2018-07-13, 20:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vad ljuger jag om? Snälla någon. Jag har citerat partiprogrammet, jag har citerat högt uppsatta företrädare, jag har citerat officiella reklamkampanjer drivna av partiet osv.

Då bör du väl ha insett att de inte någonstans i programmet skrivit om att ge journalister eller folkförrädare dödsstraff?

Vilka som kan komma att åtnjuta dödsstraff har de inte alls deklarerat. Förutom att det ska handla om synnerligen grov brottslighet.
Citera
2018-07-13, 20:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Vad statsministern använder som fulknep i debatter är nåt helt annat än vad som är juridiskt hållbart."
Det låtsasargumentet har jag redan bemött.

"Rasistkortet är förövrigt så utnött att det knappt används längre"
Nej, rasistkortet används fortfarande mycket flitigt.

"Nej, SD vinnlägger sig strikt om att partiprogrammet ska vara kliniskt befriat från rasism."
Vad SD säger är inte intressant i det här fallet. Det är inte SD som kommer att stifta lagen.

"Jurister har en yrkesheder samt principer de ogärna tummar på, hela disciplinen bryter samman annars och de blir arbetslösa."
Om de får i uppgift att ta fram en lag så gör de det. Det är deras jobb. Gör de inte det blir de arbetslösa.

"Jag har ingen övertro på rättsväsendet, men det jag läser från vissa här är endast paranoida konspirationsteorier."
Det är för att du inte har koll på utvecklingen. För 20 år sedan hade det varit otänkbart för en svensk justitieminister att komma med det här utspelet. Men om man har följt utvecklingen de senaste åren vet man att det var på väg åt det här hållet. Det kommer att bli ännu sämre i framtiden.
Du får dela upp citaten om du vill att jag ska svara fråga för fråga, jag tänker inte göra ditt jobb. Att förbjuda rasistiska, våldsbejakande och odemokratiska organisationer har diskuterats seriöst under lång tid och är inte det minsta anmärkningsvärt. Däremot har t.ex. NMR:s agressiva provokationer ställt saken i ett annat och mer akut läge.
Senast redigerad av Psilosopher 2018-07-13 kl. 20:55.
Citera
2018-07-13, 20:46
Medlem
Nej dra åt helvete vad illa. Fäll organisationerna för de lagbrott de begår, givetvis, men att förbjuda hela organisationer köper jag inte. Speciellt inte något så diffust som "rasistiska organisationer", var o varannan människa är ju "rasist" nu enligt media.

Kan inte regeringen försöker lösa något riktigt problem istället för hittepå problem? "Rasistiska organisationer" är en chimär i sammanhanget när man ser till alla gruppvåldtäkter, gängbråk, bilbränder, stening osv som försigår i landet. Lös dessa problem istället.
Citera
2018-07-13, 20:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du kan alltså ingenting om FNs Folkmordskonvention. Det krävs inte fysiska mord för att det ska betraktas som folkmord.
Och? Sverige är en del av FN och av konventionen; det säger en hel del. Invandringen är inte ett sätt att systematiskt utplåna en folkgrupp.
Citera
2018-07-13, 20:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
SD ville bara ha bort en konkurrent så de har helt andra motiv. Sen är jag inte så säker på att SD verkligen kommer att stå fast vid det där när de inser vad ändamålsglidningen kan leda till.
Citat:
Det har hänt mycket sen dess och naturligtvis ser SD att NMR i längden kan utgöra ett hot mot dem. Sen har ju SD valt en inställsam hållning gentemot etablissemanget. Vi får se om SD verkligen vill stödja en urholkning av grundlagsstadgade rättigheter. Eftersom det mycket väl kan komma att användas även mot SD.

Att SD pratar om att vilja förbjuda NMR är inte för att de ser NMR som en konkurrent eller ett hot. Det gör de ju inte.

Däremot är det så att sjuklövern alltid försöker smeta "nazism" på SD och SD försöker febrilt tvätta bort detta. Att starkt ta avstånd och vilja förbjuda ett numera ökänt "nazistparti" är ett sätt att signalera avståndstagande från nazism och nazistpartier.

Politisk taktik, med andra ord.
Citera
2018-07-13, 20:49
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Då bör du väl ha insett att de inte någonstans i programmet skrivit om att ge journalister eller folkförrädare dödsstraff?

Vilka som kan komma att åtnjuta dödsstraff har de inte alls deklarerat. Förutom att det ska handla om synnerligen grov brottslighet.
De har specificerat att folkförrädare ska dö. Vilka grupper kallar de för folkförrädare?
Citera
2018-07-13, 20:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Philosopher" har i den här tråden, (jag har sett det själv), försvarat den judiska ideologin.
En halmgubbe ytterligare till samlingen, börjar bli trångt på troféhyllan

Vilken jävla ynkedom till argumentation, skäms för fan. Och stava mitt namn rätt.

