2018-07-12, 20:12
Medlem
Jaså, med vem då? Flickvännen eller vem blev du lycklig med?

Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag förlorade min oskuld på folkhögskola, den 5:e oktober 2001 19:30 på kvällen, firade detta med att gå och köpa Passionsfrukt och vaniljmunkar på den lokala macken efteråt
Citera
2018-07-13, 03:27
Medlem
Drinkycrows avatar
Folkhögskolan jag gick på var det mest kristna på. De flesta var udda som fan och inte mycket folk man hade velat knulla ens om man kunde. Hade en liten crush på en tjej och skrev henne ett kärleksbrev. Gud vad pinsamt när jag tänker på det.

Vi bodde i såna här baracker med 8 rum i varje. Jag tror jag var den enda som knullade i hela vår grej. Jag låg väl med 4 eller 5 under min termin där men alla var utomstående folk som jag drog dit. Hade en trekant där med men som sagt: Ingen av dessa töser gick på folkhögskolan och typ ingen annan verkade ligga överhuvudtaget. Inte i min byggnad iallafall.

Gå inte folkhögskola för att få ligga men om du får ligga i vanliga fall lär du ju få ligga där med.
Citera
2018-07-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Gå inte folkhögskola för att få ligga men om du får ligga i vanliga fall lär du ju få ligga där med.

Tror detta är den tråkiga sanningen: Det är enkelt att ligga på folkis om du tillhör skaran män som enkelt får ligg i vanliga fall också. Tror inte att folkis i sig är en genväg till kärleksgrottan för finniga töntar, utan precis som varsomhelst annars - beror det på vem man är som person.

Sedan är det ju som någon skrev, förutsättningarna för ligg är goda: Ofta "hemmafester" på isolerade internat med rum och sängar i omedelbar närhet. Så för "rätt person" är det nog guldläge.

Sry för min cyniska ton.
Citera
2018-07-13, 21:36
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vazzor
Jaså, med vem då? Flickvännen eller vem blev du lycklig med?

Flickvännen som jag träffade där, vi var tillsammans i tre år och hade kontakt tills hon dog för två år sedan endast 40 år gammal
Citera
2018-08-14, 13:55
Medlem
problemet med folkhögskolor är att nästan alla (nej, jag skojar inte) har börjat med total drog- och alkoholförbud. inte ens på helgerna är det på de flesta skolor okej att dricka, så det blir lätt stelt och jätte-jättetråkigt
Citera
2018-08-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag förlorade min oskuld på folkhögskola, den 5:e oktober 2001 19:30 på kvällen, firade detta med att gå och köpa Passionsfrukt och vaniljmunkar på den lokala macken efteråt

Härligt minne! Vaniljmunk är det vanliga då det ska firas.
Citera
2018-08-21, 18:38
Medlem
Österléns fhsk. Oj, oj, oj...

Gick i en klass som ensam tjej med 15 killar och historierna om deras vilda lustar florerade friskt.

Mig såg dom aldrig åt, dock. Jag var bara som en i gänget... "One of the boys".
Citera
2018-08-21, 23:11
Medlem
Tjyvass avatar
Om det inte är något supa, knulla, knarka har du valt fel folkhögskola.
Citera
2018-08-28, 04:11
Bannlyst
Jag har studerar 3,5 år på en folkhögskola.
Den jag gick på hade flera olika typer av utbildningar.
Givetvis hade skolan en policy om att vara drog och alkoholfri.
Basutbildningar (folk som läser om gymnasiet)
Media utbildningar.
Kristna utbildningar.

Jag tillhörde den senare kategorin. Vi umgicks inte så mycket med Basutbildningarna men ibland förekom det. På dom "kristna" utbildningarna förekom det en hel del alkohol (även den del droger) . Dom flesta kristna är som folk är mest. Så inte alla men dom flesta drack 1-3ggr i veckan.

Långt ifrån alla kristna förespråka "inget sex före äktenskapet" så det förekom en hel del sex. En del var par, andra knullade runt precis som "vanliga" människor.

Men bor man, som i mitt fall på ett internat och inte är en komplett idiot så finnas chansen att få knulla.
Jag provade på att både vara i ett förhållande och singel under mina år och jag fick säkert knulla mer än 90% av dagarna/nätterna.
Senast redigerad av alo99 2018-08-28 kl. 04:14.
Citera
2018-09-15, 15:36
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
problemet med folkhögskolor är att nästan alla (nej, jag skojar inte) har börjat med total drog- och alkoholförbud. inte ens på helgerna är det på de flesta skolor okej att dricka, så det blir lätt stelt och jätte-jättetråkigt

Sådana policys har mer eller mindre alltid funnits. Jag har genom åren gått utbildningar på tre olika folkhögskolor.
Den första (låg i Forsa utanför Hudiksvall i norra Hälsingland) var ganska sträng, fast anledningen till det var att en del föredetta missbrukare gick någon utbildning på skolan samt intagna från Hasselakollektivet läste upp gymnasiebetygen (fast de på kollektivet bodde inte på elevhemmen).
Vi smygsöp dock en hel del på rummen innan utgång på helger, men det var i regel ganska städat och inga direkta fester där.

