2018-07-13, 20:31
Medlem
Vilka ska bestämma om något parti eller rörelse ska förbjudas? Om det är en domstol kan jag gå med på det men är det andra politiker t.ex. Riksdagen är det förkastligt. I Tyskland är det författningsdomstolen (något vi inte har i Sverige, varför?) som avgör dessa ärenden och det nålsögat är riktigt trångt, som det ska vara.
Citera
2018-07-13, 20:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Farlig väg att gå att förbjuda åsikter, speciellt med fokus på högerkanten bara när alla kallar alla för rasister lite ospecifikt.
Det rör sig som sagt inte om åsikterna i sig (vilket vore omöjligt) utan att organisera sig kring dem.
Citera
2018-07-13, 20:33
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
I samband med deras katastrofalt misslyckade demonstration i Göteborg så sa ledaren Simon Lindberg följande i ett tal "Lyktstolparna kommer inte att räcka till" för alla politiker, poliser, journalister, judar, invandrare.

De betraktar även avhoppare som förrädare och lovar att de kommer att få lida.

Flera NMR-medlemmar utförde dessutom 3 bombdåd i Göteborg, och organisationens ledning har både uttryckt sympatier för terrordåden och såvitt jag vet även har kvar dessa medlemmar i organisationen.

Bomberna var riktade mot för dem okända personer med andra åsikter, och 2 bomber mot personer som inte föddes in i deras godkända grupp.

Fan skäms du inte det minsta när du aktivt blåljuger? Pinsamt värre. NMR har aldrig sanktionerat bomberna och de är inte medlemmar.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nej. Dödsstraff gäller synnerligen grova brott. Står inget om att det gäller folk som förespråkar mångkultur. Sluta bygga dina halmgubbar och håll dig någorlunda till fakta.
Det räcker med logiskt tänkande. Folkförräderi är ett synnerligt grovt brott och vilka kallar NMR för folkförrädare? Globalister och Bonniermedia = Politiker och journalister.
Citera
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Men de sympatiserade med dem. Räcker för mig för att veta vad de står.

Jag är inte intresserad av huruvida det är lagligt eller ej. Jag ville bara förklara att det ur mitt perspektiv är tydligt var NMR står och att det riktas även mot oliktänkande.

Nej, det gjorde de inte alls. Tvärtom lämnade de NMR för att organisationen inte ville använda deras metoder.

Men ditt perspektiv överensstämmer inte med fakta. Politikerna är förövrigt de som är ytterst ansvariga för det pågående folkmordet. Men du kanske anser att Charles Manson också var ”oliktänkande”.
Citera
2018-07-13, 20:34
Medlem
Härligt beslut, om det går igenom, då kan alla muslimska organisationer och moskéer förbjudas. De hatar judar och alla möjliga minoriteter. Det står i koranen. Där bet den lilla äckliga apan Johansson sig i svansen.
Citera
2018-07-13, 20:34
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Fast du har helt fel. För att det är vad DU tycker och tror. Det är ointressant för alla andra. Vill de, så gör de.
De finns en tydlig definition av vad som utgör rasism, och inget sådant finns i SD:s partiprogram. De har som sagt jobbat hårt på detta, de är inga idioter.

Hur många gånger till måste jag förklara detta? Jesus.
Citera
2018-07-13, 20:35
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det räcker med logiskt tänkande. Folkförräderi är ett synnerligt grovt brott och vilka kallar NMR för folkförrädare? Globalister och Bonniermedia = Politiker och journalister.

Exakt. Det räcker med att bygga en halmgubbe, så är det klart med det. Som tur är så läser nog folk vad det faktiskt står i programmet och inte litar på en ljugande användare här.

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2017/03/V%C3%A5r-v%C3%A4g2017-03.pdf
Citera
2018-07-13, 20:35
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja, självklart. I det sammanhanget handlar folkmordet om en utplåning av en etnisk eller religiös grupp, likt förintelsen. På vilket sätt utplånar man svenska folket med invandring?

Vid ett visst antal våldsbejakande aktivister borde rimligtvis en organisation kunna bli terrorklassad.

Du kan alltså ingenting om FNs Folkmordskonvention. Det krävs inte fysiska mord för att det ska betraktas som folkmord.
Citera
2018-07-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci

Att på ett så systematiskt sätt ha en upphängning på just judar och berätta om allt ont de gör i världen, skulle jag nog säga gränsar till att hetsa. Men visst, de säger inte rakt ut att de vill rensa ut alla judar, men....

Är lite som att säga att Nord Koreas koncentrationsläger bara är arbetsläger och de är lätta att undvika genom att bara hålla sig till landets lagarna..

Ja, jag begriper inte varför NMR, liksom många som håller till på Flashback, har hängt upp sig så fruktansvärt på judarnas farlighet. Fattar ni inte att judarna är ett relativt litet folk som inte kontrollerar något annat land än Israel (och, kan man hävda, Palestina)?

Men vad vår nuvarande svenska regering beträffar, dess hetsjakt på organisationer den inte gillar och den åsiktskorridor som upprätthålls av MSM... visst kan man säga att den får Sverige att likna ett Nordkorea utan dödsstraff. Eller snarare får den Sverige att likna DDR.
Citera
2018-07-13, 20:37
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
De finns en tydlig definition av vad som utgör rasism, och inget sådant finns i SD:s partiprogram. De har som sagt jobbat hårt på detta, de är inga idioter.

Hur många gånger till måste jag förklara detta? Jesus.

Finns ingen tydlig del av NMR:s program som passar in på den definitionen heller, så vad är problemet?

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2017/03/V%C3%A5r-v%C3%A4g2017-03.pdf
Citera
2018-07-13, 20:38
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Fan skäms du inte det minsta när du aktivt blåljuger? Pinsamt värre. NMR har aldrig sanktionerat bomberna och de är inte medlemmar.
Jag har inte sagt att de sanktionerat terrordåden. Men jag uppfattar det som att de visar sympatier och jag syftar då bland annat på:

Citat:
SVT Nyheter har tidigare talat med Per Öberg, talesperson för NMR. Han sa då att organisationen förbjuder sina medlemmar att begå våldsdåd.

– Samtidigt har vi förståelse för att enskilda individer agerar på olika sätt med tanke på hur samhällsutvecklingen ser ut.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-tillverkades-nazibomberna

Är de inte längre medlemar? Var kan man läsa mer om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in