Inget stort problem i dagsläget då alliansen, den förmodade oppositionen, stöder allt S företar sig. Men efter valet i höst lär det bli problem och då kommer sån här lagstiftning väl till pass.
Citera
2018-07-13, 21:43
Medlem
Divinations avatar
Citat:

Låt oss titta på vad yttrandefrihetsexperten Nils Funcke har att säga om saken. Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.

”Att i allmänna ordalag förespråka politiskt våld är en sak. Det är och bör förbli en rättighet att förespråka såväl en oblodig som blodig revolution. Det gäller oavsett om man vill införa republik och hänga den siste kapitalisten i den siste prästens tarmar, ha ett klasslöst samhälle eller en rasren nation. Det tål demokratin.”

-Nils Funcke

https://www.nordfront.se/yttrandefrihetsexperten-nils-funcke-det-ar-inte-olagligt-att-uppmana-till-revolution.smr
Citera
2018-07-13, 21:45
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Problemet är att Nordiska motståndsrörelsens verksamhet idag - alltså flygblad, klistermärken, nyhetsrapportering, vildmarksaktiviteter, torgmöten etc. - av M och SD klassas som "terrorism" och "våldsbejakande". Så SD- och M-förslaget är lika illa.

Spelar ingen roll, dom är våldsbejakande. Hade dom bara ägnat sig åt det du skriver så hade det varit lugnt.
Citera
2018-07-13, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Kolla hur judarna behandlar palestinierna. Det kan vem som helst bli antisemit för! Och det var kristna som gav dem fria händer att göra det. Muslimers hat mot judar och kristna är fullt logiskt och legitimt.

Det var globalister som gav dem fria händer att göra det. Och du är väl för stor invandring. Du vill ha hit fler fanatiska muslimer, Konsekvensen blir utrotandet av det svenska folket.
Citera
2018-07-13, 21:47
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jag får hjälpa dig på traven tydligen. Jo, massinvandring uppfyller absolut minst ett av kriterierna för folkmord. Notera särskilt punkt c.

”...any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

Amerikas nuvarande president har noterat samma sak (punkt c):
https://www.huffingtonpost.com/entry/trump-europe-culture-immigrants_us_5b47d65ae4b0e7c958f9b3c5?guccounter= 1
Citera
2018-07-13, 21:49
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination

Så hur kommer Sverige och Tyskland undan i FN-sammanhang om de bryter mot konventionen?
Citera
2018-07-13, 21:50
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Spelar ingen roll, dom är våldsbejakande. Hade dom bara ägnat sig åt det du skriver så hade det varit lugnt.

"Våldsbejakelse" är lagligt, i formen "nödvärn" samt "nödvärnsexcess". Det våld som organisationen använder sig av. Att aktivister sedan döms trots att de agerat i nödvärn är en annan sak. "Terrorism" och liknande med riktade offensiva våldshandlingar mot olika typer av fiender förekommer inte.

Men verksamheten som bedrivs är som jag beskrev den i mitt förra inlägg; "alltså flygblad, klistermärken, nyhetsrapportering, vildmarksaktiviteter, torgmöten etc."
Citera
2018-07-13, 21:50
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vill?

Det är skillnad på vill och ska.

Har NMR och AH uttryckt att de ska hänga någon?

Att förbjuda folk av samma åsikt att organisera sig är trams, odemokratiskt och fruktansvärt naivt.
En bild på en hängsnara med texten ”reserverad för folkförrädare”. Hur tydligt måste det bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in