2018-07-13, 18:08
Medlem
glemmys avatar
Varför hittar jag inte detta gratis, år 2018? Kanske mina google skills som inte räcker till.

Jag vill alltså lägga upp min portfölj, sen knyta larm till aktierna.

Avanza har kurslarm om kursen går över/under en viss nivå, men jag skulle vilja ha flera larm och mer avancerat. Exempelvis långsiktig trendvändning "dödskors" MA50/MA200, glidande kursfall-% etc.

Närmaste jag kommer är Euroinvestor, fast där kan jag inte skapa något larm. Så är den buggig/dåligt översatt.

Kan tänka mig att prenumerera på något om det är bra, för typ en tusenlapp i året.

Tips mottages tacksamt.
Citera
2018-07-13, 18:29
Medlem
Inte gratis men bäst är Tradingview och det är till ok priser. De har numera även hyfsat på svenska aktier.
Citera
2018-07-13, 23:05
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Inte gratis men bäst är Tradingview och det är till ok priser. De har numera även hyfsat på svenska aktier.

Den var ju extremt kraftfull, dock blir det dyrt om man vill ha lite fler alerts.
Man är begränsad till 30 st med PRO+ ($25/mån 1 år), PREMIUM kostar $50/mån 1 år.

Kommer helt använda den gratisvarianten ett tag och se, kanske går upp till bara PRO så småningom.
Gratis erbjuder 3 indikatorer på en chart och det kommer man rätt långt på.

Bra tips!
Citera
2018-07-13, 23:19
Medlem
Du bör kolla aktiespararnas Hitta kursvinnare. Tycker den är lite omständig men har ändå bra funktioner. Nackdelen är att det är ett program för Windowsdatorer.
Citera
2018-07-14, 10:17
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Du bör kolla aktiespararnas Hitta kursvinnare. Tycker den är lite omständig men har ändå bra funktioner. Nackdelen är att det är ett program för Windowsdatorer.

Min pappa körde Hitta kursvinnare i säkert 10 år. Jag gillar det och gav det ett försök för ett par år sen (fortfarande installerat men betalar inte längre), men det hänger på att man har det öppet regelbundet och det blev inte så. Ofta har jag bara tillgång till mobilen eller sitter på jobbet.

Tror Tradingview fyller större delen av behovet. Fanns ingen bra androidapp tyvärr, men det kanske kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in