2018-07-13, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Regeringen vill nu med hänvisning till att Nordiska Motståndsrörelsen höll torgmöten och delade ut flygblad i Almedalen förbjuda "rasistiska organisationer". Vilka mer organisationer avser de förbjuda? Vad har de för möjligheter att driva igenom en sådan förbudslag och vad kan det få för följder? Själv ser jag syftet att kväsa politisk opposition som givet, men det kan ju också få vara en diskussionsfråga om så är fallet.

https://www.svd.se/regeringen-forbjud-rasistiska-organisationer

Det är grundlagsskyddat, så någon förändring kommer ej ske.
Citera
2018-07-13, 13:34
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nuvarande regering är förstås körd, men sjuklövern har sannolikt fortfarande majoritet 2020.

Samma regim oavsett vilken formell färg den har. Men vad jag säger är att den geopolitiska kartan i världen är på väg att ritas om genom Trump och Putin. Det är globalisternas svanesång vi bevittnar. Alla EU-länders politiker har börjat fatta detta. Utom de svenska.
Citera
2018-07-13, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Förbjuda org. som brukar våld och terroriserar andra är jag för, som NMR. Inte förbud baserat på åsikter. Jag vill inte leva i e fascistisk eller kommunistisk diktatur.

Du lever i en alltmer tilltagande diktatur så det där återkommande uppfattas bara som falskt.

Granskning Sverige stängdes ned. Tjänstemän, journalister, politiker, slänger bara på luren och kommer undan med det. Dissidenter hängs ut av Expressen (även om de inte vågar göra det upprepade gånger). Privata Näthatsgruppen finansierad av staten letar efter svenskar på nätet som "gör sig skyldiga till hat". SD-sympatisörer litar inte på näringslivet. Självcensur råder sedan länge.

Sverige är redan som DDR var, bara ännu inte lika formellt. Kom ihåg att DDR inte marknadsförde sig som "vi är diktatur vi också" utan som "vi är ett demokratiskt land". Det kom från en kommunistisk diktatur.
Citera
2018-07-13, 13:35
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Regeringen vill nu med hänvisning till att Nordiska Motståndsrörelsen höll torgmöten och delade ut flygblad i Almedalen förbjuda "rasistiska organisationer". Vilka mer organisationer avser de förbjuda? Vad har de för möjligheter att driva igenom en sådan förbudslag och vad kan det få för följder? Själv ser jag syftet att kväsa politisk opposition som givet, men det kan ju också få vara en diskussionsfråga om så är fallet.

https://www.svd.se/regeringen-forbjud-rasistiska-organisationer
Visst kan man förbjuda.
Frågan är bara vad man ska förbjuda.
Jag själv är rasist. Vad jag inte är så är det nazist. Jag tycker illa om en viss grupp människor genom mina tankar o den gruppen människor kommer inte in i min personliga sfär.
Eftersom personer ur NMR misshandlade en judinna i Almedalen så är de inte längre rasister utan nazister. Med andra ord, personer som låter sin rasism övergå till fysiskt aggerande.
Detta har vi redan lagar emot.
Så, att förbjuda rasistiska organisationer blir i princip att förbjuda tankar o då hamnar vi på djupt vatten då ingen kan bevisa eller motbevisa en tanke. I princip kan vem som helst då bli dömd om man någon gång bevittnat ett möte av en organisation som är förbjuden.

Nu till det farliga.
Svenska regeringar gillar förbud på div saker.
Det jag gillar bäst är sexköpslagen.
Det tillkom för att skydda de prostituerade. Men resultatet av den lagen blev till att börja med, trafficing. Prostitutionen finns kvar men gick under jorden o där tappade myndigheterna kontrollen. Trafficking blev ett nytt begrepp i Sverige i samband med sexköpslagen.
Inte nog med detta så försvårades socialens arbete mot droger då de inte längre fick kontakt med de prostituerade på gatan.
Så, den enda fördelen med sexköpslagen var att politikerna slapp se de prostituerade kvinnorna på Malmskillnadsgatan.
Förbjud rasistiska organisationer.
Ett bra förbud om man vill tappa kontrollen på dem. Då kan de växa okontrollerat till den dagen de blivit så stora att de kan utgöra ett riktigt stort problem för landet.
Citera
2018-07-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det är grundlagsskyddat, så någon förändring kommer ej ske.
Har du inte hängt med? Riksdagen ändrade grundlagen 2010 i den här delen så nu räcker det med ett enkelt riksdagsbeslut för att vi ska ha ett förbud på plats.
Citera
2018-07-13, 13:39
Medlem
Jag tycker 7-klövern är rasister som hatar det svenska folket så mycket att de vill utrota dem.
Citera
2018-07-13, 13:41
Medlem
samahs avatar
läste Koranen för nån månad sen och jag måste säga att den utan tvekan är den mest antisemitiska bok jag någonsin har läst, och jag har läst bland andra hitlers Mein Kampf. och hitler's bok framstår som en barnbok i jämförelse med det hat som kommer fram i Koranen.

