2018-07-13, 21:01
Bannlyst
Läste jag ärtt så ska då också tex F! och diverse hatiska diagnos grupper som har som mål att attackera vita män också förbjudas då de är hat organisationer som riktar in sig på etnisk härkomst och kön.
Citera
2018-07-13, 21:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du kan väl ta och fundera på det ett tag samtidigt som du funderar på om det är något annat du missförstått, som du är "tvärsäker" på.
Nu får du komma med antingen nåt som visar var/hur jag hade fel, eller ett erkännande att jag hade rätt.
Citera
2018-07-13, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Att jämföra Sverige med Nordkorea är minst sagt...extremt. Sverige är långt ifrån Nordkorea.
Håller däremot med om att det finns eller har funnits en åsiktskorridor som gammelmedia har upprätthållit. Sverige är dock fortfarande långt från t.ex. DDR. Vi fängslar inte folk på grund av avvikande åsikter, eller åtminstone har vi inte gjort det hittills. Du kan vara medlem i NMR så väl som Kommunistiska Partiet utan att riskera att hamna i fängelse enbart på grund av ditt medlemskap. Användandet av HMF den senaste tiden är enligt mig att vara ute på rejält hal is. Att även förbjuda organisationer att ha möten enbart på grund av att de är rasistiska, känns även det enligt mig lite som att vara ute och cykla. Speciellt när vissa vänsterextrema grupper är ett lika stort ett större demokratiskt hot.

Japp det har börjat. Åsikten att afrikaner har lägre IQ än vita är ett brott i Sverige. Det är illa nog att det är frågan om dryga böter istället för fängelse. Att fängsla folk för sådana åsikter ställer Sverige i än sämre dager utomlands.
Citera
2018-07-13, 21:06
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Och? Sverige är en del av FN och av konventionen; det säger en hel del. Invandringen är inte ett sätt att systematiskt utplåna en folkgrupp.

Men ett sätt att MARGINALISERA en folkgrupp, vilket delvis är samma sak.

Definition av folkmord
Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord som:

” ...envar av följande gärningar förövad i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp såsom sådan nämligen,
a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Mina fetningar: B och C är redan uppfyllda.
Senast redigerad av RadioDDR1 2018-07-13 kl. 21:09.
Citera
2018-07-13, 21:06
Medlem
AreYouBacks avatar
Detta förslag måste och kommer att omfatta Moderaternas förslag att gälla även partier på vänster och den islamiska kanten. Speciellt den inslaiska. De förföljer kristna och judar och vill utrota dem. Problemet är dessa inte har sin bas i Sverige och kan förbli sovande celler eftersom de inte "vill" växa som NMR. Men det måste innefatta extrema muslimska föreningar. Då kommer också förslaget att falla platt eftersom inte S vill uppröra landets muslimer.
Citera
2018-07-13, 21:08
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Att förbjuda sverigedemokraterna är fullt logiskt, de är ett rasistiskt parti. Frikyrkorna skulle också gå att förbjuda eftersom de till sin natur är islamofobiska.
Och om vi fortsätter med din logik så måste islam och muslimerna förbjudas för att de är antisemiter.
Citera
2018-07-13, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej dra åt helvete vad illa. Fäll organisationerna för de lagbrott de begår, givetvis, men att förbjuda hela organisationer köper jag inte. Speciellt inte något så diffust som "rasistiska organisationer", var o varannan människa är ju "rasist" nu enligt media.

Det är ju just det som är meningen. Får sossarna igenom en sån här lag, kommer folk va skiträdda för att säga nått som kan uppfattas minsta rasistiskt. Det är vi ju redan, men folk skulle bokstavligen skita ner sig av rädsla. Fatta vilken effektiv åsiktskorridor det skulle skapa.

