2018-07-13, 20:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du har fel, självfallet tillämpar man strikta definitioner juridiskt. Att statsministern och Arnstad kallar SD rasistiska är endast tomma ord för att ta billiga poäng, det skulle aldrig hålla rättsligt.

Det är du som inte har koll på hur det fungerar i Sverige. Om det är så pass accepterat att statsministern, en av de största dagstidningarna och flertalet "experter" kan kalla SD för rasister utan större invändningar kan ett gäng jurister utan problem sy ihop en "strikt" definition som ringar in SD som rasistiska.
Citera
2018-07-13, 20:20
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag upprepar... att som politiker förespråka multikultur är relativt grovt landsförräderi enligt NMR och de bedriver en dödsstraffpolitik efter den skalan.

Och de förespråkar inte våld men många anhängare sysslar med det. Partiet innehåller många brottsdömda.

Det är inte ”oliktänkande” att ägna sig åt folkmord. Du känner väl till FNs Folkmordskonvention? Folkmord och Stämpling till folkmord är brott där dödsstraff tidigare utdömts.

En organisation är inte kriminell för att den har medlemmar som är eller har varit det. Det är en grundläggande princip för en rättsstat.
Citera
2018-07-13, 20:21
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du bankar ju för fan bara på halmgubbar. NMR har aldrig förespråkat avrättning av oliktänkande. Inte heller förespråkar de våld annat än i nödvärn vilket är fullt lagligt.
I samband med deras katastrofalt misslyckade demonstration i Göteborg så sa ledaren Simon Lindberg följande i ett tal "Lyktstolparna kommer inte att räcka till" för alla politiker, poliser, journalister, judar, invandrare.

De betraktar även avhoppare som förrädare och lovar att de kommer att få lida.

Flera NMR-medlemmar utförde dessutom 3 bombdåd i Göteborg, och organisationens ledning har både uttryckt sympatier för terrordåden och såvitt jag vet även har kvar dessa medlemmar i organisationen.

Bomberna var riktade mot för dem okända personer med andra åsikter, och 2 bomber mot personer som inte föddes in i deras godkända grupp.
Citera
2018-07-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Hur många i en organisation måste utföra ett brott för att klassas som våldsbejakande?

Inga, nödvändigtvis. Så här skriver NMR själva om politiskt våld:

"Offensivt våld som proaktiva hembesök, regelrätta överfall på gatan, attacker på fredliga meningsmotståndare o.s.v. är alltså förbjudna enligt vår organisations regelverk. Självförsvar däremot är en helt annan sak. Som medlem förväntas du och uppmuntras att försvara dig själv, dina kamrater och Motståndsrörelsens fana."

Vet du vilka andra som anser att självförsvar är helt okej? Jo, vänsterextrema. Och islamister. När man överhuvudtaget som politiskt grupp lägger upp att självförsvar är helt okej, så är det allt som oftast en grupp som majoriteten av befolkningen anser förespråka politiskt våld i större eller mindre utsträckning.
Citera
2018-07-13, 20:24
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
I samband med deras katastrofalt misslyckade demonstration i Göteborg så sa ledaren Simon Lindberg följande i ett tal "Lyktstolparna kommer inte att räcka till" för alla politiker, poliser, journalister, judar, invandrare.

De betraktar även avhoppare som förrädare och lovar att de kommer att få lida.

Flera NMR-medlemmar utförde dessutom 3 bombdåd i Göteborg, och organisationens ledning har både uttryckt sympatier för terrordåden och såvitt jag vet även har kvar dessa medlemmar i organisationen.

Bomberna var riktade mot för dem okända personer med andra åsikter, och 2 bomber mot personer som inte föddes in i deras godkända grupp.

Fler halmgubbar. Bombdåden i Göteborg hade NMR inget som helst ansvar för. Vilket redan har bevisats i tråden. Även åklagaren i det fallet var väldigt tydlig med det. Att folkmordspolitikerna riskerar att drabbas av folkets vrede och få dingla i lyktstolpar är ett faktum. Inget brott att påpeka det.
Citera
2018-07-13, 20:26
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är du som inte har koll på hur det fungerar i Sverige. Om det är så pass accepterat att statsministern, en av de största dagstidningarna och flertalet "experter" kan kalla SD för rasister utan större invändningar kan ett gäng jurister utan problem sy ihop en "strikt" definition som ringar in SD som rasistiska.
Vad statsministern använder som fulknep i debatter är nåt helt annat än vad som är juridiskt hållbart. Rasistkortet är förövrigt så utnött att det knappt används längre. Det är fel, helt enkelt.