Det enda jag gjort är att visa varför SD inte går att förbjuda p.g.a. rasism, av den enkla anledningen att deras politik inte är rasistisk.

Allt annat du fantiserar ihop kring min person är inte annat än just fantasier.
Citera
2018-07-13, 20:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jajamänsan. NMR är ingen terrorgrupp med mord inskrivet i stadgarna eller som de praktiserar och det vet du om. Däremot vill de säkert införa dödsstraff för sådant i regeringsställning och det får du till att de vill "döda oliktänkande". Skärp dig!

Varför kan du inte angripa dem ärligt? Det du förordar är inte seriöst, att NMR ska åka på stryk. Du är som alla andra på er sida, vill framstå som goda men är en samling svin. NMR är inga bråkstakar men de vet givetvis om på förväg vilka reaktioner de kommer att få stå ut med och det är att bli häcklade och angripna (av dina vänner, din medlöpare där).
Återigen... jag ska göra detta mycket enkelt den här gången... NMR har sagt att de vill mörda folkförrädare. De anser att oliktänkande politiker och journalister är folkförrädare. Lägg ihop ett och ett.

Jo, bråkstakar är vanliga inom alla extrema grupper. Jag är själv en nationalist som står och väger mellan SD och AfS. Du vet inte vilka mina ”vänner” är bara för att jag motsätter mig extremism.
Citera
2018-07-13, 20:55
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej dra åt helvete vad illa. Fäll organisationerna för de lagbrott de begår, givetvis, men att förbjuda hela organisationer köper jag inte. Speciellt inte något så diffust som "rasistiska organisationer", var o varannan människa är ju "rasist" nu enligt media.

Kan inte regeringen försöker lösa något riktigt problem istället för hittepå problem? "Rasistiska organisationer" är en chimär i sammanhanget när man ser till alla gruppvåldtäkter, gängbråk, bilbränder, stening osv som försigår i landet. Lös dessa problem istället.

Tror inte det handlar om att "lösa problem", utan att cementera det enpartistyre vi haft de senaste 10-20 åren. Ett steg närmare en diktatur. I övrigt håller jag helt med dig! I ett välmående land tror jag sådana tokstollar som söker sig till AFA, NMR och liknande extremistgrupperingar är marginell och inte ett problem. Att dessa organisationer är ett symptom av ett problem. Det regeringen nu vill göra är att medicinera symptomen, men de skiter fullständigt i det underliggande problemet. (Missnöjet kring den horribelt skötta invandringen och särbehandlingen av etniska svenskar)
Citera
2018-07-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Men vad vår nuvarande svenska regering beträffar, dess hetsjakt på organisationer den inte gillar och den åsiktskorridor som upprätthålls av MSM... visst kan man säga att den får Sverige att likna ett Nordkorea utan dödsstraff. Eller snarare får den Sverige att likna DDR.

Att jämföra Sverige med Nordkorea är minst sagt...extremt. Sverige är långt ifrån Nordkorea.
Håller däremot med om att det finns eller har funnits en åsiktskorridor som gammelmedia har upprätthållit. Sverige är dock fortfarande långt från t.ex. DDR. Vi fängslar inte folk på grund av avvikande åsikter, eller åtminstone har vi inte gjort det hittills. Du kan vara medlem i NMR så väl som Kommunistiska Partiet utan att riskera att hamna i fängelse enbart på grund av ditt medlemskap. Användandet av HMF den senaste tiden är enligt mig att vara ute på rejält hal is. Att även förbjuda organisationer att ha möten enbart på grund av att de är rasistiska, känns även det enligt mig lite som att vara ute och cykla. Speciellt när vissa vänsterextrema grupper är ett lika stort ett större demokratiskt hot.
Citera
2018-07-13, 20:59
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
De har specificerat att folkförrädare ska dö. Vilka grupper kallar de för folkförrädare?

Blev det jobbigt att svara?

Ja och regeringen har specificerat att ca 20% av befolkningen är rasister=onda människor som borde fängslas och dö. Alltid kul att använda argumenten åt dom själva.
Citera
2018-07-13, 21:00
Bannlyst
Citat:
Återigen... jag ska göra detta mycket enkelt den här gången... NMR har sagt att de vill mörda folkförrädare. De anser att oliktänkande politiker och journalister är folkförrädare. Lägg ihop ett och ett.

Jo, bråkstakar är vanliga inom alla extrema grupper. Jag är själv en nationalist som står och väger mellan SD och AfS. Du vet inte vilka mina ”vänner” är bara för att jag motsätter mig extremism.

Fast du ljuger, din SDare där. NMR går inte omkring och säger att de ska mörda olktänkande. Djävla apa att du inte kan hålla dig till sanningen. Istället förtalar du dem.

De vill alltså införa dödsstraffet för förräderi. Särskilt märkligt är det inte och skäl att förbjuda dem är det inte. Står dem fritt att önska dödsstraff för förräderi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in