Efter det kommer politiken va absolut värdelös. PK-Politikerna kommer tävla i godhetsknarkande, importera ständigt nytt valboskap och köra över svenska folket totalt. Vi skulle ha fri invandring, sossar som pratar fritidsgårdar och höjda skatter och samtidigt totalt gängkrig. Svenskar skulle ligga döda i varenda gränd. Det här är sossarnas framtidsvision.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Politisk taktik, med andra ord.
Mycket dålig politisk taktik.
Det har börjat växa Facebookgrupper som jämför SD och NMR. Visst är det befängda jämförelser, men jag tror SD skulle tjäna mer på att kritisera sossarna, vänstern och deras kopplingar till totalitära vänsterextremister.
Senast redigerad av Apollion 2018-07-13 kl. 21:14.
Citera
2018-07-13, 21:13
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Fast du ljuger, din SDare där. NMR går inte omkring och säger att de ska mörda olktänkande. Djävla apa att du inte kan hålla dig till sanningen. Istället förtalar du dem.

De vill alltså införa dödsstraffet för förräderi. Särskilt märkligt är det inte och skäl att förbjuda dem är det inte. Står dem fritt att önska dödsstraff för förräderi.
Alla säger inte det, men att döda förrädare är att döda oliktänkande politiker. Och Emil Hagberg, ett av de högsta hönsen, har öppet raljerat om att hänga multikultipolitiker. Det har NMR också gjort via en reklamkampanj. Detta är inte förtal.
Citera
2018-07-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
NMR är verkligen vänsters nyttiga idioter..

NMR hjälper globalisterna och regeringen i dess uppsåt att skifta fokus från de verkliga problemen.

Grattis era jävla idioter

Håller helt med. Och det här judesnacket är förödande. Alla utom en liten Flashback-sekt kan peka finger åt NMR och även åt SD och säga att dessa förföljer judar på ett sätt som i förlängningen kan leda till hemska konsekvenser. Vanligt folk blir skräckslagna och röstar på sjuklövern för att slippa judeförföljelser i Sverige.

Vanligt folk fattar nämligen att det verkligen inte är judarna som är Sveriges verkliga problem.
Citera
2018-07-13, 21:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det enda jag gjort är att visa varför SD inte går att förbjuda p.g.a. rasism, av den enkla anledningen att deras politik inte är rasistisk.

Fast är du helt säker? Det råder numera väldigt delade meningar om vad "rasism" är och vilka som har makten i samhället kommer att påverka vilken definition man utgår ifrån. Kanske är definitionen vettig idag, men hur är det om 10 år?

Här finns exempelvis en politiker som är fullt övertygad om att SD är en rasistisk organisation:

Citat:
Per Sundgren, tidigare kulturborgarråd (V):

Rasismen finns nedskriven i SD:s partiprogram

"Precis så här resonerar en rasist. Men det centrala i denna rasism är inte det biologiska arvet, utan den rätt man tar sig att sortera, gradera och dela upp folk. Historiskt har denna uppdelning byggt på tron att det finns biologiska raser. Nu när vi vet att så inte är fallet måste rasisterna hitta andra kriterier och det är precis detta som är det centrala inslaget i Sverigedemokraternas partiprogram: svenskheten. För att kvalificera dig som riktig svensk räcker det inte med att du är svensk medborgare, laglydig och betalar skatt – du måste dessutom besitta den identitet som gör dig till en del av den svenska nationen."

https://www.expressen.se/debatt/rasismen-finns-nedskriven-i-sds-partiprogram/

"Rasism" är ett väldigt diffust och flytande begrepp. Det kommer att krävas politiska domstolar för att hantera det. Då är ju M:s och SD:s förslag om att ta fram en terrorlag en bättre och mer rättssäker väg att gå eftersom man då inte baserar lagen på politiska åsikter. En grupp nazister med bomber likställs då med en grupp kommunister med bomber.
Citera
2018-07-13, 21:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Jag tycker inte om religionen Islam. Jag ogillar den hårdföra muslimer. Är jag rasist?
Citera
2018-07-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Japp det har börjat. Åsikten att afrikaner har lägre IQ än vita är ett brott i Sverige. Det är illa nog att det är frågan om dryga böter istället för fängelse. Att fängsla folk för sådana åsikter ställer Sverige i än sämre dager utomlands.

Nu handlade det fallet iofs om somalier specifikt tror jag, men det är ändå absurt. HMF ska enligt mig användas, om den ska finnas alls, för att förhindra att t.ex. NMR ställer sig på ett torg och skriker saker i stil med att "Muslimer är lägre stående folk och ska hängas i lyktstolpar". Inte att någon skriver att "Fan va jag är lack på alla muslimer som tar över!" i affekt på t.ex. facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in