På de andra två söps det väldigt friskt och rätt öppet.
På den andra (låg i Molkom utanför Karlstad i Värmland) var det fester mer eller mindre varje helg på elevhemmen. Vårare lärare visste oftast om att vi festade, men blundade oftast för det. På klassresor drack lärarna med eleverna.
Två personer som gick andra utbildningar där blev avstängda och utkastade från deras elevhem när jag gick där, men då rörde det sig om illegala droger - En knäppgök hade odlat "svampar" under sin säng och blev påkommen, och den andra idioten hade rökt på så pass mycket att han snubblade och slog sönder skallen på kullerstenar utanför elevhemmet där jag bodde (han hade ganska stora mängder hasch på sig visade det sig).

Den tredje (Västerberg i Storvik utanför Sandviken i Gästrikland) dracks det också ganska friskt under de två år jag studerade där. Det var ganska ofta fest på elevhemmen mer eller mindre öppet och ingen fick några reprimander för det under de två åren jag gick där.
En tjej som gick samma utbildning som mig årskursen under mig blev dock utkastad när det visade sig att hon var prostituerad, och hade använt skolans datorer för att fixa torskar i Gävle (plus hade tvingat med en yngre tjej från sitt elevhem till en av sina torskar med bla hot).

Alla mina kompisar som har gått på andra folkhögskolor runt i Sverige säger mer eller mindre likadant. De flesta folkhögskolor har nån form av policy/förbud mot alkohol, men på de allra flesta ställen bryr de sig inte direkt utan ses väldigt mellan fingrarna så länge folk sköter sig någorlunda och inte dricker under skoltid.
Senast redigerad av Intelligens 2018-09-15 kl. 15:41.
Citera
2018-09-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Sådana policys har mer eller mindre alltid funnits. Jag har genom åren gått utbildningar på tre olika folkhögskolor.
Den första (låg i Forsa utanför Hudiksvall i norra Hälsingland) var ganska sträng, fast anledningen till det var att en del föredetta missbrukare gick någon utbildning på skolan samt intagna från Hasselakollektivet läste upp gymnasiebetygen (fast de på kollektivet bodde inte på elevhemmen).
Vi smygsöp dock en hel del på rummen innan utgång på helger, men det var i regel ganska städat och inga direkta fester där.

På de andra två söps det väldigt friskt och rätt öppet.
På den andra (låg i Molkom utanför Karlstad i Värmland) var det fester mer eller mindre varje helg på elevhemmen. Vårare lärare visste oftast om att vi festade, men blundade oftast för det. På klassresor drack lärarna med eleverna.
Två personer som gick andra utbildningar där blev avstängda och utkastade från deras elevhem när jag gick där, men då rörde det sig om illegala droger - En knäppgök hade odlat "svampar" under sin säng och blev påkommen, och den andra idioten hade rökt på så pass mycket att han snubblade och slog sönder skallen på kullerstenar utanför elevhemmet där jag bodde (han hade ganska stora mängder hasch på sig visade det sig).

Den tredje (Västerberg i Storvik utanför Sandviken i Gästrikland) dracks det också ganska friskt under de två år jag studerade där. Det var ganska ofta fest på elevhemmen mer eller mindre öppet och ingen fick några reprimander för det under de två åren jag gick där.
En tjej som gick samma utbildning som mig årskursen under mig blev dock utkastad när det visade sig att hon var prostituerad, och hade använt skolans datorer för att fixa torskar i Gävle (plus hade tvingat med en yngre tjej från sitt elevhem till en av sina torskar med bla hot).

Alla mina kompisar som har gått på andra folkhögskolor runt i Sverige säger mer eller mindre likadant. De flesta folkhögskolor har nån form av policy/förbud mot alkohol, men på de allra flesta ställen bryr de sig inte direkt utan ses väldigt mellan fingrarna så länge folk sköter sig någorlunda och inte dricker under skoltid.

förutom det komiska i att ha ett FB-alias som lyder "Intelligens" och samtidigt ha pluggat på 3(!!!) folkhögskolor så är det roliga anekdoter du kommer med, och du har ju tveklöst mer kött på benen än mig då. tackar för roliga historier, om inte annat. hehe
Citera
2019-03-31, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar

Dock är det ytterst få av folkhögskolorna där detta följs...
På folkhögskolan sundsgården i helsingborg så är det verkligen totalt förbud mot detta och det följs. Därför är detta en bra folkis för den som vill satsa på sina studier.

Ölands folkhögskola har förbud men det festas med litervis av alkohol nästan varje kväll där, dock ska det inte va mycket till ligg där av nån anlendning.

Åker du till nån folkis i jönköpings län och ja... bibelbältet i allmänhet så hittar du nog varken alkohol eller knull.

Furuboda folkhögskola är bra om du vill bli utbränd. De festar varje kväll, de knullar mycket och samtidigt så är det hård konkurens i studierna och hönger du inte med i dem så blir du utanför...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in