Islam är utan tvivel den farligaste och mest hatiska organisationen i världen idag, alla som inte är muslimer är deras fiender, och främst av alla judar. Judarna får den största delen av slaget från Koranen.

problemet är att muslimer följer Koranen till den grad att dom använder den som lag(sharia) det här är inget som islamister gör utan helt vanliga muslimer. Koranens ord är lag. och Koranen's ord är simpel "död åt fienden" det vill säga alla som inte är muslimer och främst judar.

Islam är nazistisk och hatiskt, mer så än någon annan organisation, om du inte tror mig läs boken själv och ha i åtanke att allt som är skrivet där följs blint av troende muslimer.
Citera
2018-07-13, 13:41
Medlem
En dylik debatt kan bara föras i ett enda västeuropeiskt land och det är i Sverige. Allt orkestrerat från Södermalm och medie-oligarkerna. Vad vi ser är kulturmarxismens radikalisering, de är extremister nu. Med hjälp av inbillade och artificiella hot ger de sig på folket och demokratin.

NMR-Mupparna i Almedalen är en gudagåva för eliten. I sovjetunionen byggde Eliten upp en totalitär polis stat för att jaga "folkets fiender" antisemister och fascister. - Det helvetet varade i över 70 år.

Sanningen är att nazi-mupparna och nazismen i Sverige aldrig haft och kommer aldrig att få någon politisk betydelse. Sanningen är att vi hade 300-400 förvirrade nazister på 50-talet i Sverige och antalet har INTE ökat sedan dess. Sanningen är att de flesta "nazister" hoppar av när de fyller 25-30. - I 9 fall av 10 är det en perveterad ungdomsföretelese. Nazisterna i Sverige är inga stjärnor, de utgör inget hot mot demokratin överhuvudtaget. - Det vi ser nu är endast Elitens maktgalenskap och därför odlar de denna myt.

I Danmark har de också ett gäng nazister men där betraktar medierna dom för vad dom är. Ett gäng mycket tragiska muppar.

I Norge fanns inga nazister och vänstern fick panik. - Därför startade vänstern själva NDL "Norwegian Defence Leauge" för att få det efterlängtade hotet som de desperat behövde.
Citera
2018-07-13, 13:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Eftersom personer ur NMR misshandlade en judinna i Almedalen så är de inte längre rasister utan nazister. Med andra ord, personer som låter sin rasism övergå till fysiskt aggerande.
De har inte misshandlat någon judinna i Almedalen.
Citera
2018-07-13, 13:42
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Då kan de ju applicera den på samtliga muslimska organisationer.
DET kommer absolut inte att hända..
Muslimerna ska ju bli de Nya Makthavarna i landet och s-dräggen tror ju att om man slår sig ihop och gynnar dem nu, kan man nog senare dela makten med dem..
Så fel det kommer att bli och så förvånad man kommer att bli inom (s), för vi trodde ju att..
"Vi har varit naiva", kommer att stå som en västanfläkt, då..

En sån lag vore alla i 7-partiets våta dröm. Förbjuda allt och alla som "tycker fel".
Å andra sidan, skulle det göra nån större skillnad?
Nivån på demokratin i Sverige har varit rätt skakig en längre tid nu. Det börjar dra sig åt DDR-hållet, inga direkt uttryckliga förbud, men om Du, Gud förbjude, skulle ha "fel åsikter" kommer repressalierna på annat sätt än genom lag.
Citera
2018-07-13, 13:44
Medlem
samahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En dylik debatt kan bara föras i ett enda västeuropeiskt land och det är i Sverige. Allt orkestrerat från Södermalm och medie-oligarkerna. Vad vi ser är kulturmarxismens radikalisering, de är extremister nu. Med hjälp av inbillade och artificiella hot ger de sig på folket och demokratin.

NMR-Mupparna i Almedalen är en gudagåva för eliten. I sovjetunionen byggde Eliten upp en totalitär polis stat för att jaga "folkets fiender" antisemister och fascister. - Det helvetet varade i över 70 år.

Sanningen är att nazi-mupparna och nazismen i Sverige aldrig haft och kommer aldrig att få någon politisk betydelse. Sanningen är att vi hade 300-400 förvirrade nazister på 50-talet i Sverige och antalet har INTE ökat sedan dess. Sanningen är att de flesta "nazister" hoppar av när de fyller 25-30. - I 9 fall av 10 är det en perveterad ungdomsföretelese. Nazisterna i Sverige är inga stjärnor, de utgör inget hot mot demokratin överhuvudtaget. - Det vi ser nu är endast Elitens maktgalenskap och därför odlar de denna myt.

I Danmark har de också ett gäng nazister men där betraktar medierna dom för vad dom är. Ett gäng mycket tragiska muppar.

I Norge fanns inga nazister och vänstern fick panik. - Därför startade vänstern själva NDL "Norwegian Defence Leauge" för att få det efterlängtade hotet som de desperat behövde.

sant, nazi mupparna kommer aldrig få något inflytande, men det är inte sant om Islam i sverige, speciellt i den pk värld vi lever i och att dom kan gömma sig bakom "religion". men det är organisationen med i särklass farligast ideologi och hat för judar.
Citera
2018-07-13, 13:45
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
De har inte misshandlat någon judinna i Almedalen.
Tänker inte leta upp något åt dig.
Men polisanmälaren är av annan åsikt o tydligen är även utredande polis av samma åsikt som anmälaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in