Nej, SD vinlägger sig strikt om att partiprogrammet ska vara kliniskt befriat från rasism.

Jurister har en yrkesheder samt principer de ogärna tummar på, hela disciplinen bryter samman annars och de blir arbetslösa.

Jag har ingen övertro på rättsväsendet, men det jag läser från vissa här är endast paranoida konspirationsteorier.
Citera
2018-07-13, 20:26
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Sätt detta i perspektiv till deras mordhot mot politiker, Emil Hagbergs propegerande för att ”hänga de ansvariga i ett träd” och reklamkampanjen ”reserverad för folkförrädare” med en bild på en hängsnara (bilder finns på Google).

Det här citatet är ju inte kopplat till journalister, landsförrädare eller någon särskild grupp. Gissar på att man avser importerade kvinnomördare och upprepade somaliska våldtäktsmän och mördare.

Varför menar du att det skulle vara riktat mot journalister?

Citat:
Införa dödsstraff vid särskilt hänsynslösa och grova brott när bevisningen verkligen anses stå utom allt rimligt tvivel.

http://archive.is/UQITk#selection-2069.92-2069.588

Dessutom finns det numera en uppdaterad version av partiprogrammet;

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2017/03/V%C3%A5r-v%C3%A4g2017-03.pdf
Citera
2018-07-13, 20:27
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Fler halmgubbar. Bombdåden i Göteborg hade NMR inget som helst ansvar för. Vilket redan har bevisats i tråden. Även åklagaren i det fallet var väldigt tydlig med det.
Men de sympatiserade med dem. Räcker för mig för att veta vad de står.

Citat:
Att folkmordspolitikerna riskerar att drabbas av folkets vrede och få dingla i lyktstolpar är ett faktum. Inget brott att påpeka det.
Jag är inte intresserad av huruvida det är lagligt eller ej. Jag ville bara förklara att det ur mitt perspektiv är tydligt var NMR står och att det riktas även mot oliktänkande.
Citera
2018-07-13, 20:27
Medlem
frdks avatar
Farlig väg att gå att förbjuda åsikter, speciellt med fokus på högerkanten bara när alla kallar alla för rasister lite ospecifikt.
För rimlighets skull kan man tro totalitära rörelser skulle förbjudas med om extremismen är vad man vill åt men nått sånt läser jag inte.

Bättre med förslaget om förbjuda våldsuppviglande rörelser ist, våld hör aldrig hemma i samtalet oavsett var på politiska skalan man står. Fast det skulle göra att AFA/RF/expo få bita i gräset med vilket vore obra för de som gillar god-våld.
Citera
2018-07-13, 20:28
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Det är inte ”oliktänkande” att ägna sig åt folkmord. Du känner väl till FNs Folkmordskonvention? Folkmord och Stämpling till folkmord är brott där dödsstraff tidigare utdömts.

En organisation är inte kriminell för att den har medlemmar som är eller har varit det. Det är en grundläggande princip för en rättsstat.
Ja, självklart. I det sammanhanget handlar folkmordet om en utplåning av en etnisk eller religiös grupp, likt förintelsen. På vilket sätt utplånar man svenska folket med invandring?

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.

Vid ett visst antal våldsbejakande aktivister borde rimligtvis en organisation kunna bli terrorklassad.
Citera
2018-07-13, 20:29
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag upprepar... att som politiker förespråka multikultur är relativt grovt landsförräderi enligt NMR och de bedriver en dödsstraffpolitik efter den skalan.

Och de förespråkar inte våld men många anhängare sysslar med det. Partiet innehåller många brottsdömda.

Nej. Dödsstraff gäller synnerligen grova brott. Står inget om att det gäller folk som förespråkar mångkultur. Sluta bygga dina halmgubbar och håll dig någorlunda till fakta.
Citera
2018-07-13, 20:30
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag tänker inte gå i polemik kring detta. Ni tråkar ut mig. Min poäng är endast att SD inte är ett rasistiskt parti och inte kan förbjudas som sådant.

Fast du har helt fel. För att det är vad DU tycker och tror. Det är ointressant för alla andra. Vill de, så gör de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in