Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Vad statsministern använder som fulknep i debatter är nåt helt annat än vad som är juridiskt hållbart. Rasistkortet är förövrigt så utnött att det knappt används längre. Det är fel, helt enkelt.
Nej, SD vinlägger sig strikt om att partiprogrammet ska vara kliniskt befriat från rasism.
Jurister har en yrkesheder samt principer de ogärna tummar på, hela disciplinen bryter samman annars och de blir arbetslösa.
Jag har ingen övertro på rättsväsendet, men det jag läser från vissa här är endast paranoida konspirationsteorier.
"Vad statsministern använder som fulknep i debatter är nåt helt annat än vad som är juridiskt hållbart."
Det låtsasargumentet har jag redan bemött.
"Rasistkortet är förövrigt så utnött att det knappt används längre"
Nej, rasistkortet används fortfarande mycket flitigt.
"Nej, SD vi
nnlägger sig strikt om att partiprogrammet ska vara kliniskt befriat från rasism."
Vad SD säger är inte intressant i det här fallet. Det är inte SD som kommer att stifta lagen.
"Jurister har en yrkesheder samt principer de ogärna tummar på, hela disciplinen bryter samman annars och de blir arbetslösa."
Om de får i uppgift att ta fram en lag så gör de det. Det är deras jobb. Gör de inte det blir de arbetslösa.
"Jag har ingen övertro på rättsväsendet, men det jag läser från vissa här är endast paranoida konspirationsteorier."
Det är för att du inte har koll på utvecklingen. För 20 år sedan hade det varit otänkbart för en svensk justitieminister att komma med det här utspelet. Men om man har följt utvecklingen de senaste åren vet man att det var på väg åt det här hållet. Det kommer att bli ännu sämre i framtiden.