Citat:
Ursprungligen postat av
Hemma97322
Jag tänker ju på kombinationen syra+skrik. Om någon får syra på sig så måste det ju göra vanvettigt ont, skriken lät i beskrivningen hemska.
Jag tror på Daalan och skriken.
Möjligen kan kniv också skapa skrik, men det kan också ge sådan chock att du blir helt tyst.
Jag spekulerar också, precis som alla andra.
Mina misstankar riktas också främst mot SD, men tycker att det harvtagit väldigt lång tid att sätta dit honom nu med tanke på att han varit häktad en gång redan. Han kan inte ha försagt sig allt för mycket under förhören, då skulle det ha använts i TR.
Vet inte vilken syra som skulle finnas på en vårdavdelning. De rengöringsmedel man idag använder är av annan komposition än de man använde tidigare (Gevisolmorden på Östra sjukhuset på 70-talet
https://www.expressen.se/kvallsposten/han-ar-sveriges-varsta-seriemordare/
Vilka läkemedel som används i eller på människor skulle innehålla syra? Det skulle ju fräta sönder patienterna? Finns inga sådana läkemedel så vitt jag kan förstå.
Kan inte riktigt tänka ut var man skulle få tag på syra i Sverige eller i vilken användningsområde man använder syra till idag (möjligtvis citronsyra, haha, som används till konservering mm).
Idag används inte heller kausiksoda som propplösare i de moderna avloppen som är gjorda i plast till skillnad från de av äldre modell i metall som tålde lut. Visst kausiksoda finns i färghandeln ännu, många har det möjligen hemma. Kanske om man har ledningar av äldre modell eller lutat av möbler?
Tänker att om man tar med sig syra eller annat frätande medel har du planerat det hela. Då är säkert inte en mordplats bakom ett plank kl 23.30 i ett bostadsområde det optimala. Tvärtom, stor risk att någon hör dig, offret sliter sig medan du själv riskerar att få syra både på kläder, skor och hud.
Jag är ganska övertygad om att gm inte vågat sig tillbaka (tänk på mobilens slarviga placering i närheten, om det nu stämmer att det återfanns. Iaf hade man enligt pressen pejlat den till i närheten av LWs hem. Det antyder en gm som har bråttom, som inte har planerat. Annars skulle nog mobilen försvunnit på en mer avlägsen plats.
Om syran eller det frätande ämnet skulle ha hällts på efteråt borde det kanske synas tydligare också på brottsplatsen.På brottsplatsen syns inte heller några skarpa gränser efter uthälld frätande vätska, bara några gula tuvor av gräs. Kan ha fel där, men jag tycker att det mer ser ut som att gräset bleknad och dött av trycket och solbristen under hennes kropp.
Förutom det är jag ganska övertygad om att värmen bakom det skyddande planket de här 4-5 dagarna i gassande sol har stigit till en väldig värme, vilket måste ha fått kroppen att snabbt påverkas av den nedbrytning som alltid sker när någon dör. Lägg till eventuella skador med blod mm som drar till sig insekter, flugor, fåglar, råttor och andra djur som kan angripa en död kropp. Tror att jag länkade till en artikel tidigare om detta och har spekulerat om hur varmt det skulle kunna bli bakom skranklet.