2018-07-13, 19:56
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du pratar i en fantasivärld och du bemöter bara halmgubbar. Vem har sagt att en "journalist förtjänar att dö" för att hon rapporterar nyheter? Vem har ens tänkt den tanken? Vem har sagt att andra folkmord inte är övergrepp bara för att folkmordet på svenskar är det? Jag behöver ingen relativism, men du behöver lite verklighetskoll.
1. Återigen..... NMR ser journalister som folkförrädare samtidigt som de förespråkar dödsstraff av folkförrädare.

2. Ingen har sagt det, men varför ens nämna världens stora folkmord i samma mening som Sveriges situation? Det är ingen seriös jämförelse.
Citera
2018-07-13, 19:57
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
NMR är tydligt antisemitiska och våldsbejakande, bland annat.

Det är inte rasism enligt någon definition.
Citera
2018-07-13, 19:57
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det fetade; Då är det inte organisationen man kommer förbjuda, utan saken att man organiserar sig på basis av XxXXXXXx.
Nej, det går inte att föbjuda vad en enskild individ tycker, det är att organisera sig kring rasism eller ickedemokratiska principer man tittar på.

I så fall kan även islamisterna ryka, åtminstone om Billströms invändningar beaktas.
Citera
2018-07-13, 19:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Titta, inte ens du fick definitionen av rasism rätt. Tänk om du fått fler saker om bakfoten eller ännu värre tänk om de som ska stifta de förtryckande lagarna fått saker om bakfoten.

Det är lugnt. PK visar vägen hur man ska behandla meningsmotståndare. Man ska ha det i åtanke längre fram när släggan går...
Jag kan länka till strikt definition men jag orkar inte hårklyverier. Hur ser definitionen ut då, och var har jag fel?
Citera
2018-07-13, 20:00
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
NMR anser fortfarande inte att "oliktänkande" är samma sak som "folkförräderi", hur gärna du än vill få det till det. Däremot är ju ert sätt att resonera mot NMR, där ni vill förbjuda dem för att de har andra åsikter, nära det tankesättet.

Du är en mycket obehaglig och sjuk individ, och jag hoppas verkligen läsarna i tråden förstår vilka monster det är som är för den här lagen. De anklagar utan bevis andra för att i framtiden vilja införa det de själva bevisligen praktiserar i nuet.
Så en politiker har full rätt att förespråka och kämpa för ett multikulturellt samhälle även i NMR:s Sverige?

Jag är inte för lagen, mitt första inlägg i den här tråden som diverse högerextremister reagerade på talade starkt emot lagen. Att förbjuda åsikter är oacceptabelt. Att förbjuda organisationer som präglas av våldsbejakande extremism är naturligt.
Citera
2018-07-13, 20:01
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Nej, det behöver bara beslutas i en tingsrätt.
Det går inte att stifta godtyckliga lagar hur som helst, bl.a. har vi en grundlag att ta hänsyn till.
Citera
2018-07-13, 20:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
NMR är tydligt antisemitiska och våldsbejakande, bland annat.
Fel och fel. Tidigare i tråden har det bevisats att NMR inte är våldsbejakande. Tidigare aktivister som ville bedriva våld blev så pass motarbetade av NMR:s ledning att de lämnade organisationen för att kunna begå våldshandlingar. De beklagade högljutt ledningen för att vara våldsförbjudande.

Gällande antisemitismen: NMR är inte antisemiter eftersom de inte ogillar eller värderar judar pga judarnas ras. Det är bara ett hittepåbegrepp.
Citera
2018-07-13, 20:02
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nej, det går inte att föbjuda vad en enskild individ tycker, det är att organisera sig kring rasism eller ickedemokratiska principer man tittar på.

I så fall kan även islamisterna ryka, åtminstone om Billströms invändningar beaktas.

Exakt. Man förbjuder alltså inte organisationen, utan själva organiserandet. Kommer bli en mycket snårig juridisk jungel, men mycket invändningar från EU.
Citera
2018-07-13, 20:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Det är inte rasism enligt någon definition.
Det är diskriminering utifrån etnicitet i alla fall, vilket utgör del av definitionen.
Citera
2018-07-13, 20:03
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Det går inte att stifta godtyckliga lagar hur som helst, bl.a. har vi en grundlag att ta hänsyn till.

Det går att godtyckligt tolka lagarna i vårt rättsväsende.
Citera
2018-07-13, 20:03
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Så en politiker har full rätt att förespråka och kämpa för ett multikulturellt samhälle även i NMR:s Sverige?

Jag är inte för lagen, mitt första inlägg i den här tråden som diverse högerextremister reagerade på talade starkt emot lagen. Att förbjuda åsikter är oacceptabelt. Att förbjuda organisationer som präglas av våldsbejakande extremism är naturligt.

Hur många i en organisation måste utföra ett brott för att klassas som våldsbejakande?
Citera
2018-07-13, 20:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Självklart, så länge de inte bryter mot några lagar så får de förespråka och kämpa för precis vad de vill.
Citat:
Håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in