2018-07-13, 21:16
  #457
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Alla säger inte det, men att döda förrädare är att döda oliktänkande politiker. Och Emil Hagberg, ett av de högsta hönsen, har öppet raljerat om att hänga multikultipolitiker. Det har NMR också gjort via en reklamkampanj. Detta är inte förtal.

Men du har ju ingen poäng! Det är inte straffbart att yrka dödsstraff för förräderi! Det förvrider du till att NMR går omkring och säger att de ska mörda oliktänkande. Lögn! från din sida. Du påstår en massa saker men för inte fram några bevis för någonting. Du förtalar!
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-13 kl. 21:19.
Citera
2018-07-13, 21:17
  #458
Medlem
pinger99s avatar
Sverige behöver en motsvarighet till det första tillägget i USA:s konstitution.

Åsikter får aldrig förbjudas eller begränsas.
NMR's handlingar finns det gott om lagrum för.
Så varför inte spärra in de individerna för sina handlingar, och låta det fria ordet flöda?

Min personliga åsikt är att regeringen Löfven inte är vuxen uppgiften att regera det här landet... men de har ju gjort så sedan 2014, även om det varit smärtsamt.
Citera
2018-07-13, 21:17
  #459
Medlem
Det sluttande planet börjar bli brant nu. Det här är slutskedet till ren diktatur när makten börjar förbjuda oppositionen. Jag har absolut inget till övers för NMR men definitionen av "rasistisk" är så otroligt lös idag att vem som helst kan påstås vara det och således olagligförklaras. Detta är oerhört farligt!
Citera
2018-07-13, 21:20
  #460
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tycker inte om religionen Islam. Jag ogillar den hårdföra muslimer. Är jag rasist?
Du va inte det för några år sen, men nu är du det.
Citera
2018-07-13, 21:21
  #461
Medlem
happilappis avatar
Mycket farlig väg att gå. Orwellianskt. Börja förtrycka åsikter så kommer det slå tillbaka tiofaldigat. Folk kommer bli totalt sjuka i huvudet och kommer hålla på med bra mycket värre saker än att putta omkull folk på Almedalen.
Citera
2018-07-13, 21:22
  #462
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast är du helt säker? Det råder numera väldigt delade meningar om vad "rasism" är och vilka som har makten i samhället kommer att påverka vilken definition man utgår ifrån. Kanske är definitionen vettig idag, men hur är det om 10 år?

Här finns exempelvis en politiker som är fullt övertygad om att SD är en rasistisk organisation:



"Rasism" är ett väldigt diffust och flytande begrepp. Det kommer att krävas politiska domstolar för att hantera det. Då är ju M:s och SD:s förslag om att ta fram en terrorlag en bättre och mer rättssäker väg att gå eftersom man då inte baserar lagen på politiska åsikter. En grupp nazister med bomber likställs då med en grupp kommunister med bomber.
Ordet "Rasism" har som de flesta akademiska begrepp utsatts för en begreppsglidning i folkmun. Det är olyckligt då samtal och debatter kring rasism blir mycket svårare - eller direkt omöjliga, i vissa fall - men juridiskt håller det inte med vaga formuleringar. Jurister är om möjligt ännu mer anala med strikt språkbruk än filosoferna, för det skulle aldrig fungera annars.

Verkar som stor okunnighet råder om hur lag formuleras och tillämpas.
Citera
2018-07-13, 21:22
  #463
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tycker inte om religionen Islam. Jag ogillar den hårdföra muslimer. Är jag rasist?
Nej.
Citera
2018-07-13, 21:24
  #464
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becknaren100
Läste jag ärtt så ska då också tex F! och diverse hatiska diagnos grupper som har som mål att attackera vita män också förbjudas då de är hat organisationer som riktar in sig på etnisk härkomst och kön.


Du läste ärtt.

F! är som upphöjd rörelse (se bara Media:s underdånighet och med-lallande med F!) en fundamental mental feministisk värdegrund, i vårt land som har en folkvald (V)-stödd (S) och (Mp)-regering som kallar sin förda politik och därtill sin förda utrikespolitik för uttalat "feministisk".

F! kommer sitta på hedersplats vid Grytorna när det i Rätts-skippningen skall bannlysas "rassar" af alla de slag som Sverige snart i rubrikerna kommer visa sig krylla av: "Min granne visade sig vara rasse."

Vinka till tant Gudrun, pojkar.
Citera
2018-07-13, 21:25
  #465
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Det är ju i så fall goda nyheter. Var kan man läsa mer om det?


Ser inte så många sätt att tolka "Lyktstolparna kommer inte att räcka till" för politiker, poliser, journalister, judar, invandrare.


Inte ens MSM kunde vara så oärliga att de kunde beskylla NMR för bombdåden. Åklagaren var än tydligare på den punkten.

”De båda ska även ha uttryckt ett missnöje över NMR:s ledning i Skypekonversationer.”

http://www.bt.se/mark/nu-inleds-rattegangen-mot-bombmisstankt-markbo-bt-ar-pa-plats/

Det finns fortfarande inget olagligt med att delge en framtidsvision om vad folkmordsansvariga kan råka ut för.
Citera
2018-07-13, 21:25
  #466
Medlem
Är det inte beviset på att råttorna är extremt desperata, då?

Detta kommer ju inte förändra någonting alls, då det hela om det skulle ha någon "effekt" skulle införts för 10 år sedan nånstans..
Citera
2018-07-13, 21:28
  #467
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Rasism" är ett väldigt diffust och flytande begrepp. Det kommer att krävas politiska domstolar för att hantera det. Då är ju M:s och SD:s förslag om att ta fram en terrorlag en bättre och mer rättssäker väg att gå eftersom man då inte baserar lagen på politiska åsikter. En grupp nazister med bomber likställs då med en grupp kommunister med bomber.

Problemet är att Nordiska motståndsrörelsens verksamhet idag - alltså flygblad, klistermärken, nyhetsrapportering, vildmarksaktiviteter, torgmöten etc. - av M och SD klassas som "terrorism" och "våldsbejakande". Så SD- och M-förslaget är lika illa.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov3 2018-07-13 kl. 21:32.
Citera
2018-07-13, 21:29
  #468
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Men du har ju ingen poäng! Det är inte straffbart att yrka dödsstraff för förräderi! Det förvrider du till att NMR går omkring och säger att de ska mörda oliktänkande. Lögn! från din sida. Du påstår en massa saker men för inte fram några bevis för någonting. Du förtalar!
Jag har presenterat konkreta bevis för det jag har påstått och upprepat dessa för döva öron. Börjar bli tröttsamt. Emil Hagberg har sagt att han personligen vill hänga politiker som förespråkar mångkultur. Det har även NMR gjort via en reklamkampanj. Och de har yrkat för detta i torgmöten och i sitt tidigare partiprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in